Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pick & Ship - Klik og send

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle Aminoer!

Jeg har fået en idé en mandag aften for 14 dage siden. Jeg sad og skulle oprette en butik på nettet, men havde problemet at jeg ikke vidste hvor i lejligheden, jeg skulle gøre af mit lager. Så begyndte jeg at kigge rundt på nettet efter et sted hvor jeg kunne have lager, men kunne ikke finde nogen små lokaler at have dem i. Så fik jeg idéen til at starte et "Webshop Lager Hotel"

Min idé er at, hvis man har en butik på nettet, men ikke har plads til lager, så kan man hos mig leje en reol der er 120 cm bred, 50 cm dyb og 2,4 meter høj for 599,- om måneden.

Hvad får man for pengene spørger man nok om. Vi modtager varer fra leverandører, lægger dem på lager, modtager ordre fra kundernes webshop, finder varen, pakker den og sender den. Kunden betaler for fragten, som de videre fakturerer deres kunde, som de altid har gjort. For de 599,- om måneden, sørger vi for al logistik, og de sparer en masse plads. Jeg har indtil videre lavet hele systemet, og startet samarbejde med Scannet, Danhost, Scancommerce og er igang med Wannafind og Dandomain om at integrere til deres web shop ligeså. Firmaet hedder Pick & Ship og har adressen www.pickandship.dk

Det jeg godt kunne tænke mig er noget konstruktiv feedback på idéen Smile

Lad mig høre hvad i siger til det

Peter Jordan - www.findposen.dk

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg kan godt lide dit koncept - ideen er god. Hvilke konkurrenter du har, der tilbyder samme service skal jeg ikke udtale mig om, da jeg aldrig har tjekket mulighederne idet jeg heldigvis har pladsen til hjemmelager.

Når jeg dog koncentrerer mig om din side opstår der hos mig nogle tvivlspørgsmål. Det er måske et spørgsmål om at siden ikke er helt gennemarbejdet og færdig endnu, hvis det er tilfældet må du undskylde.

Men f.eks. skriver du i prisoversigten: 1 reol, 2 reoler, 3 reoler..... Bliver det udspecificeret, da jeg udover at have læst din beskrivelse her i indlægget ikke får en papand ud af den beskrivelse.

Yderligere spørgsmål dukker op, såsom hvordan vil du håndtere reklamationer? Skal de sendes til dig eller hvordan vil du løse det spørgsmål?

Track and trace numre på ordrerne skal videresendes til butikken eller direkte til kunden. Er dit system sat op til det?

Varerne sendes indenfor 2 timer. Det lyder som et stort løfte at holde - kan du det?

 

Jeg synes det virker som et ambitiøst og seriøst projekt da du allerede har aftaler på plads med de store udbydere af shopløsninger. Jeg glæder mit til at følge dit projekt og ikke mindst se "ansigtet" på siden, altså din visuelle identitet. Jeg følger nysgerrigt med herfra.

 

Mange hilsner

Pernille 

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille,

Tak for din udtalelse Smile

Siden er under daglig forbedring, og jeg har en tekst forfatter på i øjeblikket til at forfine den, og så er jeg ved at få lavet logo ligeså Smile

Jeg skal nok gennemtænke pris siden, så den bliver noget mere overskuelig.

Min idé er at reklamationer, sendes retur til os, hvorefter vi sender den retur til leverandøren. Vores kunde sørger for at underette deres leverandør om at der kommer reklamations varer retur til dem, og når vi får et "Go" fra vores kunde sender vi varen. Ellers lægger vi bare varen på kundens lager igen, og melder det tilbage til shop ejeren.

De 2 timer er nok optimistisk sat, det kommer an på samarbejds aftalen med Post Danmark og andre virksomheder.

Men jeg er da glad for at du kan lide idéen!

 

Peter Jordan - www.findposen.dk

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Pernille:
Varerne sendes indenfor 2 timer. Det lyder som et stort løfte at holde - kan du det?

 

Det en ting der skal overholdes, da jeg når jeg køber lige kort tid inden så lige lige når at modtage pakken.

Men ellers fed idé, ville da hvis jeg startede en op, selv synes det lidt sjove ved at have det, pakke den første pakke og sende osv. så man ved alt er iorden. - Os som Billigvoks.dk ligger et stykke tyggegummi med, det sådan nogen ting der er lidt sjove..

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - www.pickandship.dk:
Min idé er at, hvis man har en butik på nettet, men ikke har plads til lager, så kan man hos mig leje en reol der er 120 cm bred, 50 cm dyb og 2,4 meter høj for 599,- om måneden.

Hvis jeg nu solgte 1.000 smykker i måneden, hvordan ville det så se ud med profitten i din ende? Hvad hvis jeg sendte 300 pakker og du derved fik 2 kroner per pakke - kan du leve af det? Derudover skal du jo så medregne tid til 10 returvarer og udpakning af leverance fra leverandøren samt kommunikationen med mig som kunde.

Jeg er bange for, at du sælger det for billigt. Var det ikke en mulighed istedet, at slå på dit samarbejde med de fem webshops og så forsøge at blive standard lagerhotellet for webshops?

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy,

Der ligger en fortjeneste i at du skal have dine 1.000 varer liggende på X antal reoler hos os. Og så kommer der en profit i og med at jo flere pakker vi sender, jo størrer en volume rabat kan vi opnå hos f.eks. Post Danmark.

