Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

partner kræver egenkapitalen reetableret

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg stiftede i januar 2007 et selskab som jeg fandt kapitalpartner til senere på året. Deres indskud var ca. 600k samt hæftelse af kassekredit af 1.5 mio. og leasing af udstyr. Med den kapital gik vi igang med at udvikle vores produkt. 

Nuværende situation er den, at vi ikke er kommet på markedet med produktet og har en kassekreditgæld af 2 mio. Mine partnere, der ejer 51 % af selskabet, kræver egenkapitalen reetableret. I vores anpartshveroverenskomst har begge parter mulighed for, at kræve egenkapitalen reetableret mod at den anden partner stiller op med samme beløb. I tilfælde af den anden partner ikke kan stille op med beløbet bliver denne partner udvandet. Dette er tilfældet med mig. Jeg står til at miste alle mine aktieandele. 

Spørgsmål:

De forlanger DERES revisor skal lave opgaven og dermed beregne hvor meget selskabets goodwill har af værdi. Kan en goodwill beregnes på mange forskellige måder og dermed være i deres favør hvis mine partnere "påvirkede" deres revisor i den retning?

Vil det være til min fordel at få MIN revisor til at udføre hele opgaven?

Kan jeg forlange at min revisor bistår som supervisor til opgaven så der ikke er lavet noget i mine partneres favør?

Er det nødvendigt for en revisor der påtager sig denne opgave, at være fysisk tilstede i selskabet for at gennemgå alle bilag?

Er reetablering af egenkapitalen inkluderet selskabets gæld?

Såfremt der er andre forhold I vil påpege eller råde mig til at gennemføre så venligst skriv dem til mig på dette indlæg.

 

På forhånd mange tak!!

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

En revisor skal være uvildig i beregningen af goodwill, og må ikke favorisere sine klienter(din modpart).

Det er han sikkert klar over, idet hans beregning af goodwill skal være skudsikker, og kunne

holde i forbindelse med en evt. retssag. Så vurderingen skal være objektiv fra revisors side.

Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Peter,

 Tak for din besvarelse af indlægget.

Hvordan laver en revisor beregning af goodwill? 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...der findes mange teoretiske modeller til beregning af goodwill.

Jeg er faktisk lige nu igang med en goodwill-beregning på et I/S, hvor en interessent

ønsker at udtræde, og hvor der er så mange faktorer, der spiller ind, så en traditionel

model ikke vil  kunne bruges, og efter min opfattelse direkte vil være misvisende.

 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thor

Jeg har sendt dig en PB.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)