Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks 10 største webshops

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg forsøger at lave en list over "de 3 største danske webshops". Jeg har navn på alle butikker der er med i FDIH, E-handelsprisen eller er E-mærkede. Det giver mig ca. en list med 1000 butikker, og nu skal jeg så finde de 3 største målt på omsætning.

Min definition af dansk webshop er:

  •  Skal være Danske. ikke noget Ellos og CDON
  •  Skal sælge Fysiske produkter. ikke noget Saxo eller auktion

Er der nogle af jer der har nogle bud på hvilke dette er? eller hvor man kan finde en sådan liste? Mine kandidater er: Billig VVS ApS, gadgets.dk, SAXO.com, Smartguy, Wupti.com, Aarstiderne A/s, nettorvet.dk

Hvis du har navnet på nogle danske mega online shops, må du gerne poste det her

Tak

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Indlæg slettet - trendsales.dk opfylder ikke dine betingelser, når jeg nu læser indlægget rigtigt...

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

hehe:-) Trendsales=Auktion

Anette/Inloco:

Indlæg slettet - trendsales.dk opfylder ikke dine betingelser, når jeg nu læser indlægget rigtigt...

 Men tak for indlæg

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Andersen:
  •  Skal sælge Fysiske produkter. ikke noget Saxo eller auktion

er det ikke lidt modsigende, når du længere nede skriver

Anders Andersen:

Er der nogle af jer der har nogle bud på hvilke dette er? eller hvor man kan finde en sådan liste? Mine kandidater er: Billig VVS ApS, gadgets.dk, SAXO.com, Smartguy, Wupti.com, Aarstiderne A/s, nettorvet.dk  

Eller har jeg misforstået noget?

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

hehe... God point....

 

Jeg mener saxo (boghandel) er fysisk Ehandel, mens Saxobank (som har lavet en super online börs) ikke er en webshop... beklager at det ikke var klart

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

www.shg.dk havde sidste år en omsætning på 320 millioner kroner. Jeg ved ikke om det er nok til en placering i top 3?

Kilde: http://newz.dk/shg-i-betalingsstandsning

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor er det interessant at have en liste over de største webshops målt på omsætning ? At have en stor omsætning er da på ingen måde det samme som at drive en succesfuld webshop. Men det var måske heller ikke målet med listen ?

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jace:

www.shg.dk havde sidste år en omsætning på 320 millioner kroner. Jeg ved ikke om det er nok til en placering i top 3?

Kilde: http://newz.dk/shg-i-betalingsstandsning

 

Jeg tror shg.dk er en af de største. jeg har ikke hørt om andre der har så stor en omsætning i Danmark. Aarstiderne.com omsætter for over 200 millioner kr. så det er mit bud på en anden plads

 

Tak for input

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

deside.dk:

Hvorfor er det interessant at have en liste over de største webshops målt på omsætning ? At have en stor omsætning er da på ingen måde det samme som at drive en succesfuld webshop. Men det var måske heller ikke målet med listen ?

 Hvis jeg får samlet nok data vil jeg også lave en list over de mest profitable, men alt andet lige er omsætningen det mest normale at sammenligne på. Det er svært at forholde sig til Egenkapital forrentning, og omsætningen giver et billede af hvor mange penge disse virksomheder kan bruge på af få deres vare solgt: Design, online marketing, fragt, mv. er afhængig af omsætningen, og ikke fortjenesten.

 Tak for dit spørgsmål

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

just-eat Smile

Remy.dkBig Smile

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)