Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

adwords

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle

ang google adwords gælder det vel om at ligge på første side med så mange relevante søgeord som muligt.

man kan så gå ind på hver søgeord og instille hvor meget man vil give i Max CPC for at komme på side 1.

men så kommer mit spørgsmål.

hvorfor kan man ikke ligeså godt sætte standart bud Max CPC for hele kampangen højt?

hvis den er høj giver det vel flere første side og det er vel kun et maks beløb og vel ikke det man giver for at komme på første side på alle søgeordene?

håber på nogle gode og brugbare svar. plejer der at være.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du tjener 100 kr per ordre og konverteringsraten på et søgeord er 5% og på et andet 1%, vil du så være parat til at betale 3 kr per klik for begge søgeord?

Hvis ikke bør du have forskellig max CPC på de to søgeord.

At ligg epå side 1 er ikke et mål i sig selv. Du bør ligge der hvor du har den maksimale samlede profit, og på nogle søgeord kan det godt kræve at man er nede på side 2 eller 3 for at opnå det.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

At ligg epå side 1 er ikke et mål i sig selv. Du bør ligge der hvor du har den maksimale samlede profit, og på nogle søgeord kan det godt kræve at man er nede på side 2 eller 3 for at opnå det.

Mvh Jesper Jørgensen

Kan du ikke komme med et eksempel hvor det er bedst at ligge på side 2 eller 3?

/Jesper

 

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo. Eksempel:

Du har en vare der giver et DB på 200 kr. Din konverteringsrate er 1%.

For at komme på side 1 skal du minimum betale 3 kroner per klik. Her koster hvert salg dig 300 kr og da dit DB er 200 kr har du alt i alt et minus på mindst 100 kr per solgt vare på side 1.

Du kan komme på side 2 for 1 kr per klik. Her kan du altså tjene op til 100 kr (200 - 100 kr) per solgt vare her.

Mvh Jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der er jo ingen der klikker på  annoncer på side 2 og 3, spar pengene ville jeg sige. Ydermere harmonerer det råd da ikke rigtigt med din SEO profil. Du vil da aldrig anbefale nogen at søgeoptimere til side 2 eller 3, eller det gør i måske?

Mht. trådstarters adwordsspørgsmål. Har du lavet flere grupper? Altså en gruppe for kviklån og en for forbrugslån osv?

 

/jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har lavet flere grupper, men det er mere for at det skal være forskellig annonce tekst....

mine hjemmesider er meget enkle... og jeg har så lavet nogle adwords kampanger, og det har da også kunne mørkes på indtjeningen.

jeg er så bare i tvivl, om hvis vi nu siger jeg sætter maks klik til 20 kr. det er for mig højt for et klik.

men det er jo også kun et maks og ikke hvad der kræves for at ligge på side 1 på alle ordene, og derfor regulere den vel så man kun kommer til at betale det nødvendige. og på 1 søgeord giver jeg måske kun 2 kr pr. klik.

 

har jeg misforstået det helt???

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Weltström:

Der er jo ingen der klikker på  annoncer på side 2 og 3, spar pengene ville jeg sige.

Ikke forstået. Med PPC betaler man per klik, og er prisen den rigtige tjener man penge som mit eksempel viser. Det er ikke et spørgsmål om at "spare" penge men om at "tjene" penge. Er der søgninger nok skal der nok komme klik til side 2 og 3 også.

Weltström:

Ydermere harmonerer det råd da ikke rigtigt med din SEO profil. Du vil da aldrig anbefale nogen at søgeoptimere til side 2 eller 3, eller det gør i måske?

Du er klar over at tråden handler om Adwords = PPC ikke? Det har intet med organisk SEO at gøre, så mit svar afspejler de forhold der gør sig gældende for Adwords annoncering - ikke organisk SEO. Vi kigger på hvilken ROI kunden kan forvente og rådgiver ud fra det. Er det en side 2 placering der giver bedst ROI anbefaler vi det. Hellige køer er for dem der sætter principper over indtjening.

/Jesper Jørgensen

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er absolut ikke ekspert, men det er da 100% logisk, det som Jesper Jørgensen skriver....

Hvis du, Jesper fra proseo.dk, kan forklare, hvorfor det ikke giver mening og hvad du mener med 'spar pengene', så må du meget gerne forklare.

 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Business:

Jeg er absolut ikke ekspert, men det er da 100% logisk, det som Jesper Jørgensen skriver....

