Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virtuel "Amino" virksomhed

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/22/2006 10:25:44 AM
Forfatter: venturepr
Hvad med at etablere vores egen lille mini-venture-virksomhed

God idé Jonathan, burde den ikke have sin egen tråd.
Hilsen
Flemming

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/22/2006 10:25:44 AM Forfatter: venturepr Hvad med at etablere vores egen lille mini-venture-virksomhed, hvor int. AMINOer f.eks. skød 50.000 kr. ind i hver. (...)

 

Måske er jeg lidt tung bagi, men jeg har lige tjekket: Det skyldes ikke, at der ligger 50 kilo og venter på at blive brændt af........ desværre.

 

mhv Hans

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
EDIT: Der er helt ged i det der quote-halløj. Jeg farver lige mine svar - hvis det ellers virker.

Dato:
5/22/2006 10:07:07 AM Forfatter: FlemMming



Tak for dit svar med link til både spændende og lærerig læsning - til trods for manglen på faktuelle oplysninger.



 







Den primære grund til de manglende faktuelle oplysninger er, at vi ikke havde nogen klar aftale om, hvilke personer og ideer, der måtte nævnes. I respekt for resten af gruppen nævnede jeg (så vidt jeg husker) hverken andre personer end mig selv eller konkrete ideer.







 
Og da jeg kan forstå at du stadig nærer dybe følelser for 'dit barn', er jeg da frisk på at tage udfordringen op.




Dybe følelser bruger vi ikke herude vestpå - vi viser dem i hvert fald ikke - men jeg synes, det kunne være sjovt. Jeg er smigret over jobtilbudet som direktør, men stiller gerne op til det, hvis vi kan finde en model, hvor alles forventninger til den enkeltes indsats er helt afklaret. Og så tror jeg nok, jeg vil forudsætte, at vi kickstarter det hele med et fysisk møde.








Generelt
Indtjening er underordnet, det vigtigste er at gennemføre et mindre og simpelt koncept, lære af dette for så at realisere et mere ambitiøst projekt.

Her er jeg ikke enig (og kan ikke undgå at skrive BOLD). Jeg mener, projektet skal startes i det små, men skal skrues sammen, så det kan vokse sig stort.

Idéen

Ikke sååå afgørende, (...)







Nej - det spændende er processen. Det er dog en forudsætning at alle deltagere kan engagere sig i ideen. Ellers har jeg svært ved at tro på, at den kan blive bæredygtig.

Ledelse

For mange kokke...
Én direktør der har det overordnede ansvar og på ganske alm. diktatorisk vis bestemmer alt.







Hørt - men med en aktiv gruppe til sparring.




Ejerskab

A-aktier til aktive medejere, og B-aktier som betaling til 'engangs' medejere.
Udtræder en A-aktie-medejer konverteres dennes aktier til B-aktier.







Interessant - hvis nogen kan finde ud af at skrue det sammen

A-aktie-Holdet

(...)
B-aktie-Holdet

(...)

Tjah - med mindre nogle af "B"-erne samtidig har kompetencerne til at dække A-opgaver.

Økonomi

A-aktie-ejere indskyder x-antal kroner (det ville være næsten gratis at starte op).
Overskudsdeling i.h.t. oplæg fra erhvervsjurist.



 



Jeg tror, der skal smides kontater i fra starten. Det vil styrke deltagernes commitment. Jeg tror, at én af vores fejl i mit eksperiment var, at vi kun skulle lægge timer i arbejdet. Udgifter skulle godkendes i fællesskab - og det var kun mig, der nåede at få nogle af dem.

Indledende øvelser

Det lyder fint. Jeg er født klar.

mvh Ha
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ser værre ud, jo mere jeg retter. Jeg håber, det giver mening.

 

mvh Hans

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans,

Jeg tror ikke det ville gå godt at quote dit indlæg, som jeg iøvrigt også er rimelig enig med dig i.

Og det du skriver giver da altid mening, medmindre du da har benyttet en hvid font i de hvide felter :-D


Jeg bemærkede at du skulle til København på mandag, det er da en oplagt mulighed for en kickstart.
Har du tid og lyst til at komme forbi mit kontor i Herlev?

Hilsen
Flemming
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/23/2006 8:21:30 AM Forfatter: FlemMming Hej Hans,
Jeg bemærkede at du skulle til København på mandag, det er da en oplagt mulighed for en kickstart.

 

"På mandag" var i går. Og jeg havde en glimrende tur. Jeg synes, vi skal invitere et par spillere mere på banen, før vi kickstarter. Så friske folk, der kan se sig selv i et spændende projekt, kan jo forsøge at stikke næsen frem her eller på PM til Flemming eller mig.

 

mvh Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tjah - så tog udviklingen fat, og det, der bare skulle have været et lille eksperiment, har udviklet sig til starten på et koncept.

Dette koncept har affødt en eftersøgning af den rigtige trediemand: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=4917

 

mvh Hans

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)