Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel fra firma adresse til ekstra kontor

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har et spørgsmål til hvor meget kørsel jeg må trække fra for 2008. Jeg har forsøgt at søge herinde, men kan ikke lige finde svaret på mit spørgsmål.

Mit firma er et enkeltmandsfirma som har adresse derhjemme (uden kontor). Jeg har ca. 5 forskellige kunder og ved siden af disse har jeg sammen med et par andre selvstændige, startet et projekt op, som dog ikke tjener penge endnu. Til dette formål har vi splejset til et kontor som ligger ca. 10 km fra mit hjem (hvor min firma adresse er)

Spørgsmålet er så om kørslen fra firma adressen til fælleskontoret kan tages med i kørselsregnskabet?

Hvis vi f.eks siger at jeg i snit har haft 2 dage ude hos mine kunder og 3 dage om ugen på fælles kontoret i 2008.

Det skal siges at jeg også arbejder fra firma adressen en gang imellem (altså hjemmefra)


Håber der er en der kan hjælpe!

 

Mvh Casper 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener ikke, at du kan trække den del fra.

Må betragtes som kørsel til/fra arbejde, altså -24 km!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er som sådan enig med Peter fordi du på et eller andet tidspunkt vil have kørt fra boligen til fællesadressen i mere end 60 dage set over 12 måneder, men de første 60 dage kan du da få fradrag. Bemærk iøvrigt at den med de 60 dage også kan komme i spil overfor de øvrige kunder. Det kræver dog at du i snit besøger dem - hver især - mere end 1 gang ugentligt.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Begge,

Mange tak for svaret.

Så vidt jeg har forstået, så tæller 60 dages reglen kun hvis det er fra privat adressen til kunden?,  og ikke hvis det er fra virksomheden til kunden.
så er jeg med på at når jeg har kontor derhjemme, at det så desværre tæller som privat adressen, men hvis nu jeg havde kontor hos naboen, ville jeg så undgå 60 dages reglen?

Er mere af nysgerrighed. Jeg bor på Frederiksberg, har kontor på Amager, og den kunde der er længst væk er i Herlev.. Så det er kun 7.000 km vi taler om i alt for 2008. 

Men endnu engang mange tak for svaret.

Mvh Casper 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt opfattet. Det er kun kørsel til eller fra boligen der tæller. Havde du kontor hos naboen eller et andet sted i nærheden ville man angiveligt tilsidesætte det, fordi bilen jo holder samme sted. Jeg overvejede selv på et tidspunkt at leje et kontor ovre på den anden side af vejen, på et tidspunkt hvor jeg kørte med en bil uden for virksomheden men mente ikke at den var holdbar.

Du kan dog muligvis langt hen ad vejen tilrettelægge din kørsel så du ikke ryger ind under 60 dages reglen men ofte vil det være sådan at enten ramler man ind i den ret hurtigt eller også er man meget langt fra den.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)