Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad kan jeg ændre på min side for at få flere klik på adsense?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Min kæreste og jeg har en blog som der er begyndt at komme en del besøgende på nu.
Vi er oppe på imellem 60 og 80 unikke besøgende per dag og det stiger stødt.
Jeg har valgt at benytte mig af adsense for at få et par kroner ind til at betale for hostingen etc.

men hvad kan jeg gøre for at adsense kommer til at give lidt mere end det gør nu?
Skal jeg ændre på placeringerne?
Farverne?
Størrelserne?

bloggen er på:
http://blog.foodfan.dk

Jeg har valgt at lave adsense annoncerne sådan så på indlæg der er under 10 dage gamle er de i bunden af hvert indlæg
Når de så er over 10 dage gamle bliver annoncerne rykket op midt i teksten.

samt er der på alle sider 2 reklameblokke i menuen, en lille en helt øverst og en større en længere nede.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit svar er: Test, test, test.

Prøv at skifte først det ene og så det andet element ud og se, hvad der virker bedst. (Jeg går ud fra, at du allerede nu bruger kanaler, så du kan se, hvilken reklameblok, der genererer klik?)

Konkret ville jeg lægge ud med at teste en linkblok i det øverste højre hjørne i stedet for den lille, du har nu. På nogle af mine sider virker linkbloks rigtigt godt. Hvis de virker, kan det være god udnyttelse af pladsen.

Placeringsmæssigt ville jeg prøve at placere den anden reklameblok i sidebaren et andet sted. Læg den sådan, at den vil være synlig, når man har læst et gennemsnitsindlæg. Det er ofte, når man har læst indlægget, at læseren er klar til at klikke videre.

Det var to konkrete bud. Prøv at skifte lidt rundt og test ca. en uge ad gangen (eller måske to), så der kommer lidt datagrundlag at træffe beslutninger på.

Og husk nu at kun ændre på en ting ad gangen pr. blok. Lad være med at ændre farve, type og placering på samme tid, for så ved du ikke, hvilket element, der havde den største effekt.

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har samme opfattelse som Frank. Det anbefales normalt, at man ikke placerer annoncer i sidebaren. Det med kanaler er også et rigtig godt råd.

Nu kan jeg se, at du bruger Wordpress, så en mulighed kunne være at bruge den plugin, som hedder "AdMan". Med den kan du få placeret annoncer før og/eller efter posts eller et sted, du selv vælger.

I det hele taget kan du godt have flere annoncer, uden at det generer brugerne.

Mvh

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for rådene :)

Jeg har kigget på adman pluginet, men jeg synes bedre om det plugin jeg bruger i forvejen:

whydowork adsense hedder det vist.

Jeg har flyttet lidt rundt på nogle af annoncerne og kun lavet 1 forskel i hver kanal, så jeg kan følge om der sker en forbedring.
Håber jeg :)

Vil meget gerne have flere råd :)

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Centry.

Jeg forstår ikke helt hvorfor du fokuserer på AdSense-indtjening.

Hver gang der bliver klikket på en AdSense, mister du en besøgende.

Ville det ikke være bedre at prøve på at beholde dine gæster på siden?

Jo flere sider dine gæster læser, des bedre må det vel være, også med hensyn til AdSense?

Mvh.

ditbrugtmarked

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Centry:

Vil meget gerne have flere råd :)

Som en klog mand engang sagde:

Hvis du bruger Adsense, så sørg for at lave artiklerne på dit site så dårlige som overhovedet muligt. På den måde vil folk søge hen til nye sites - det vil sige, de vil klikke på dine Adwords! Wink

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Da var da et forfærdeligt råd at give folk. "Klog" er tilsyneladende et relativt begreb. Wink

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Ja, der er da noget om det! Hvis din side er god, vil folk blive på den og finde det, de søger på den. Hvis de derimod ikke finder hvad de søger, vil de i højere grad klikke sig videre gennem dine adwords.

Der findes endda en hel industri af hvad jeg kalder "Google-spammere", altså websites med en samling arikler om et bestemt emne, der kun har til formål at tiltrække besøgende fra Google og så få dem til at klikke på sin Adsense. Disse artikler går fra bare at være dårlige, intetsigende eller forkerte til direkte ikke at give mening, fordi de har været en tur igennem en robot, der bytter om på ordene for at ejeren kan putte dem på en ny side uden der kommer duplicate content penalty.

Så jo, den er god nok. I forhold til trådstarteren var det dog ment I sjov.. for vi vil vel alle gerne lave en god side med noget godt indhold.

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

patrickb:
Der findes endda en hel industri af hvad jeg kalder "Google-spammere", altså websites med en samling arikler om et bestemt emne, der kun har til formål at tiltrække besøgende fra Google og så få dem til at klikke på sin Adsense. Disse artikler går fra bare at være dårlige, intetsigende eller forkerte til direkte ikke at give mening, fordi de har været en tur igennem en robot, der bytter om på ordene for at ejeren kan putte dem på en ny side uden der kommer duplicate content penalty.

Det lyder som en noget kortsigtigt forretningsmodel. Det kan jo kun køre til Google opdager dig og sparker dig ud af både AdSense og index.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Chaing mai
Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

 

Syntes det ser rigtig godt ud flot side.

 

Personal-silver

www.personal-silver.com

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)