Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bageri - overtagelse. hjælp! Jeres mening.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino.

Jeg er en gut på 21- 22 snart, som pønser på at overtage et lukket lejemål(bageri). Virksomheden blev lukket for 1 år siden, pga dårlig økonomi, af tidligere lejer. Nu er det så sådan, at jeg venter på evt at kunne overtage lejemålet. Hans måde at føre virksomhed på drev butikken og omsætningen ud i kulden.

Bageriet ligger i Tølløse by, hvor der i den tidligere tølløse kommune boede over 10.000 indbyggere. Bageriet ligger på en vej, som går midt gennem Tølløse by. Parkeringsforholdene er dårlige, på den måde at du kan må sætte en af. - Hvilket kunderne tidligere har skidt et langt stykke. :-)

I byen ligger der en bager i forvejen, i lille butiks center. Derved ligger en Super brugs. med bakeoff, aldi og netto. To steder i byen ligger service stationer. Den ene med bagerbrød, den anden med bakeoff. Ikke det vilde udvalg nogle steder. Bageren i byen, går ikke for at have den bedste kvalitet.

Der kører mange håndværkere gennem byen, og der ligger 4 skoler i byen. Disse er klart målgruppen.

Maskinerne følger med på den måde, at lejer overtager maskinerne på en købskontrakt til 0 kr. Dvs overdraget uden noget. Selve lejemålet, 150 kvadratmeter. Husleje ligger på 12.000 med moms - Er det dyrt?

Og hvad mener i om selve ideén ? vil det kunne lade sig gøre ? Jeg vil selvfølgelig skille mig ud af mængden, og lave et anderledes koncept - fordi ellers er der vel ingen idé i det her?

Jeg regner med 150 i investering til råvarerlager osv. og 200.000 til maskine indkøb.  

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej madsen

Jeg vil ikke gøre mig klog på så meget men synes 12.000 lyder dyrt beliggenheden taget i betragtning. Det må oplagt være noget du kan sammenligne med andre lejemål i Tølløse.

Ved du noget om at være bager? :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig glemte jeg lige i farten, at nævne at jeg er udlært bager i år. Og har længe gået med en drøm om at komme igang som selvstændig :-)

Gid jeg havde- men ikke umiddelbart.

Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv bager, og har været det i 16 år.

det er en hårdt prøvet brance, med mange bagerier der lukker

der er meget arbejde i at være selvstændig bager, så hvis ikke du regner med en omsætning hvor du kan have et par ansatte, eller en ugentlig fridag så skal du nok ikke regne med en fridag de næste par år.

men på den anden side, hvis du har nogle unikke produkter som man ikke kan få andre steder og som folk vil køre efter, er det som udgangspunkt ligemeget hvor du ligger.

jeg syntes også at 12000 lyder af meget.

og sats på kvalitet frem for mængde, og hold dig fra at levere til kiosker og supermarkeder og sådanne.

det er at skyde sig selv i foden, de vil have rabat, retur ret og du stjæler markeds andele fra dig selv.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Madsen

Hvis du brænder for det så er det bare og komme igang. Hvis du regner med at det er som er arbejde som løn slave så lad vær. Har du en kone kærste som skal passe butikken fordi som man ser her i kbh så har næsten alle bager video overvågning det er jo svært og se om medarbejderne stjæler.

I den by jeg bor var der en bager og den gamle mester gik op i kvalitet. Hans svend over tog butikken og siden er kvalitet bare gået ned af bakken. Og mange kunder forsvinder og kvaliteten er snart bedre hos shell som ligger 200m væk.

Men her hvor jeg har butik er en bager med kvalitet produkter eget rugbrød osv. og det tyder på at det går godt.

Så min holdning som forbruger er kvalitet kvalitet det er det man skal holde sig til så kan man få en god foretning.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave et driftsbudget. Find ud af, hvor mange faste omkostninger, du vil have pr. måned. Og regn derefter ud, hvor meget brød og hvor mange kager, du skal sælge (husk råvareprisen), før du kan dække dine omkostninger og din egen løn (brutto, altså løn før skatten er trukket). Når du har antallet af speltboller, rugbrødskringler og kagemænd, kan du bedre vurdere om, det er realistisk med de 12.000 i husleje. (Hvis de 12.000 er inkl. moms, er det jo ikke så galt endda...)

Jeg har lagt et simpelt driftsbudget her. Husk at udfylde alle tallene uden moms.

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.. Efter det i banken, må jeg sige at jeg fik et lidt personligt nederlag.. Sagt på den måde, at jeg ikke føler det samme for det mere? Al den tid man har brugt på at ligge budget og det.. det blev manet til jorden, og de var i starten positive..

Når det er sådan - Så er det vel et eller andet sted bedst at få det afsluttet?

- Men, har klart mod på at blive iværksætter med et eller andet.. Hvad det skulle være må jeg tænke på.. Men som jeg har det nu føler jeg ikke den store gejst for at springe ud i det, også fordi økonomien ville se lidt trængt ud.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Madsen!

Ja...det er ikke nemt, og slet ikke i disse tider.

Jamen du er jo ung, så mon ikke gnisten kommer igen?

Held og lykke med fremtiden.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)