Målet er at vi skal være den første der får en direkte integration hos webshop udbyderne i Danmark, så kunderne i deres administrations modul, når de får en ordre, blot klikker på "Send til Pick & Ship". Så modtager vi ordren, pakker den og sender den. Tracking kode bliver logget, og modtageren kan se at pakken er på vej. Jo flere kunder vi får, jo bedre en integration kan vi lave med shop udbyderne. Pt er de helt med på idéen, og har tilkendegivet at de har flere kunder der efterspørger denne type service.

Så nu kan en person der har et fuldtids job, også have en butik på nettet. Han eller hun behøver ikke at være hjemme til at modtage varer, skynde sig hjem, for at pakke ordre og komme på posthuset, og de kan sågar tage på ferie, uden at skulle bekymre sig om at finde nogen der kan varetage butikken mens de er væk.

Kom endelig med flere idéer. Jeg vil helst ikke gøre det for dyrt, for så kan de små shop ejere ikke være med.

Peter Jordan - www.findposen.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er noget nær genial hvis det kan hænge sammen for dig økonomisk. Prisen skal ikke være ret meget højere før de mindste begynder at stå af, så den kan du ikke skrue ret meget på for at holde budgettet. De store skal du ikke bekymre dig om at få som kunder, de håndterer selv den slags.

Jeg ser ligeledes nogle udfordringer i forbindelse med f.eks. reklamationer. Hvem afgør om varer reelt er defekt for eksempel? Dig?
Og hvis din kunde selv skal se defekte varer (hvis dét er ideen), hvem betaler så den ekstra porto frem og tilbage imellem dig og din kunde?

Hvis jeg har en virksomhed der sælger varer som næsten ingenting fylder (kondomer for eksempel), men til gengæld sælger sindssygt mange af dem, hvad så? Spørgsmålet er stillet før, men det blev ikke rigtig besvaret. Vil tror jeg kan have 1000 små kondomæsker liggende på en reol i den størrelse du angiver. Hvad hvis min shop bliver en succes, og omsætningshastigheden enorm? Så er det måske 1000 pakker eller flere om måneden? Det vil du knække halsen på.

Hvis jeg var i dine sko, og havde fået denne super idé, så ville jeg nok overveje at lade mine kunder betale en fast månedlig afgift, som måske er en del mindre end den nuværende, men så til gengæld tage et fast beløb pr. pakke. Eller tage den nuværende pris, og så lade det være inklusiv x antal pakker pr. måned - derover en fast pris pr. pakke.

Så bliver virksomhedernes udgifter kun høje hvis de har stor succes med deres forretning, og så er der også råd til at betale det ekstra det koster.

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy,

Du har en god pointe der må jeg sige. Jeg havde misforstået dit spørgsmål, angående den 1.000 pakker. Jeg tænkte på størrer pakker.. Jeg kan godt se nu at der er et lille problem der, som jeg ikke havde taget højde for. Det betyder blot at jeg skal i tænke boksen, og finde en løsning på det.

Med hensyn til returvarer, så plejer shoppens ejer at have afklaret returneringen med kunden inden noget bliver sendt retur til lager. Det er i hvertfald det jeg har oplevet. Fragten frem og tilbage er noget shoppen og shoppens kunde bliver enige om. Når shop kunden sender varen retur plejer de jo selv at betale for det, og hvis shop ejeren vil betale for fragten, så er det noget de ordner indbyrdes. Hvis varen skal retur til leverandøren, så bliver shop ejeren faktureret for fragten, ligesom de ville gøre hvis de selv sendte det hjemme fra dem selv.

Hvor meget kan man tillade sig at tage for at sende en pakke for en kunde? 2-5 kr?

Peter Jordan - www.findposen.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

2-5 kroner kan du sagtens tillade dig at tage for at sende folks pakker, men det er godt nok også billigt! Tjener du lidt på forsendelsen udover det? Altså er der en fortjeneste på differencen imellem dine fragtpriser og Post Danmarks?

Du er nødt til at tjene mindst 10 kroner pr. pakke vil jeg mene, alt i alt, hvis det skal hænge bare nogenlunde sammen. Hvis du også skal håndtere returvarer, reklamationer og der skal være tid til at løse diverse administrative opgaver og uforudsete sager, så er din indtjening nødt til at være mindst deromkring.

Hvordan og hvorledes med emballage? Er det inkluderet i prisen??

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hztrading:
Altså er der en fortjeneste på differencen imellem dine fragtpriser og Post Danmarks?

Det tror jeg ville være en meget dum ide :(
Se nedenstående eksempel. Hvis Pick&Ship hæver prisen 12,5%, vil det medfører en ekstraregning på 40% overfor webshoppens kunder. Det ville altså være ligeså dyrt at smide 5 kroner oveni postdanmarks priser, som det ville være at opkræve 16,25 kroner per håndtering af hver ordre.

Eksempel med difference på priserne:

Pick & Ship betaler 40 kr. uden moms til Postdanmark.
Webshop bliver opkrævet 45 kroner plus moms.
Webshoppens kunder, bliver nød til at betale 56,25 kroner for fragt inkl. moms.

Eksempel uden difference på priserne:

Pick & Ship betaler 40 kr. uden moms til Postdanmark.
Webshop bliver opkrævet 40 uden moms (viderefakturering af momsfri fragt).
Webshoppens kunder, bliver viderefaktureret 40 kroner uden moms.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)