Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på regnskab ved meget få bilag

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej! Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som mest er en supplering til mit almindelige job. Jeg har virkelig ikke ret mange bilag (i år pt 13 stk) som primært er 3 fakturaer på mit salg (er freelance) samt 10 stk indkøb af diverse driftsmidler. Jeg er bestemt ikke en ørn til skatteregnskab, og kunne godt tænke mig at få lavet regnskabet ordentligt første gang. Jeg tænker mest på opstilling af selveregnskabet, så alt bliver bogført på den rigtige måde. Jeg bogfører fortløbende i et regneark i stil med "Let Moms", og alle bilag er i nummerorden. Hvad ville I tro det kunne koste at få lavet et regnskab + regne min skat af firmaets overskud ud? Mvh Claus
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Normalt så oplyser jeg ikke priser i offentlige fora.....men nu er det så småt....så vores pris ville være en tudse+moms for

det hele.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg kan lave det for 500kr + moms.

Alternativt kan jeg lave det på timebasis - så bliver det nok endnu billigere - jeg er jo nødt til at forsikre mig når jeg giver faste priser.

Se evt. www.olsensregnskab.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hmmm....jaså!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter.

Du klandrer mig for overflødige kommentarer i en anden tråd og skriver samtidig "Hmmm...jaså!". Du gør altså gengæld ved at skrive noget der er ligeså eller mere overflødigt selv? Ok - så er vi kvit.

Hvad min overflødige kommentar angår er det ikke min skyld du er uden humoristisk sans - et stoflager lyder som en svær sag at sælge - beklager hvis min humor ("prøv Christiania") ikke faldt i din smag. Det må du undskylde.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Ja...o.k. Jørgen...min humor fejler ellers ikke noget.

Min kommentar skal bare ses i lyset af, at det faktisk er som jeg skriver mod mit princip, at oplyse

priser offentligt.

Dermed bliver prisen presset, og nu ved jeg ikke, hvordan du laver regnskaber, men i min kalkulation

kan jeg næppe få mindsteprisen(hos os en tudse+moms) dækket.

Hvis du kan er det da fint.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det lyder nu som en falliterklæring at du ikke tør oplyse dine priser offentligt i frygt for at den bliver presset - hvis du er dygtig til dit job er der jo ingen der kan gøre det samme til samme pris - eller billigere for den sags skyld - medmindre du er for grådig.

Vil du selv mene du er konkurrencedygtig har du jo intet at frygte - så er folk der underbyder dig jo alligevel "håbløse amatører" og når kunderne så er færdige dér - er de omsider parate til at modtage den ekstremt gode ydelser du kan levere. Du kan endda hæve din pris på det grundlag - når de har set hvor galt det kan gå (spild af tid og penge) er de parate til at betale det hvide ud af øjnene.

Jeg selv er konkurrencedygtig og hvis nogen underbyder mig ved jeg at de ikke kan levere en tilstrækkeligt god ydelse - der kan dog være undtagelser - verden er jo stor og der findes også folk der er mere flittige og/eller mindre grådige end jeg. Jeg har dog også lukrative forretninger hvor jeg helst ser at mine priser forbliver hemmelige - men hvis ikke: tough luck.

Beklager hvis jeg er for direkte, men jeg har ikke tid til selv finde på små diskrete og uforpligtende spidsfindigheder såsom "jeg ved ikke hvordan du laver regnskaber" - det er nu meget snedigt for det er egentlig et angreb på mit arbejde (eller på alle som kan levere ydelsen billigere end dig) - og så alligevel ikke - du lader tvivlen komme dig selv til gode.

Regner du (uddannet civiløkonom og revisor) med at lave en så simpel opgave selv? Hvis ikke - har du vel en ansat til det som måske bruger en time eller to på sagen.

Hvilken timepris har du proppet ind i dit regnestykke?

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Jørgen!

Det er absolut ingen falliterklæring fra min side.

Det jeg faktisk mellem linjerne siger til dig..er værsågod....jeg melder fra.

Jeg vil ikke lige diskutere interne kalkulationer her, men bemærkningen "jeg ved ikke, hvordan

du laver regnskaber" skal ses i lyset af, at vi har vedtaget...at alle vore regnskaber f.eks. bliver trykt på

vort firmapapir....jeg ved, at nogle nøjes med f.eks. et udskrift fra Summa.

Skrivning og trykning mv. tager jo så også lidt tid og det må kunden acceptere og betale for, idet sådan er vores

policy nu engang.

Hvis der ikke er plads til ovennævnte, så må vi melde fra.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Peter.

Thumbs up herfra.

Det kan sikkert være ganske fornuftigt for nogle at købe lidt ekstra troværdighed ved at få regnskabet udskrevet på brevpapir fra et anerkendt revisionshus - jeg kan kun tilbyde de grå, kedelige og meget anonyme rapporter fra e-conomic, summasummarum og winfinans (sidstnævnte har dog farver).

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

nu kan man jo oss se forskellen på jeres to hjemmeside

på olsen revision er der ikke meget info om hvem der stå bag og hvor man har erfaringen fra

men hos peter er alle kort lagt på bordet

så ville klart vælge peter hvis det skulle være

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)