Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så godt som bandlyst af google

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Min hyggeblog www.skygge.dk hvor jeg skriver om en masse forskelligt har ranket forholdsvis godt på diverse søgeord... Har igennem det sidste års tid trukket godt og vel 100 unikke om dagen via google. Men her for 4 dage siden, har google "straffet" mig af en eller anden årsag og både fjernet min PR og samtidig fjernet mig fra alle mine topplaceringer... så jeg nu er nede på at få 2 til 4 besøgende om dagen... Rimelig nedern...

Har tjekket google webmaster, og der er ingen fejl..

Nogen der kan komme med et bud? Jeg skriver nogle artikler og linker der fra... Det kan vel ikke være alene pga det? Hvis det blot er det, så må der virkelig være mange der er blevet straffet på samme måde....

Jeg har ligget nr. 1 på "Efu" og "Efu modellen" og mange andre vigtige som jubilæumsmønter, møntsamlig osv, hvor jeg også har ligget i toppen.. ALT er væk, desværre... Rimelig nedern..

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Wiliam,

Ved et ultrakort kig på din blog, kunne jeg ikke lige finde noget snavs. Men når den nu kører på en gammel, gammel Wordpress-version, er det nok værd at gå bloggen grundigt efter i sømmene for at sikre sig, at den er ikke er blevet hacket, så den linker til nogle grimme sider.

Herunder bør du kigge alle dine udgående links godt igennem, for at se, om du i nogle af dine gamle indlæg linker til nogle ubehageligheder. Dine nye indlæg linker vist alle til dine SEO-kunder, så der bør ikke være noget galt der i forhold til at linke til bad neighbourhoods.

Det var et hurtigt bud herfra.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Min blog har fået samme tur, og det eneste jeg kunne finde er at jeg linkede til

min egne sider (er fjernet) ? Det ville forresten være rart at få en begrundelse fra Google,

når de deler en "lussing" ud. Det er ikke helt pædagogisk, især ikke, når der er nogen (jeg)

der famler i blinde.

Ps. Der er ikke nogen der behøver at svare: "Du kunne bare læse retningslinierne" for det har jeg gjort, og åbentbart misforstået /oversert  noget.,  men kom gerne med et bud.

Mvh.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så har jeg lige konstateret, at jeg er at finde igen i søgeresultaterne Smile

Jeg formoder, at det var links til egne sider der har været fy.

Forslag:  Fjern links til egne sider, og anmod så om en ny vurdering i Google webmasterværtktøjer

Mvh.

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg fjernet så godt som samtlige links på siden... Tror dog desværre ikke at det er problemet.

Jeg har også anmodet om en ny vurdering. John, hvor lang tid gid der fra din anmodning til at igen var i søgeresultaterne?

Mht. at opgradere til en nyere version i wordpress, så var det desværre ikke så let. Jeg fik en til at kigge på det og det var ikke muligt at få gamle indlæg og URL's med over... så det droppede vi... Men jeg har faktisk prøvet at blive hacket før.. så det kunne måske godt være det... dog har det de andre gange været meget tydeligt at den var hacket...

Nåh.. krydser fingre :)

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frank Hellerup Madsen:

Hej Wiliam,

Ved et ultrakort kig på din blog, kunne jeg ikke lige finde noget snavs. Men når den nu kører på en gammel, gammel Wordpress-version, er det nok værd at gå bloggen grundigt efter i sømmene for at sikre sig, at den er ikke er blevet hacket, så den linker til nogle grimme sider.

Herunder bør du kigge alle dine udgående links godt igennem, for at se, om du i nogle af dine gamle indlæg linker til nogle ubehageligheder. Dine nye indlæg linker vist alle til dine SEO-kunder, så der bør ikke være noget galt der i forhold til at linke til bad neighbourhoods.

Det var et hurtigt bud herfra.

Hej William.

Jeg kan huske at vi for længe siden talte om denne risiko for Google straf med den slags blog, som du har liggende. Er ud over det helt enig med Frank i at du bør checke hvad du linker til (både med vilje og som følge af injections pga manglende vedlighold af din installation). Brug Xenu og Bad neighborhood link checker fx.

Hvis det ikke er der den er gal, kan det som vi har talt om simpelthen skyldes at Google har dømt din blog spammy og made for adsense. Hvis du forestiller dig at der kommer et manuelt review forbi og ser din blog-titel og derefter læser en artikel som den om vaskemaskiner og opvaskemaskiner, kan du sikkert godt følge mig i at det kan være en risiko.

Ved ikke hvor mange af dine artikler der er i god kvalitet og hvor mange, som ikke er meget værd for dine besøgende, men tag udgangspunkt i den tyndeste artikel du har liggende og forestil dig så et review, og du har et godt udgangspunkt for at vurdere din risiko.

Hilsen Anders

 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok ikke en god idé at søge om revurdering hos Google før du er tæt på helt sikker på at du har løst det problem, som Google har fundet.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Anders,

Jeg har lige tjekket Xenu og fantastisk værktøj... Tak.... har fundet nogle fejl og rettet dem. Men der kommer rigtig mange fejl med at den ikke kan finde adsense tracker... De ser sådan ud:

http://www.skygge.dk/2007/05/28/salg-er-haandvaerk/adsense-track.js
error code: 404 (not found), linked from page(s):
http://www.skygge.dk/2007/05/28/salg-er-haandvaerk/

De fejl er på alle sider.. Er det en fejl i min adsense? På siderne vises adsense jo fint...

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. periode for revurdering, så anmodede jeg  d. 22/11.

Mvh.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej William,

Jeg kan se, at skygge.dk er tilbage på sine normale placeringer. Har du nogen idé om, hvad der hjalp, eller ændrede du så mange ting på en gang, så det fortsat er uvist for dig, hvad der var galt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)