Jeg er absolut ikke ekspert, men det er da 100% logisk, det som Jesper Jørgensen skriver....
Hvis du, Jesper fra proseo.dk, kan forklare, hvorfor det ikke giver mening og hvad du mener med 'spar pengene', så må du meget gerne forklare.
Jeg prøver, det er jo ikke sikkert at jeg har samme logiske sans som andre:-). At have en annonce på side 3 giver måske mening i forhold til hvad man vil ofre per klik, eller i forhold til ens budget. Men kig på dit eget søgemønster. hvor ofte klikker du egentligt på en annonce på side 3? Og hvis du gør, er det så et helhjertet klik? Jesper J. skriver "Med PPC betaler man per klik, og er prisen den rigtige tjener man penge som mit eksempel viser. Det er ikke et spørgsmål om at "spare" penge men om at "tjene" penge." Men tjener man noget her på side 3? Google sælger annoncer til side 3 på søgninger på "lån" men er det fordi der er brugere der klikker eller fordi der er annoncører der betaler?
Så når jeg siger spar pengene er det ment sådan at de annoncer ikke giver noget, så drop dem. Eller fortsæt med dem, men i en ny gruppe som ikke er den primære gruppe. Det skal da i hvertfald ikke være den annoncegruppe man regner med at have en (høj) indtjening (hvis nogen) på.
Der er også firmaer der anbefaler dig at tegne annoncer på de gule sider, gør du det fordi det er billigt? I teorien kan du godt regne med at folk kigger på den annonce i de gule sider. Det kunne jo være nettet var nede eller google var lukket den dag...
/Jesper
Der er jo ingen der betaler, hvis der ikke klikkes...uanset hvilken side det er, så jeg forstår ikke hvad du skriver. Om det er et helhjertet klik? Det ved jeg ikke, men man kunne vel argumentere for det modsatte ;o) - Jeg har ingen idé om, hvor meget man konverterer fra side 3, men det kan man jo se ved at følge op på data.
De gule sider.....er jo ikke klikpriser. Det samme gælder de fleste bannerannoncer.
Som sagt..jeg har ikke den fjerneste idé om, hvorvidt side 3 konverterer godt eller skidt, men jeg ville da ikke afvise at det kunne være en god forretning, uden at have testet det. Hvis de konverterer nok, så man får mere ind end man giver ud, så er det forretning. Jespers regnestykke er vel det der tæller, uanset hvordan man vender og drejer det..eller?
Som sagt er jeg absolut ikke ekspert, men det må da være et simpelt regnestykke, at finde ud af, om der er forretning på et adword. Jeg har kun lige set analytics og jeg husker da, at man kan checke konvertering/salg kontra udgifter på ordet, således at man kan se om der er forretning eller ej.
Du får det til at lyde som om, at du vurderer det udfra en subjektiv vurdering og Jesper udfra en objektiv. Det er vel sidstnævnte der giver mening, når det gælder om at vurdere om det kan betale sig.