Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed til ApS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har gået med tanken om at omdanne min Enkeltmandvirksomhed til en ApS. Den eneste fordel jeg kender er at jeg så ikke hæfter personligt, hvis tingene skulle gå galt. Er der nogle skattemæssige fordele som er værd at tænke på?? Kommer man til at betale mindre i skat ved et Aps end for en enkeltmandsvirksomhed?

I forhold til Skat er der så flere krav til bogføringen og årsregnskabet for en ApS end for en enkeltmandsvirksomhed? Eller er kravene de samme?

Min virksomhed er ikke så stor og har omkring 20 bilag for et år. Jeg har hidtil udført hele regnskabet i Excel. Det er blevet godkendt af Skat, da det ikke er mere kompliceret. Vil jeg for en Aps kunne fortsætte med samme metode for bogføring osv, eller kræver Aps mere?

Hvad vil det egentligt koste for en revisor, når man kun har ca 20 bilag? Nogen tilbud? Jeg gider egentligt ikke have bøvlet selv, men tjener ikke så meget endnu.

Håber virkelig i kan hjælpe, da jeg står på bar bund mht til at omdanne til en Aps.

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Mig bekendt har det aldrig kostet noget at ringe en revisor op, for at høre om muligheden for et samarbejde. Vedkommende vil i den forbindelse kunne svare på alle dine spørgsmål.

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)