Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde-, projekt- og leverandørstyringssystem. Hvilke kriterier skal jeg stille?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, alle I kloge hoveder!

Jeg beder om Jeres hjælp, thi jeg er kun en stakkels sælger, der intet ved om it Embarrassed 

Hvis jeg i min lille virksomhed skal have et kunde- projekt- og leverandørstyringssystem, hvad skal jeg så kigge efter?? Jeg beder Jer venligst om ikke at fortælle mig, hvem der kan løse opgaven (for det véd jeg, at der er mange af Jer der kan!), men udelukkende at fortælle mig, hvad der er plusser og minusser ved de forskellige systemer. Og hvad jeg skal passe på. Og hvad jeg ikke kan leve uden... Smile

Og hvis I så vil være så venlige ikke at bruge for mange fagudtryk eller forkortelser, så vil jeg være meget taknemmelig!

På forhånd mange tak

LotteA

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LotteA

 

Du skal helt sikkert kigge på Mamut ERP, specielt når du siger at du er sælger ikke IT kyndig

Et par Keypoints:

100% integreret med MS Office - dvs. e-mail du sender eller modtager fra kunder, er at finde på kundens kontaktkort, det samme gælder dokumenter og tilbud. Du kan altså altid finde din korrenspondance med kunde.

Send info til en eller alle kunder via e-mail eller brev.

Nem grafisk menuopbygning

Ingen begrænsninger i antal kunder, bilag, regnskaber.

Inkl. Webshop o.m.m.

Men kontakt mig, så sender jeg dig en demoversion + mere info, så du selv kan prøve Mamut.

Jeg er Mamut Partner

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig.

Kan det lade sig gøre at få en demo, ville det jo være nummer 1.

Men før vi går til dette niveau ville jeg gerne høre, om der evt. var andre input til, hvad der er vigtigt...? Der må da være andre derude, der kan komme med vise ord??

Kan sagtens se pointen i at det skal være integreret med Office, så det er noteret som et "must have" :-) Tak for det Yes

 Jeg glæder mig til at høre fra Jer!

:-) LotteA

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lotte,

Jeg ville nok kikke på Sugar open source system. Hvis du hoster selv er det gratis. Systemet virker fint op til 7 - 10 ansatte. Herefter har de naturligvis et bealing system .... og du har forhåbentligt cashflow til at betale det.

Du kan læse om Sugar på www.sugarcrm.com dor den betaligs versionen og wwwsugarcrm.org for opensource modellen.

Håber det hjælper.

Mvh

Peter

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter fra Manilla Smile Hvordan er vejret ovre ved dig??

Også tak til dig for dit svar.

Jeg vil lige tillade mig at ridse "grund-tråden" op igen. Jeg vil så gerne vide noget om, hvad der er vigtigt og nyttigt i et CRMsystem - før jeg begynder at få demoer og sælgere på besøg Smile

Jeg vil da meget gerne betale for et godt system! Men hvad ER et godt system...??!?

Hvad kan det holde styr på?

Hvor let er det at finde rundt i?

Er det fuldt integrerbart med MS Office (Tak for tidligere svar!)

Naturligvis - hvad koster det? Pr. år? Pr. bruger?

Kan man køre sit bogholderi fra det? Altså holde styr på ind- og udgående fakturaer?

Kan man dele med andre brugere?

Kan det køres fra en ekstern server (er back-up-freak Wink Better safe than sorry!)

Frustrerede hilsner

Lotte A Angry

 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Lotte,

 

Hvad handler din forretning med ? der findes jo flere branche betonede systemer. 

Vi benytter selv WinKompas som er regnskabssystem, med både debitor og kreditor styring ( dvs dit leverandør som du søger - samt der er indkøbsmodul i systemet.) 

Der er desuden udvidet projekt modul hvor du kan oprette specielle projekter mv.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

 Kære Lotte

 

Du taler om et CRM system og inkl. noget med faktura, i min og mine kunder verden arbejde de med 

Et system der kan

   -  håndtere emner, kunder, leverandører på virksomhedsniveau

   -  håndtere kontakt personer tilknyttede disse virksomhedstyper

   -  håndtere segmentering, opdeling af emner, kunder i hhv. a, b eller c på brancher o.s.v.

