Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundlag for Virksomhed ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. May 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har tænkt på hvordan man finder grundlag for sin virksomhed. Hvordan man finder ud af om det kan betale sig, om det er muligt osv.
Men mest af alt om det er rentabelt. Hvad fremtidsudsigterne vil være osv.

Hvor undersøger i sådan noget henne?
Mine umiddelbare bud vil være brancheforeninger, og hvad udviklingen og trenden går i retning af.
Har jeg ret?

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er grundlæggende en forretningsplan du efterspørger, og om hvordan man laver en sådan - hvis jeg ellers forstår dit spørgsmål korrekt.

startguiden.dk er der en del information om hvordan du kommer igang med sådan en fætter.
Grundlæggende handler det om at undersøge det marked du vil ind på, finde ud af hvordan du vil skille dig ud fra mængden, finde konkurrenterne (hvad gør de rigtigt/forkert), lægge en fornuftig økonomi, og efterfølgende bruge den til at skaffe den kapital der skal til.

Hvis det er første gang du kaster dig ud i det, syntes jeg du skal kontakte dit lokale iværksættercenter som (oftest gratis) kan give dig den vejledning der skal til.

Held og lykke med dig projekt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. May 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey netMedia

Det var nu ikke lige dét jeg spurgte om... Men hvor man finder oplysninger om branchen. Oplysninger der kan fortæller om det er en god/skidt branche. 

Men tak for svaret
Ps... Går på Hhx så ved godt hvad en forretningsplan er.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Øhhh - om det er en god eller skidt branche? Tror ikke helt at jeg er med på hvad du efterspørger så.
Hvad er din definition af godt/skidt? Er det loyalitet, omsætning, indtjening, forretningsområde mm?

Kan du give eksempler på branche/produkt?

Men umiddelbart er det vel ''bare '' at se på de aktører der er - virksomheder, netværk, foreninger (som du selv nævner) og angribe dem fra en ende af.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. May 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Oplysninger, som jeg kan bedømme ud fra om branchen er værd at gå ind i osv.

Men alle de faktorer som du nævner, kundeloyalitet, vækst, konkurrence, omsætning osv., er selvfølgelig med i "beregningen".



Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Johnny,

Jeg tror desværre at du vil lede forgæves hvis jeg forstå dit spørgsmål korrekt. Man kan ikke entydigt sige om en branche er værd at gå ind i.

 

Det du skal sætte dig ned og lave er netop den omtalte forretningsplan. Har du først brugt tid på at lave sådan en (og gjort dig umage) så har du en god indikation af om din ide vil holde vand.

 

Så din start bør være at du finder ud af hvad det er for en virksomhed du gerne vil have og så bruger tid på forretningsplanen. Forretningsplanen er (uanset hvad din konklusion bliver) et værktøj som skal bruges aktivt. Hvis konklusionen bliver at din ide ikke holder vand, så tænk på at du er blevet klogere og i øvrigt har sparet tid og penge på ikke at kaste dig ud i en dødsejler.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/4/2006 12:34:11 PM
Forfatter: Mr Johnny
Hej
Oplysninger, som jeg kan bedømme ud fra om branchen er værd at gå ind i osv.
Men alle de faktorer som du nævner, kundeloyalitet, vækst, konkurrence, omsætning osv., er selvfølgelig med i ''beregningen''.


Det som du kalder ''beregningen'' er det vi andre kalder en forretningsplan, eller forretnings prospekt om du vil. Så det er nok sådan en jeg ender med at henvise til alligevel.

Og endeligt syntes jeg lidt at du vender hele problematikken på hovedet. Du leder efter en branche du vil ind i, uden at have andre kriterier. Der er fx MASSER af penge i at være håndværker for tiden, men hvad nytter det hvis du har 10 tommelfingre, og faktisk kun er en ørn til Strategiudvikling i store organisationer.  ...selvfølgelig tænkt eksempel - kender dig jo ikke.
Som udgangspunkt må du da have en ide om hvad det er du vil, og hvad det er DU er fantastisk til, fremfor at hoppe hovedkulds ind i en forretning/branche, for din den virker god (hvad det så end betyder).

Men held og lykke med projektet under alle omstændigheder.


Fra Aalborg
Tilmeldt 4. May 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej nej nej!

Jeg spørger efter hvor man vil kunne finde informationer henne.
Jeg er ikke begyndt at tænke forretningsplan endnu, da jeg først vil kende nogle tal etc.

Det er for at skabe sig noget bedre viden inden man kaster sig ud i noget.

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Johnny, du bestemmer naturligvis selv din fremgangsmåde.

Men prøv nu at lytte til hvad vi siger. Vi er her for at hjælpe dig og ikke for at få dig til at spilde din tid.
Hvis du stadig ikke tror os, så tag en snak med den lærer der har undervist omkring forretningsplaner og hør hvordan de synes du skal gribe tingene an.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Johnny,

jeg burde jo give det traditionelle råd og spørge

- hvad interesserer du dig for ?

- hvad er du god til ?

- hvor har du et godt netværk ?

og så start der...

 

men for øvelsens skyld kunne det være interessant at høre Aminoernes skud fra hoften om hvilke brancher der er "hot" for tiden:

 

- Programmer til mobil-telefoner

- Reklamer i spil

- IT sikkerhed

- Byggeri (murer, tømrer,...)

- alt hvad der kan klemme mere energi ud af en liter olie

...

 

Mac

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)