Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks 10 største webshops

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe 

Hvad vil du gerne have på listen?.... Som sådan er den ikke "offentligort", ud over her, hvor jeg blot spørge om hvad der mangler. Hvem mener du der mangler eller hvilke kriterier ville du lave en liste over? Hvis du er meget utilfreds kan du jo bare lave din egen listeWink

hartz19:

Kan kun tilslutte mig deside.dk holdning igennem tråden. Listen er ekstrem søgt, både med hensyn til succes kriterier samt de konkrete tal. Det kræver dybdegående research inden man slynger sådan en opgørelse ud.

 / Jeppe

Mvh Anders

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

hartz19:

Kan kun tilslutte mig deside.dk holdning igennem tråden. Listen er ekstrem søgt, både med hensyn til succes kriterier samt de konkrete tal. Det kræver dybdegående research inden man slynger sådan en opgørelse ud.

 / Jeppe

 

Rolig nu. Der står ingen steder at dette er en færdig og gennemarbejdet liste som bliver udgivet. Faktisk så siger Anders i første indlæg at dette er et forsøg på at lave en liste over top 3 webshops i Danmark, og han kommer så med nogle forslag til webshops som kunne være på listen:

Anders Andersen:
Jeg forsøger at lave en list over "de 3 største danske webshops".

Så der er ingen grund til at fare op af stolen over det manglende research arbejde, da dette faktisk er en del af research arbejdet til listen, og absolut ikke den færdige liste.

Mvh

Jace

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Forløbig liste.. Alle tal er i 1000 kr. og blot estimater 
  1. Bonaparte                            529606 (2006)
  2. Shg.dk                                 320000
  3. Aarstiderne A/S                    203770
  4. Wupti.com A/S                     120000 (estimat)
  5. Coolshop.dk                         106000
  6. Billig VVS ApS                     100000 (ca)
  7. getmore A/S                         3 cifret million beløb
  8. DCS ApS                             3 cifret million beløb
  9. Saxo                                    80000 (ca.)
  10. Lavpris VVS A/S                   60000 (ca.)
  11. Smartguy                              50000 (gæt)
  12. Chanti.dk                              40000 (gæt)
  13. Skagenfood.dk - torvet.dk    32000 (2006 
 HUSK --- Det er stadig kun en liste under udaberjdelse... og talene er ikke blot estimater SmileBon a parte er kommet på. (tak til søren) Dog er der ting der gør at jeg ikke ved om den opfylder definitionerne på en Dansk webshop.
  1. Den har tyske ejer, men danske røder....
  2. De sælger kun ca. 50% på nettet, resten igennem postordre (egentlig var kriteret 2/3 salg på nettet)

Det kan godt være at den rygger af den endelige liste

Trendybaby gik konkurs i 2006, men siden opkøbet og genstartet (til dels af hr. Thorborg:-)), men jeg har ikke fundet nogle tal for deres omsætning i 2007. I 2006 var målet en omstning på 18 millioner, hvilket vil kræve en stor vækst for at komme op på list niveau.

Kom lige forbi den her tråd:

http://www.amino.dk/forums/p/2791/28456.aspx. Åbenbart ikke det første sted der hvar været vild diskution om en virksomheds størrelse kan måles på omsætning

Nå men jeg rykker på 5 dages Sauna ferie i smukke Finland nu(helt der ude hvor der ikke er internetStick out tongue), så jeg kan ikke svare på nogle indlæg før på mandag. God weekend :-9 

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Stakkels de mange elektronikbutikker som har en kæmpe opsætning og meget lave avancer :-)

Ellos.dk er da en dansk butik? De ligger hvert fald i københavn og havde i 2006 en omsætning på over 160 mio., hvilket jeg formoder er steget på det seneste.

I kan forresten se lidt om de "anonyme" coolshop.dk lige her: http://www.pixel.tv/program/pixel-tv-extra/paa-besoeg-hos-coolshop.html

// Jesper Skov

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

SoerenS:

Jesper Skov:
Ellos.dk er da en dansk butik? De ligger hvert fald i københavn og havde i 2006 en omsætning på over 160 mio., hvilket jeg formoder er steget på det seneste.
 

Ellos er originalt svensk (se 1997):
http://www.redcats.com/english/group/History/default.aspx

Redcats, der ejer Ellos, ser ud til at være britisk.