Hvis du, Jesper fra proseo.dk, kan forklare, hvorfor det ikke giver mening og hvad du mener med 'spar pengene', så må du meget gerne forklare.

 

Jeg prøver, det er jo ikke sikkert at jeg har samme logiske sans som andre:-). At have en annonce på side 3 giver måske mening i forhold til hvad man vil ofre per klik, eller i forhold til ens budget. Men kig på dit eget søgemønster. hvor ofte klikker du egentligt på en annonce på side 3? Og hvis du gør, er det så et helhjertet klik?  Jesper J. skriver "Med PPC betaler man per klik, og er prisen den rigtige tjener man penge som mit eksempel viser. Det er ikke et spørgsmål om at "spare" penge men om at "tjene" penge." Men tjener man noget her på side 3? Google sælger annoncer til side 3 på søgninger på "lån" men er det fordi der er brugere der klikker eller fordi der er annoncører der betaler?

Så når jeg siger spar pengene er det ment sådan at de annoncer ikke giver noget, så drop dem. Eller fortsæt med dem, men i en ny gruppe som ikke er den primære gruppe. Det skal da i hvertfald ikke være den annoncegruppe man regner med at have en (høj) indtjening (hvis nogen) på.

Der er også firmaer der anbefaler dig at tegne annoncer på de gule sider, gør du det fordi det er billigt? I teorien kan du godt regne med at folk kigger på den annonce i de gule sider. Det kunne jo være nettet var nede eller google var lukket den dag...

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Weltström:

Business:

Jeg er absolut ikke ekspert, men det er da 100% logisk, det som Jesper Jørgensen skriver....

Hvis du, Jesper fra proseo.dk, kan forklare, hvorfor det ikke giver mening og hvad du mener med 'spar pengene', så må du meget gerne forklare.

 

Jeg prøver, det er jo ikke sikkert at jeg har samme logiske sans som andre:-). At have en annonce på side 3 giver måske mening i forhold til hvad man vil ofre per klik, eller i forhold til ens budget. Men kig på dit eget søgemønster. hvor ofte klikker du egentligt på en annonce på side 3? Og hvis du gør, er det så et helhjertet klik?  Jesper J. skriver "Med PPC betaler man per klik, og er prisen den rigtige tjener man penge som mit eksempel viser. Det er ikke et spørgsmål om at "spare" penge men om at "tjene" penge." Men tjener man noget her på side 3? Google sælger annoncer til side 3 på søgninger på "lån" men er det fordi der er brugere der klikker eller fordi der er annoncører der betaler?

Så når jeg siger spar pengene er det ment sådan at de annoncer ikke giver noget, så drop dem. Eller fortsæt med dem, men i en ny gruppe som ikke er den primære gruppe. Det skal da i hvertfald ikke være den annoncegruppe man regner med at have en (høj) indtjening (hvis nogen) på.

Der er også firmaer der anbefaler dig at tegne annoncer på de gule sider, gør du det fordi det er billigt? I teorien kan du godt regne med at folk kigger på den annonce i de gule sider. Det kunne jo være nettet var nede eller google var lukket den dag...

/Jesper

Der er jo ingen der betaler, hvis der ikke klikkes...uanset hvilken side det er, så jeg forstår ikke hvad du skriver. Om det er et helhjertet klik? Det ved jeg ikke, men man kunne vel argumentere for det modsatte ;o) - Jeg har ingen idé om, hvor meget man konverterer fra side 3, men det kan man jo se ved at følge op på data.

De gule sider.....er jo ikke klikpriser. Det samme gælder de fleste bannerannoncer.

Som sagt..jeg har ikke den fjerneste idé om, hvorvidt side 3 konverterer godt eller skidt, men jeg ville da ikke afvise at det kunne være en god forretning, uden at have testet det. Hvis de konverterer nok, så man får mere ind end man giver ud, så er det forretning. Jespers regnestykke er vel det der tæller, uanset hvordan man vender og drejer det..eller?

Som sagt er jeg absolut ikke ekspert, men det må da være et simpelt regnestykke, at finde ud af, om der er forretning på et adword. Jeg har kun lige set analytics og jeg husker da, at man kan checke konvertering/salg kontra udgifter på ordet, således at man kan se om der er forretning eller ej.

Du får det til at lyde som om, at du vurderer det udfra en subjektiv vurdering og Jesper udfra en objektiv. Det er vel sidstnævnte der giver mening, når det gælder om at vurdere om det kan betale sig.

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)