Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordningen og forskudsopgørelse

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i 2008 startet en virksomhed, der skal tilmeldes virksomhedsordningen.

Jeg har forgæves forsøgt at finde noget på skat.dk om hvordan jeg udfylder selvangivelsen korrekt. Har I nogle gode råd?

Under opgørelse af virksomhed på min forskudsopgørelse står der 50.000,- Denne skal vel sættes til 0? Lønindkomsten, skal den sættes til det beløb jeg forventer at trække ud af virksomheden?

Jeg har planer om at snakke med en revisor om dette - men hvis I kan svare på ovenstående og evt. henvise mig til en god artikel omkring emnet, vil jeg blive meget taknemmelig.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv om du bruger virksomhedsordningen, skal du ikke bruge feltet for lønindkomst, men du skal stadig bruge felterne for virksomhed. Derudover skal du så udfylde den ekstra sektion, der er særligt for virksomhedsordningen.

Skat har en udmærket vejledning om virksomhedsordningen på deres hjemmeside. Hvis du selv har flair for regnskab, kan du sagtens lave det selv. Hvis ikke gør du nok klogt i at følge skats anbefaling og bruge en revisor, når du bruger virksomhedsordningen.

Det eneste, jeg synes, der ikke fremgår klart af skats vejledning, er, at du skal angive hele virksomhedens overskud i rubrik 111. De beløb du så angiver i rubrik 148 og 149 bliver så trukket fra det i 111.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu sidder jeg ikke lige med selvangivelsen ved hånden men fremgår det ikke ret klart at det er overskuddet før renter der skal angives i felt 111 ?

Vedr. det med forskudsregistrering så glem virksomhedsordningen der. Det er kun beregning af en acontoskat.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Nu sidder jeg ikke lige med selvangivelsen ved hånden men fremgår det ikke ret klart at det er overskuddet før renter der skal angives i felt 111 ?

Nej, det står ikke direkte, hverken i vejledningen online eller i de små hjælpetekster til den online selvangivelse.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du henter den udvidede selvangivelse på Skats hjemmeside står der højt og tydeligt i teksten til felt 111:  "Overskud af selvstændig virksomhed før beløb overført til medarbejdende ægtefælle, før AM-bidrag og SP-opsparing og før renter".

Det er godt nok selvangivelsen for 2007 men det vil være samme tekstning for 2008. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Hvis du henter den udvidede selvangivelse på Skats hjemmeside står der højt og tydeligt i teksten til felt 111:  "Overskud af selvstændig virksomhed før beløb overført til medarbejdende ægtefælle, før AM-bidrag og SP-opsparing og før renter".

Det er godt nok selvangivelsen for 2007 men det vil være samme tekstning for 2008. 

Nemlig. Så der står ikke, om overskud af selvstændig virksomhed skal forstås eksklusive eller inklusive den del, der skal beskattes efter virksomhedsordningen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det er naturligvis altid excl. renter, som Bent skriver, således har det været de sidste mange år. 

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg taler ikke om renter. Jeg mener inklusive eller eksklusive hele det beløb, som skal opspares i virksomheden og beskattes med selskabsskat. Umiddelbart kunne man jo tro, at denne del ikke skulle medregnes i rubrik 111, da den jo ikke skal beskattes som overskud af virksomhed (altså som personlig indkomst) i indeværende år, hvilket hele beløbet i den rubrik jo ellers bliver, hvis man ikke benytte virksomhedsordningen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo....hele overskuddet skal med i rubik 221 på forskudsopg., og herefter skal beløb i VSO oplyses

under rubrik 434.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Jo....hele overskuddet skal med i rubik 221 på forskudsopg., og herefter skal beløb i VSO oplyses

under rubrik 434.

?? Indifferent - Jeg tror vi snakker forbi hinanden. Jeg taler om selvangivelsen!

Men jeg ved godt, at hele beløbet skal oplyses, jeg siger bare, at det fremgår ikke af vejledningen! Smile

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)