Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan/må jeg det (køb af ferie bolig til firma)?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg gerne oprette en iværksætter konto, indskylde en ordenlig røvfuld penge - oprette et APS - købe en ferie lejlighed i fks. Bulgarien - leje den ud???

Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle der vist ikke være noget i vejen for..

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Smukt, det vil jeg så benytte mig af, men nu spørg jeg måske lidt dumt - men hvorfor er der så ikke flere af dem som der køber ferie boliger som benytter sig af det - det må jo give en stor skattefordel ved "indkøb"?

 

Tusind tak for hjælpen.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth K:

Må jeg gerne oprette en iværksætter konto, indskylde en ordenlig røvfuld penge - oprette et APS - købe en ferie lejlighed i fks. Bulgarien - leje den ud???

Med en iværksætterkonto mener du så etableringskonto?

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis (har ledt efter det rigtige navn uden at kunne finde det)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

En hurtig grund til at mange ikke anvender din model kan være:

"Der skal være tale om et aktivt driftsselskab - og altså ikke passiv pengeanbringelse. Aktierne eller anparterne må derfor ikke være i et selskab, hvis virksomhed især består i udlejning af fast ejendom, besiddelse af kontanter, værdipapirer el.lign. "

eller

"Du eller din ægtefælle skal deltage i virksomhedens drift med en ikke uvæsentlig arbejdsindsats. Tommelfingerreglen er mindst 50 timer om måneden. Du behøver ikke at hæve indskuddet, når du starter virksomhed. Men senest ni år efter starten og inden udgangen af det indkomstår, hvor du bliver 67 år, skal du dog hæve indskuddet til brug for investering i virksomheden."

Kilde:  http://www.skat.dk/SKAT.aspx?action=openall&oId=211622&vId=201165&i=6

Klovn

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klovn.

Tak for din hjælp.

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

> det må jo give en stor skattefordel ved "indkøb"?

Både og ... For godt nok kan du få fradrag ved køb, men så skal du også betale skat af indtægter og et eventuelt senere salg, og hvis du selv bruger det feriested du køber bliver du beskattet ret voldsomt af denne brug.

Så det er i hvert fald ikke en god fidus, hvis det handler om at du gerne selv vil have et fedt feriehus billigere :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth K:

Smukt, det vil jeg så benytte mig af,

Dvs. du siger at du vil købe en feriebolig via firmaet fordi en på Amino har svaret at det er der vist nok ikke noget i vejen for. Det er godt nok tillid der vil noget.

Et er at du slet ikke kan bruge etableringskontomidler o.l. på køb af sådan et et selskab.

Noget andet er at du skal have rigtig gode argumenter for at undgå at blive beskattet af fri sommerbolig i de perioder hvor huset ikke er udlejet, og den leje der sættes gør det til en dårlig forretning.

Noget helt tredje er at jeg slet ikke kan se ideen ved at lade ejendommen eje af et selskab som stiftes til formålet, hvis du ikke har andre selskaber i forvejen. I såfald skal midlerne alligevel komme  fra dig privat eller via lån i selskabet (med kaution fra dig).    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Dvs. du siger at du vil købe en feriebolig via firmaet fordi en på Amino har svaret at det er der vist nok ikke noget i vejen for. Det er godt nok tillid der vil noget.

Man må sandelig sige at du tager tingene bogstaveligt!!! :-) Måske jeg havde overvejet at benytte mig af min revisor og advokat - men ligeså godt kunne høre herinde først om det var fuldstændig udelukket inden jeg brugte penge på at få dem til at undersøge tingene nærmere.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)