   -  håndtere telefonsamtaler, møder og opfølgninger på de enkelte personer/virksomheder

   -  håndtere projekter/sager på kunder/emner eller interne projekter, såsom marketing aktiviteter etc.

   -  evt. tilbyde kunder adgang til dokumenter, materiale ec. via en kunde portal

   -  kunne nemt skrive bl.a. mail, brev, tilbud, ordre eller  faktura ved hjælp af standard templates

   -  kunne lave målgrupper og evt. masse udsende nyhedsbreve, tilbud, tips & teknik, case stories, julekort

   -  håndtering af slagstyring, herunder pipeline, salgsproces, salgs dialog og lukning af ordre

   -  Systemet skal kunne afvikles off-line (sælgeren er i marken), eller på en windows klient, eller web klient

   -  Systemet skal kunne integreres med MS Office pakken, herunder Outlook eller Open Office

   -  Systemet skal være nemt at tilrette for virksomheden, så man ikke hele tiden skal betale for dyre konsulenter

Hvis man er en mindre virksomhed kan man jo altid outsour bogholderiet, dvs. sende faktura til bogholderen uden af have et regnskabssystem, og dermed fokuserer på at få kunder i butikken.

Måske får du dine kunder/emner fra Købmandstandens eller en anden leverandør, som kan være relevant at integrere til.

Der er mange udbydere og løsningerne er prissat forskelligt og derfor er der også en forskel i funktionaliteten. Og at finde et system som er brugervenlig, nemt og billigt er jo altid individuelt.

Jeg håber du vil finde et system der vil passe til din virksomhed god jagt.

Med venlig hilsen

Stig Brandt

 

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op! Sikke mange ting!

Jeg kan se i dine andre indlæg, at du har det godt med SuperOffice Smile Meget vigtig pointe med at det skal være til at fikse - enten selv eller med en hotline, så verden ikke går i stå fordi der er et systemnedbrud (min skræk)

Min virksomhed relaterer sig primært til salg af timer - dog med lidt varer ved siden af. Har ikke så mange leverandører - en 10-15 stykker.

Skal holde styr på timer til fakturering på de enkelte projekter. Har dels en pipeline med mange kundeemner i, dels en del kunder under bearbejdning og endeligt en kundedatabase på dem, så der pt. ikke arbejdes med, men som skal have en venlig hilsen med jævne mellemrum.

 Kunderne sender emails, så disse skal let kunne overføres til kundens "mappe" (Ja, jeg har et hængemappesystem i dag! Bær over med mig...) og ligeledes skal tilkøb til projekterne også kunne registreres.

Jeg kunne nu godt tænke mig at have fakturering og indkøb i samme system - inhouse.

 Nyhedsbrev, ja, det skal der være

Mulighed for koordinering og kalenderstyring og prioritering skal der også være

Webshop - tjah - ikke endnu, men på sigt vil det være rart at have/have mulighed for tilkøb

Flere gode bud modtages med taknemmelighed - og ellers GOD WEEKEND TIL ALLE

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Lotte,

 WinKompas er stadig med på dokumenthåndtering, fakturering, indkøbsordre, lager system, projektstyring til timer.

 Nyhedsbrev kan du evt. genere i Outlook  eller benytte eBrev

 Webshop kan intergreres direkte ned i dit lagersystem og understøtter automatisk oprettelse af ordre når du sælger i webshoppen.
 Der er dog ikke kalenderstyring i systemet da det ikke er et CRM.
WinKompas er dog integreret med VismaCRM.

 

Tilmeldt 18. Dec 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lotte.

Ja, SuperOffice er vejen frem her.

Jeg køre gerne ned fra Aalborg og giver dig en lille demo og høre omkring de udfordringer du søger løst.

Giv mig besked rj@markman.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)