Se hele Ellos' historie her:
http://www.ellos.dk/CompanyInformation/History.aspx

/SørenS



Okay - så kom der styr på ejerforholdene. Men syntes stadig de bør tælle med på denne liste, da de trods alt segmenterer 100% dansk på ellos.dk og har en stort dansk afdeling med en meget fin omsætning.

// Jesper Skov

 

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Så har jeg kigget på regnskaber, hvilket har givet en ny opdateret liste. Omsætningen er estimater baseret på antal ansate, gæld, og varelager. talene er i millioner og for 2007. *betyder at omsætningen blot er et estimat.
  1. Shg.dk                                 320
  2. Wupti.com A/S                     240-280*
  3. Aarstiderne A/S                    203
  4. Proshop (Happii)                   130-170*
  5. DCS ApS                             110-150*
  6. PCR Data                             100-140*
  7. Getmore                               100-130*
  8. Coolshop.dk                         106
  9. Billig VVS ApS                     100
  10. Saxo                                    80

Andre mindre butiker 

Lavpris VVS A/S                   60 (ca.)

Smartguy                             50 (gæt)

Chanti.dk                             40 (gæt)

Skagenfood.dk - torvet.dk      32 (2006) 

Jeg har set andre estimater af Wuptis omsætning, til ca. 120 millioner men jeg får deres omsætning til ca. det dobbelte. Hvad mener I at deres omsætning ca. er? 

Bonaparte er røget af listen. De har kun 50% online salg og eget af tysker

Jesper Skov:
Okay - så kom der styr på ejerforholdene. Men syntes stadig de bør tælle med på denne liste, da de trods alt segmenterer 100% dansk på ellos.dk og har en stort dansk afdeling med en meget fin omsætning.

 

Jesper>> Ellos er svensk. Hvis de skal inkluderes skal jeg også have de andre svenske butiker med, Komplett mv, og det kan være lidt svært at find omsætning og data på disse. Og så er de jo ikke danske.. Men det er rigtigt at de henvender sig 100% til det danske marked. Derudover mener jeg at Ellos er ret meget post order. 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Heh, den er svær, men jeg tror du bliver nød til at lave en formuleret definition af, hvad en dansk webshop er.

Nogle eksempler kunne være:

1) Danskejede webbutikker.
2) Butikker, der sælger i DK uanset hvor firmaet ligger. Altså via et .dk-domæne.
3) Butikker, der sælger i DK via et dansk registreret firma (se CVR.dk), uanset ejerforhold.

Men super liste, den bliver bedre og bedre! Hvis det er muligt kunne det være fedt med nogle links, der understøtter omsætningstallene.

 /Søren S.

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

 

SoerenS:

Heh, den er svær, men jeg tror du bliver nød til at lave en formuleret definition af, hvad en dansk webshop er.

Nogle eksempler kunne være:

1) Danskejede webbutikker.
2) Butikker, der sælger i DK uanset hvor firmaet ligger. Altså via et .dk-domæne.
3) Butikker, der sælger i DK via et dansk registreret firma (se CVR.dk), uanset ejerforhold.

Men super liste, den bliver bedre og bedre! Hvis det er muligt kunne det være fedt med nogle links, der understøtter omsætningstallene.

 /Søren S.

 

Hej Søren

Godt input. Der bør være kilder. Ved næste version vil der være kilder og en klar defination:-) Talene er baseret på virksomhedernes årsregnskab, med de fleste oplyser ikke omsætningen, så denne er beregnet basseret på antal ansatte/oms, varelager/oms osv. En nærmer forklaring følger

 

Fra Odense
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Andersen:

 

Det undre også mig meget, hvis ikke der er nogle aminoer, der kan komme med navne på nogle webshops der omsætter for mere end 40 millioner... Alt andet bliver konklusion at svenske webshops bare er 10 gange så store som danske... Selv om vi handler for det ca. samme online per indbygger i begge lande (sverige har flere indbygger). De 20 største svenske webshops kan findes på en liste her: http://internetworld.idg.se/polopoly_fs/1.130010!ehandel.pdf

Hvis dansk webshops virkelige er så små i forhold til svenske, leder det til det næste spørgsmål.... Hvorfor??

 

Umiddelbart vil jeg mene det skyldes, at de ikke begrænser ordet webshop til kun at omhandle fysiske produkter (hvilket IMHO heller ikke er korrekt at gøre). F.eks. mener du ikke CDON kvalificerer sig som webshop, men de er netop med på den svenske liste. Det er nok den største årsag til forskellen.

 

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)