Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unikke klik på www er PLAT !!!! i markedsførings perspektiv

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. May 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en lille virksomhed startet for 2 år siden.
Vi synes det er blevet UMULIGT at markedsføre sig på nettet primært B2C ,
for rimelige penge. Er der nogle der har gode ideer eller innovativ tænkning på dette område !!!!


Vores markedsførings budget er Ektremt højt, og kontaktprisen pr kunde er MEGET høj...
og det er lidt skidt når man primært sælger varer der er engangskøb.. da det er produkt der skulle holde i mange år og gensalgs mulighede er minimal


det vi virkelig finder PLAT er aspektet "UNIKKE" bruger, og det fakta at priserne
de sidste par år her er skruet extremt i vejret, og det er umuligt for små virksomheder at være med
og reel gevinsten er lille.
Tag eksempel bilgalleri.dk er et godt site for biludstyr, og de har firmaer der sælger deres annonce plads.
og de dygtige sælgere siger der er hele 20000 unikke bruger om dagen, og om året har de 7,3 millioner
UNIKKE brugere, der er helt vildt !!!  og mange mindre nye virksheder synes det lyder rigtig fedt, og æder det rådt.
og springer til og smider 12000 kr. afsted for 2 SMÅ links blandt 100 ander.
Men fakta her er at de 20.000 såkaldte UNIKKE bruger ikke bliver til de 7,3 MILLIONER de dygtige sælgere
reklamer med .. de bliver ikke til meget mere end de 20.000 + de relative få nytilkommende.
Med andre ord er det de samme  estimeres 20.000 individer der sidder på det forum/ community ...
og reel markedsførings værdien er yderst minimal for annoncørene..
Og denne " trend" føler vi er blevet Meget meget forstærket genne de sidste 2 år.
næsten alle små sites nu om dage kræver svimlende sumer for reklamer fordi de simplthen
har utrolig mange UNIKKE brugere. fler millioner om året...


Vi ville så høre om der er nogle der er mere innovative herinde og kan foreslå andre måder at blive "set på"


vi kan varmt anbafale PR / Publicity:  gratis samt stor pålidelighedsfaktor... vi har fået
op til flere helsider i nogle af danmarks største medier, ved at lave vores produkt til noget unikt, eller finde
noget i omverdenen og perspektivere ned på det og gøre det interessant... selvom det ikke er spor anderledes end mange ander produkter...


Men er der nogle der har nogle ideer til markedsføring  til realistiske penge , så små iværksættere også kan være med så skriv endelig , vi er sikker på mange vil blive meget glade... Vi er ihvertilfælde kørt lidt fast i det... og har simpelthen ikke råd tril at smide de RIGTIG mange 1000 vis af kroner afsted efter det..


Også hvis nogle har ideer til B2B markedsføring og Eksport markedsføring ....


  

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Markedsføring på Internet er et meget dynamisk og stærkt konkurrencepræget marked. I takt med at flere og flere online virksomheder har optimeret deres forretning er de blevet i stand til at betale mere for markedsføringen og stadig tjene penge. Dette udnytter de naturligvis til at skubbe andre, konkurrenter, ud. Så hvis din virksomhed ikke er lige så profitabel som dem du konkurrerer med er det HER dit problem ligger.

 

Når det så er sagt, kan du købe masser af markedsføring på nettet som er baseret på helt andre ting end annoncesitets antal brugere - unikke eller ej. Det mest almindelige er at man betaler for de besøg der faktisk kommer - kliks fra din reklame, men det er også ved at blive mere almindeligt med CPA aftaler, hvor der afregnes på salg. Men også for disse afregningsmetoder gælder konkurrencen - hvis ikke du kan betale lige så meget pr. klik eller konvertering som andre i markedet, så bliver det svært for dig.

 

Der har altid eksisteret masser af mndre seriøse annoncesælgere, men det er jo i sidste ende dit ansvar at sige nej til dem. Nej er sådan et dejligt ord, og hvis flere brugte det lidt oftere ville færre blive snydt af disse pistol-sælgere :)

Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Ja, jeg ville også - hvis jeg var dig - i højere grad se efter nogle aftaler, hvor du betaler pr. klik. Og så kan du der afgøre, om du tjener nok ind til, at det giver overskud. Men hvis det er nøgleord, så er klikprisen på eksempelvis google adwords nok meget høj.

 

men prøv at se på det.

 

Med de venligste hilsener

Søren Kristensen

Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Den nok vigtigste ting at foretage sig ift. optimering af markedsføring via internet, er tracking på de ting du foretager dig.

Dvs. anvend et troværdigt statistik værktøj (fx clientstep, webtrends, indextools, deepmetrix m.fl. afh. af din økonomi og behov) som kan tracke dine besøgendes adfærd på din hjemmeside og hvorfra de kommer. Derudfra kan du konkludere reelt og optimere dine aftaler (sortere). Mikkel har sagt nogle fornuftige ting ifb. m internet markedsføring her og jeg vil stemme i og sige at du sandsynligvis snyder dig selv for en masse muligheder hvis du ud fra få overfladiske forsøg med internet markedsføring (hvor du er blevet "kneppet lidt i røven") konkluderer at det er "noget lort" generelt. Søg for at få minimum klikaftaler eller endnu bedre leadaftaler når du forhandler med tradedoubler, adpepper, adlink, advertising ... whatever.

