Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Risiko ved cloaking?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er interesseret i, at udvide min vide omkring cloaking og vil i den forbindelse gerne stille et par spørgsmål omkring risikoen.

Hvis du cloaker på samme domæne som det domæne du vil optimere er risikoen for at få slettet domænet i f.eks. google højere end hvis du cloaker fra et andet domæne. Men hvad sker der, hvis du cloaker fra et subdomæne til hoveddomænet, og du laver noget bæ som medfører at domænet ryger ud af søgemaskinerne. Går det så ud over hoveddomænet eller kun subdomænet?

Findes der bedre metoder end en Iframe til, at vise indhold fra hoveddomænet til brugeren som ser siden via det cloakede subdomæne/andet domæne?

Og nu håber jeg ikke jeg starter en diskussion omkring det uetiske i at bruge cloaking. Cloaking er en teknik der kan bruges fornuftigt og ganske etisk, men naturligvis også misbruges.

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der virkelig ingen der kan/vil svare på det herinde?

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Nå, men så ryger spørgsmålet videre ud i cyberspace...

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Jeg vil aldrig anvende cloaking, hverken på domæner eller subdomæner. Og vil heller aldirg anvende frames når jeg laver optimering ift. søgemaskiner.
Håber at høre Mikkel Demibs mening om det.
 
 

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Glemte lige at sige at jeg absolut ikke er ekspert i SEO, og at du sikkert ved mere om det end jeg

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er MANGE ting du skal gøre for at sikre dig ordentligt med en cloaking-løsning - en del af dem kan du læse om rundt omkring og resten er "forretningshemmeligheder" for dem af os der har success med denne teknik. Jeg har selv arbejdet med cloaking siden 98 og vil mene at jeg har ret godt styr på det efterhånden, men jeg må desværre også sige, at meget det vigtigste jeg ved om dette område holder jeg for mig selv :)

Og ja, hvis du cloaker på et subdomæne og det ryger, er der en stor sandsynlighed for at hoveddomænet ryger også.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

Jeg forstår godt, at du ikke vil ud med dine "guldkorn" og jeg er som sådan også indstillet på, at lære det "på den hårde måde". Med det mener jeg at studere forskellige eksperter på området, læse litteratur mv.

Jeg har allerede nogle ideer til nogle indgangsvinkler jeg vil give i kast med, og de domæner jeg arbejder på/med har jeg råd til at miste.

Kan du anbefale noget litteratur om emnet?

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kender ikke til at der skulle findes noget brugbart litteratur omkring emnet. Jeg arbejdede selv på et tidspunkt med et oplæg til en bog på engelsk, sammen med et par af mine hardcore-venner i USA og England med arbejdstitlen: "How To Spam The Fuck Out Of Google ... And Get Away With It!" - men vi mangler stadig en forlægger der tør udgive den :)
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis I mangler en til at gennemlæse melder jeg mig gerne :)

Hvad med, at udgive den som en ebook?

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså... Den største risiko er at i har
så meget succes... At en eller anden irriteret
konkurrent chekker jer... Og anmelder det :-)

Har selv anmeldt en engang... Det var så også
ret grovt -- og en der gik specifikt efter mig.
(og nogle andre, men altså, med sider optimeret
for at ramme hver enkelt... Ret dumt faktisk *G*)
Et par uger efter var alle hans sider af Google.

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)