Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken uddannelse har DU?

Side 5 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også i socialklasse 3. :-) 

Dvs. selvstændig uden videregående uddannelse.

Har kun min matematiske studenterhue at vise frem. Læste medicin i København i et par år, men havde et studiejob der trak mere end studiet, og så var beslutningen jo let at træffe.

Hilsen Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er udlært snedker herudover har jeg en master fra UOL og arbejder i øjeblikket på min PHD fra samme skole :-) 

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er uddannet Cand.Merc.(mat.) på CBS og bruger både nogle konkrete værktøjer fra de mange år, men har størst glæde af hele vinklen til at optimere og analysere data.

Men vil råbe med i koret - det vigtigste er at man vælger noget man synes er spændende. Ellers får man aldrig gennemført det alligevel. Det kan derudover klart anbefales at have noget studierelevant arbejde så tidligt i forløbet som muligt. Dels giver det super god erfaring til når du er færdig, men det giver også indblik i hvad du kommer til at arbejde med fremover. På den måde kan du dobbelttjekke at det er det du vil.

En klog mand sagde en gang at det ikke var indholdet i uddannelsen, som spiller en rolle. Det vigtigste er at man (overfor en kommende arbejdsgiver) viser sine evner til at tilegne sig ny viden og bruge dette.

Hilsen Jacob

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med 3. år på Handelsskolen på en linje der kaldes "Marketing og Innovation". Jeg er utrolig træt at skolen og af at lære om ting jeg aldrig vil få brug for. Det er en meget forkert indstilling, men hvis jeg hos min kommende arbejdsgiver får en opgave der på nogen måde minder om at "Analysere og fortolker et uddrag af en roman" så må jeg melde fra. Der er uden tvivl også spændende fag, som er meget relevante i forhold til hvad jeg gerne vil i livet, men det er ligesom om at de dårlige fag smitter af på de gode og det hele ender op som en kedelig grå zone i mit liv Tongue Tied
Jeg får huen til sommer og så er jeg glad!

Næste spørgsmål er så ligesom hos dig, hvad jeg vil fremover. Min lyst siger at jeg skal droppe en videregående uddannelse og satse på jeg via hårdt arbejde og held kan komme til toppen alligevel, men min fornuft siger selvfølgelig jeg skal hoppe på en videregående uddannelse og skabe en god karriere med et gyldent papir fra en god skole i hånden.

Det første jeg gør er at snuppe et sabbat år hvor jeg vil arbejde med ting der interessere mig og lære en masse af det!


Lasse Kjær

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Din chance for at komme til tops er langt større med en uddannelse. Der findes folk der tager hele vejen uden noget som helst, men det er de heldige, og de få.


På den anden side skal du ikke tage en uddannelse hvis du ikke har lysten - så kommer du aldrig igennem. Tag et sabbat år - arbejd helst et relevant sted, og så kan du supplere med en bachelor/diplomgrad om et par år.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cand.merc. med speciale i E-business Strategi fra Aarhus School of Business.

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Automatikmekaniker, men har efterhånden prøvet mange spændende ting som ikke direkte har med uddannelsen at gøre.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er vi et par stykker der lyder som om vi aldrig har åbnet en bog og derfor er heldige. Jeg har personligt taget en del kurser og læst et hav af bøger(det lød bare sejere at sige at jeg var en street kid ). Men mit vigtigste asset er at jeg har en god forståelse for mennesker og deres behov. Det er drivkraften bag alle ideer og bag alle gode sælgere.

Så på nogle måder ser jeg det omvendt. Akademikerne er heldige hvis de får èn givtig ide i deres liv. De ender typisk som administratorer af andres ideer.
Til gengæld sikrer en uddannelse dig mange gange imod at synke helt til bunds. Skaber tryghed. Men utryghed skaber ideer. Nød lærer nøgen iværksætter at spinde.. osv osv. Lang diskussion.. Tilbage til topic


Ingen hån ment, vi har alle vores roller. Og nogen gange sprænger nogen de roller, så de slet ikke passer ind i det mønster jeg lige har beskrevet

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil give movement ret på mange af de områder du beskriver i dit tidligere indlæg.

Dog mener jeg, at uddannelse kombineret med iværksætteri er en rigtig god løsning.

Hvis man kan sætte sine studier i direkte forbindelse til sine ambitioner og ideer, så har man fat i den lange ende, fremfor at studere noget der på ingen måde har relevans for ens individuelle ambitioner som iværksætter.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Skatterevisoruddannelse (Diplomprøve i Skat) fra Danmarks Forvaltningshøjskole.

En kontoruddannelse.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 5 ud af 6 (60 indlæg)