 

Du kan desuden downloade www.alexa.com ''s toolbar og ud fra den få et ret præcist fingerpeg om en given hjemmesides konkrete trafik og popularitet - hvis du ønsker at forhandle direkte med sites.

 

Nogle produkter og ydelser passer naturligvis bedre til internetmarkedsføring end andre, men man ser i øjeblikket  en generel tendens til at flere og flere ligger mere og mere af deres budgetter over på internet, af flere årsager: -brugerne er her i større og større udstrækning - og man kan i dette medie faktisk måle på sine investeringers afkast - i modsætnming til de fleste andre offline muligheder. Tænk over det ift dit produkt og dine konkurrenters evt. beslutninger og muligheder, slå koldt vand i blodet og fordyb dig reelt i dine egne muligheder. Det var mine råd.

 

Mht. pr: Keep up the good work

Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
> Mikkel har sagt nogle fornuftige ting ifb. m internet markedsføring her og jeg vil stemme

 

hov, såikke lige dit indlæg søren - og det er jo også fornuftigt :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Alexa.com og Gallups danske trafiktal kan ofså være en rigtig god kombination.

For nyligt ringede en sælger fra "en af de store portaler" i Danmark til os for at sælge lidt mere på en af vores kunder. Han snakkede med en af mine kollegaer. Han fortalte hvor mange søgninger de havde, og det tal tvivlede vi lidt på. Ved at tjekke Gallups tal kunne vi konstatere at sælgeren fra portalen prøvede at bilde os ind at 65-70% af alle deres besøg var søgninger. Den tror jeg ike på. Og da vi tjekkede Alexa (der hvor man kan se fordelingen på subdomæner) vise det sig at 15-20% besøgte deres søgning som ligger på et særligt subdomæne. BUSTED! :)


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm kunne jo lave lidt personlig reklame og henvise til www.engodsag.dk, hvor du kun betaler pr. ordre, du får - intet pr. klik. Derudover skal du jo huske at holde klikprisen op imod konverteringsraten - for det er jo der, det bliver interessant, ikke om du kan skaffe traffik eller ej. Det samme gælder jo søgemaskiner - trafikken har kun værdi, hvis den skaber ordrer, kundeemner etc. Ikke mindst hvis du er nystartet webshop - så er der jo næppe penge til branding osv...
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Boxpower

 

Nu kan jeg se at i forhandler tuningsboxe til biler, og xenonkits. Regner med at i har boxpower.dk i og med du også snakker om reklame på bilgalleri.dk som jo indeholder din målgruppe.

 

For det første vil jeg sige at det er vigtigt for dig at du kan måle hvilken effekt dine reklame har, hos fx bilgalleri.dk. Jeg vil selv til at reklamerer hos dem. Jeg kan få et tekst link som du snakker om til 4000 kr. om året. og jeg ved at et sådan link giver op mod 100 klik om dagen hvis man optimere det med nogle forskellige tekster og billede. SÅ ER 4000 kr om året, altså MEGET godt givet ud, eller det burde det være. Folk som klikker på jeres tekstlink, burde være en interesseret målgruppe, så en konverteringsrate på 1% er slet ikke umuligt. Men det er her at jeres website også skal optimeres så der er så mange som muligt af de besøgende der køber hos jer.

 

For at få et bedre indblik i jeres besøgendes adfærd, så skulle i tage og tilmelde jer google Analytics, så vil i også kunne spore om de klik i får fra bilgalleri.dk rent faktisk konverteres til køb, og dermed kan i udregne hvormeget i skal bruge i reklame for at få et køb, og hvis det her giver en pænt overskud, så er det i princippet et spørgsmål om hvor mange penge i vil kaste i reklame for at hæve jeres indtjening tilsvarende.

 

Nu kan jeg se at i sælger Xenon, men jeg ved ikke hvor  i køber dem, men jeg til de priser jeg kan få dem til, så ville jeg ikke have noget problem med at tjene en rigtig god skilling hvis min konverteringsrate lå på 1 % med de klik fra bilgalleri.dk

 

bilgalleri.dk tilbudet med reklame lyder faktisk tværtimod til at være et super godt tilbud, næsten FOR godt! for de lover i mellem linierne op omkring 30.000 besøgende/klik om året, for 4000 kr, DET er næsten umuligt at få andre steder.

 

Men mit forslag er at finde nogle mindre sites rundt omkring, og så lave nogle individuelle aftaler med dem, kunne være private websites med 4-500 besøgende om dagen eller lign, og som selvfølgeligt omhandler noget som din målgruppe er interesseret i. Det hjælper ikke ret meget at finde et site som sælger babyting, og du så reklamerer for xenonkits og tunboxe, så får du ikke ret mange klik, og du får heller ikke ret meget salg.

 

Nu har jeg kigget på jeres website, og det ser meget godt ud, MEN i mangler online køb, hvor man betaler med kort eller lign. Det SKAL være nemmere at bestille og se en oversigt over produkterne til min bil og trykke bestil direkte. istedet for at skulle sende en mail eller lign, med HVAD man vil bestille.

 

Mvh

 

Kim Sand Sørensen

 

 

 

Tilmeldt 6. May 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svar
Tilmeldt 6. May 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
1000 tak for god info, det vil jeg arbejde viderer med. god sommer.
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)