Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direkte kopi af website tekst ?!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fået en forespørgsel fra en kunde:

De har et website med en del tekst osv., Nu har en konkurrende virksomhed/website i udlandet kopieret ALT.

Den udenlandske virksomhed har kopieret alt tekst, billeder, osv., og det er en tro kopi af det originale website, bare med nyt logo osv.,

Hvordan er min kunde stillet her? Hvad gør vi lige?


Det er virkelig grinagtigt, men ALT tekst osv., er kopieret fra kundens website. Inkl. farver, fed skrift, markeret tekst osv., alt er bare rå-kopieret på dummeste vis.

Desværre er firmaet/websitet på den anden side af kloden, nemlig i Kina og man kan jo ikke bruge landets myndigheder til en brik og hvor meget anstrengelse skal man dog putte i det.

What to do? Man kan jo ikke bare sende sure mails til dem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Principielt er jeg enig i at tyveri af andres arbejde hvad enten det er billeder eller tekst er noget svineri. Jeg har selv været i en tilsvarende situation. Den gang spurgte en god ven mig om "Det var kampen værd"? Underforstået om det var tiden og udgiften værd i forhold til "tabet".....

Det vil sige er det de samme kundegrupper de to hjemmesider henviser til, vil det betyde noget for jeres omsætning mv. Hvis ja for meget og står det mål med tiden og udgiften i at tage juridisk skridt.....

I et andet tilfælde hvor en norsk konkurrent havde kopieret al vores tekst var en mail med trussel om juridisk skridt nok til at siden blev taget ned øjeblikkeligt. Her ville vi være gået videre, da vi ligger i samme markedssegment.

Henrik

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt kan I jo prøve at sende dem en mail, hvor I beder dem om at fjerne sitet. Det taber I jo ikke noget ved.

Hjælper det ikke, kan I true med bål og brand. Hjælper det heller ikke, er det nok svært at stille mere op, hvis de befinder sig i Kina.

Er det et engelsksproget site, som de har kopieret? Må vi ikke få en url på de involverede sites?

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

jeg ville starte med at anvende 1 times hos en advokat, få forfattet et skrapt brev der truer med alt mellem himmel og jord, sende brevet med mail, telefax, brev etc. Herudover afhænger indsatsen af værdien for kunden. har kunden penge til at betale og er det særdeles betydningsfuldt eller ej. ellers er der ikke meget at gøre.

Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 69
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oplever en del sites der bliver kopieret, primært med det formål hurtigt at skabe et nyt site som har annoncer - typisk adsense.

Man kan trøste sig med at denne kopi sansynligvis ikke overlever længe i søgemaskinerne, da Google nok skal se det som en kopi (medmindre din kundes site ikke er særlig gammelt eller har ret mange links).

Hvis kopisitet er en trussel mod din kundes site, kan man jo også arbejde med at "skubbe" kopisitet væk fra søgelisterne under relevante søgeord i fx. Google.

Men juridisk er der ikke ret meget at stille op, når sitet ligger i Kina. En sådan kamp står ikke mål med resultatet, og der vil måske komme andre nye kopisites til.

Det bedste er derfor at have nogenlunde kontrol med søgeresultaterne på relevante søgeord i specielt Google.

Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jamen det ser ud til, at de vælger at gå hele vejen. De vil have sitet fjernet fra nettet og det er grotesk at se de to sites overfor hinanden. Det ene website har simpelthen kopieret alt tekst, direkte! inkl. farver osv.
Problemet er, at kopi-sitet klarer sig fantastisk i google, er på adwords og bliver linket kraftigt til. Dvs., de har faktisk udnyttet nogle gode tekster osv., til at opbygge et populært site, som næsten overskygger det oprindelige.

Jeg kan desværre ikke oplyse om de to sites URL'er , men jeg har da fået fat i Mallesons Stephen Jaques http://www.mallesons.com/ som jeg har haft en del snak med. De vil meget gerne gå igang med opgaven osv., og vi er nået frem til, at de vil sende et "trusselsbrev" til dem som hoster det her domæne. Eller hvad man nu siger ... jeg er ikke så it sassy.

Vi skrev kort sagt, noget i retning af "We want the website taken down due to copyright infrigement etc., etc., etc.,"

De svarede fra advokatfirmaet:

To do this you first need to identify if the website is hosted by an
ISP, and if so, who the ISP is. You'll need to do some sort of digging
around to verify this. We can assist in this, but would need to charge
you for it. The charge would depend on how long it takes, which is a bit
hard to assess until we start. Our hourly rate for this would be $
305/hr
Even after we do some initial tracking down of the host, we may need to
contact companies to confirm who is in fact hosting the site.

Once it is clear that an ISP is hosting the sites, we can prepare a take
down notice in conformance with Chinese law which you can issue to
the ISP. This would not take long at all. Obviously, taking down a site
is a very serious matter, and you will need to be prepared to defend the
action.
---------------------------------------------

Jeg/Vi har prøvet at lave diverse lookups og whois søgninger på domænenavnet og der dukker da også fine oplysninger frem. Men advokatfirmaet at de ting vi finder frem, ikke er nok. Men det er vel dér at man finder ISP ? (What the hell is that??)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

NicosiaLonghi.com:
Men det er vel dér at man finder ISP ? (What the hell is that??)

Internet Service Provider. I min forståelse er det firmaer som Stofanet/TDC/Cybercity som leverer internetforbindelse, men kan muligvis også bruges om en webhost. Som du selv siger, burde det ikke være ret svært for jer selv at finde frem til dem der hoster serveren - jeg ville i hvert fald være ked af, at give 1500kr/timen for det :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tager ikke lang tid at grave ISP'en frem ud fra en hjemmeside adresse, og et almindeligt Take-down letter skulle også være nogenlunde til at lave. Men jeg vil nok råde dig til at bruge en dansk advokat istedet for det der.

 

 / Mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du sender en mail til mig med domænet, så skal jeg fortælle dig hvem registrant, domainadmin og host er.
Dine oplysninger bliver behandlet fortroligt og ses ikke af andre end undertegnet. Min mail kan du se i min signatur.

Hvis sitet er hostet i Kina bliver det svært at gøre noget. Dit bedste håb er hvis domænet er ejet af et US eller EU baseret domæne admin. Så kan du via et C&D få lukket domænet indtil indholdet er fjernet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicosia,

 

Jeg kan godt forstå, at din kunde er virkeligt irriteret over dette.

Vi har haft held med at få lukket for kopi-hjemmesider, også hos ISP'ere i udlandet, når der var tale om oplagte og klare tilfælde af kopier og snylteri.

Det er jo klart, hvis din kunde går til en kinesisk advokat og beder om assistance i et forsøg på at få lukket kopi-hjemmesiden, så skal de betale for det (på samme måde som hvis de går til en dansk advokat).

Som min kollega skriver ovenfor, så kan et "vi truer med bål og brand"-brev fra en advokat hjælpe med at få lukket hjemmesiden, men hvis din kunden ønsker at "gå hele vejen", så skal din kunde jo være klar over, at den vej kan være lang og stenet, når det drejer sig om kopi-hjemmesider beliggende i udlandet. Men umuligt er det ikke.

Mvh

Karsten


PS: Du eller din kunde er velkommen til at slå på tråden for en uforpligtende snak om sagen.

 

 

 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)