Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lokale som kontor, med internet router til privat.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. Jeg har et par spørgsmål.

Hvordan er reglerne for at bruge et lokale i sit hjem til firmabrug.
Hvor meget kan man få i fradrag, og hvordan fungere det fradrag.
Er der et minimum/maximum areal for lokalet? 

Jeg har forstået det sådan at der INTET privat må være i det lokale. Men nu er det sådan at mit telefonstik sidder derinde, hvorpå jeg kobler mig på min private internetforbindelse. Vil det ødelægge min ret til at have fradrag for kontoret?

Som i kan høre er jeg helt grøn. En venlig sjæl må meget gerne forklare det hele for mig i praksis, eller sende mig til noget tekst hvor jeg kan læse mig frem til svar. 

Mange tak.

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey...

Jeg har bare hørt at det er total bøvlet at mixe bolig/kontor...og forleden hørte jeg at man ikke eller at det er total svært at låne penge i boligen hvis der osse er kontor. men som sagt det bare noget jeg har hørt, du skal nok ha fat i SKAT men det bedste vil være en erhvers advokat der har kendskab til de regler, det koster nok noget men så er man ose helt sikker i sin sag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det ekstra ærgeligt hvis udgifterne til en advokat overstiger det jeg får ud af det Smile

Det er en lejebolig. så det med at låne peng er ligegyldigt.

Der må da være en rule of thumb hvad angår det her.. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Greyzone,

Prøv at kigge lidt i denne gamle tråd om kontor i eget hjem, hvor Thorborg hurtigt konkluderer, at det vil han ikke bøvle med.

Her er lidt mere om emnet fra et revisionsfirma.

Lidt nede på denne side har de prøvet at remse nogle betingelser for fradrag op i listeform:

  1. Arbejdsværelset er på mindre end 14 m2
  2. Det ligger isoleret fra den øvrige del af boligen, f.eks. med egen indgang eller med indgang fra entre eller lign.
  3. Det er indrettet til kontor og kun indeholder kontormøbler, arbejdsredskaber, arkiv o.lign. Det må ikke indeholde møbler, der gør, at det kan bruges til andre formål eller fungere som almindeligt beboelsesrum
  4. Indtægten ved freelancearbejde skal være af en vis størrelse - 150.000 kr. pr. år.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja det er hovedreglerne.

Har dog i praksis set, at reglerne til en vis grad er bøjelige.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)