Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Firma, moms-registrering eller ej

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Dansk
Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer om jeg skal starte et firma som sælger konsulent-timer. Det skal drives i min fritid, og jeg har ingen anelse om jeg kommer under eller over de 50.000 kr. i omsætning det første år. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så kan jeg få en CVR-nummer, og hvis jeg vurdere jeg har en omsætning over 50.000 skal jeg moms-registreres. Hvis jeg derimod ikke sælger over 50.000 kr. behøver jeg ikke lade mig moms-registrere, men må dermed heller ikke skriver excl. moms på mine regninger?

Hvis jeg vælger at lade mig moms-registrere og jeg ikke når omsætningen på de 50.000 kr. hva så? Det har ikke noget at sige vel? Det er samme vilkår som hvis jeg skulle have en omsætning over de 50.000 kr???

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt korrekt. Om det er en fordel for dig at lade dig momsregistrere fra starten afhænger også af, om du vil have nogle udgifter, som er er momsfradrag på. Men du har ret i, at hvis du momsregistrerer virksomheden og ikke når over de 50.000, så er det helt OK.

Fra Hillerød
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 60
Fra  Stepnote, Lauenborg Coaching Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Så vidt jeg er orienteret, så skal du altid pålægge moms når der er tale om konsulenttimer og dermed også momsregistreres. Og så er der også den fordel at du kan trække dine momsudgifter fra dine eventuelle indkøb, samt det at du med et CVR nummer fremstår mere professionel i hvertfald i nogens øjne.

Held og lykke med det

 

Venlig hilsen
Bo Lauenborg

www.stepnote.dk

Fra Dansk
Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå okay..! Det vil sige at jeg behøver slet ikke at overveje moms-registrering eller ej, fordi det er simpelthen et krav at jeg bliver moms-registreret når jeg sælger en form for konsulent-timer???

Fra Hillerød
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 60
Fra  Stepnote, Lauenborg Coaching Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ihvertfald det smarteste hvis du sælger til virksomheder som er momsregistrerede og det går jeg ud fra du skal - ellers får de ikke momsfradrag på deres udgift til dig....

læs mere her; http://www.startvaekst.dk/MomsVedStart#77967

Venlig hilsen
Bo Lauenborg

www.stepnote.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

I langt de fleste tilfælde vil det kunne betale sig at lsde sig momsregistrere.

Fra Glostrup
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 5
Fra  Telefon-Service ApS Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zies

Hvis du holder din omsætning under 50.000 så er det ikke nødvendig at lade dig registrere. Der er dog fordele ved at lade sig registrere, en af dem er at du kan trække momsen fra på den ting du køber for at drive din forretning. Det kunne være din telefonregning, Internetforbindelse, kontoradresse, visitkort, hjemmeside m.m. Du er altid velkommen til at kontakte mig hvis du har spørgsmål.

mvh
Erik B.

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)