Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagedatering af faktura for udlæg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

 

Jeg har en I/S virksomhed, hvor en af medejerne i en periode har arbejdet som konsulent ude i en anden virksomhed.

Her har han dagligt købt frokost ude sammen med de ansatte i denne virksomhed, og så skulle alle betale deres andel af regningen. Virksomheden lagde ud, og så ville de lave en opgørelse på et tidspunkt.

 

Nu har han så endelig sendt en faktura for udlæg, hvor vi har 8 dage til at betale, før der løber renter og rykkergebyr på.

Denne frist vil jeg naturligvis overholde, men det er meget svært, når den er dateret 22. oktober 2008, og jeg først modtager den pr. mail 3. november. Dette betragter jeg som en tilbagedatering af fakturaen.

 

Dette har jeg gjort opmærksom på og får besked på, at det også undrer virksomheden, at fakturaen ikke er blevet fremsendt tidligere, men at nu er den der. Samtidig skriver de at renteberegningen kan vi jo nok komme overens om.

 

Af fakturaen for udlæg fremgår det ikke hvad der er moms, og der er ingen bilag for maden. Virksomheden vil ikke lave det, så jeg kan se momsen, da de jo ikke skal bogføre et udlæg i deres momsregnskab.

 

Hvad gør jeg nu?

Jeg har ikke haft mulighed for at betale til tiden, og hvis jeg betaler nu, ser jeg aldrig en korrekt faktura for udlæg eller regningerne for mad.

Jeg vil lige pointere, at vi har haft store vanskeligheder med at få denne virksomhed til at betale sine regninger, og jeg har taget dem i et væld af løgne. Nu har de endelig betalt alt hvad de skylder. Nu ønsker jeg bare at få betalt min regning, men papirerne skal naturligvis være i orden først, så jeg har de korrekte oplysninger i mit eget regnskab.

Jeg er i tvivl om hvad de kan finde på, og især nu hvor vi ikke har haft en chance for at betale regningen til tiden. Hvad er mine muligheder?

 

 

 

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

H&B

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg ville betale fakturaen og bruge betalingsbetingelserne fra at du har modtaget fakturaen.

Går ud fra, at du kan bevise, hvornår den er modtaget.

Momsen har vi jo talt om, men mener dog at du har krav på underbilag.

Såfremt du ikke kan få disse, må du jo nøjes med at bogføre den modtagne udlægsfaktura.

Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak.

Så ser jeg at få den ud af verden.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)