Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabshjælp til lille nystartet virksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa....
Jeg har startet en lille virksomhed som er personlig ejet. (Enkeltmandsvirksomhed)
I den forbindelse skal der jo laves en form for regnskab. Virksomheden køber varer i DK, EU og østen og sælger dem videre.

Jeg har kigget på summa summarum som ser ud til at kunne håndtere det skal har brug for.
Jeg skal ikke bruge programmet til faktura og kreditnotaer, da jeg skriver dem manuelt. Så vil tro jeg kan nøjes med standard versionen.

Men hvad koster det at få revisor/bogføringshjælp til sådan et setup  ? Ved måske godt det kan være lidt svært at sige helt præcis, men bare sådan ca.

Jeg har en HHX uddannelse fra Handelsskolen og har nogenlunde kendskab til bogføring, men har desværre glemt det, da jeg aldrig har brugt det siden, og har derfor sikkert en masse spørgsmål i starten, bla til hjælp med kontopolan osv.

Jeg ser frem til at høre fra nogen af jer.... lad nu vær med at starte et stort slagsmål omkring priser osv, jeg ønsker bare at vide hvad andre små virksomheder/webshops giver for revisorhjælp.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis du bare skal i gang igen burde det vel kun tage et par timer med egne bilag sammen med en bogholder/revisor at bogføre lidt i fællesskab så du samtidig lærer softwaren at kende.

D.v.s. et par timer gange en revisor/bogholders timepris.

I de fleste tilfælde vil du til en vis grad kunne nøjes med summas standard kontoplan - du kan ihvertfald som regel nøjes med at bygge videre på den. Og i dine rapporter vælger du bare at skjule de ubenyttede konti.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jamen du er da velkommen.

Du kan kontakte os per telefon eller mail!

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Syswatch,

Du er mere end velkommen til at kontakte os for et tilbud.

Vi holder til i Vallensbæk.

Mvh. Morten Kertész

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra Hedehusene
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

SummaSummarum er enkelt at bruge også indebær det kun en engangsudgift til licens. Der følger nogle kontoplaner med, du kan bruge og lave om som du vil. Du kan også lave din egen kontoplan fra bunden.

 
Du kan se de forskellige versioner af SummaSummarum her: http://www.summarum.dk/frame_features.htm

Min anbefaling er at bogføre selv  - i kræft af din uddannelse.

Husk at der ikke er revisionspligt for enkeltmandsvirksomheder.

Har du brug for hjælp til at komme i gang med kontoplan og summarum, er du velkommen til at kontakte vores kontor.

Kontaktoplysninger findes på vores hjemmeside http://www.borringregnskabsservice.dk/

Besøg kunstbutikken her: Kunstkort fra Habsø

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Dan. Med en HTX uddannelse bør man have, eller hurtigt kunne få de nødvendige egenskaber for selv at kunne bogføre og det giver en større forståelse for virksomhedens økonomi m.v.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom opsætningen af Summa Summarum, tager ikke langt tid, hvis du bruger en af de kontoplaner der er som standart i programmet, som du så kan tilrette til netop dit firma. Om det tager 1 time eller 8 timer, afhænger jo af, hvor meget spørgsmål du har.

Vi har et tilbud til Amino bruger resten af 2008, hvor vi kun tager 250,- i timen, mod normalt 360,- i timen.

Jeg vil dog på det kraftigste anbefale dig at bruge Summa Summarum til, at udskrive dine faktura fra, det det hele forgår automatisk og du vil slippe for mange bogføringstimer i det lange løb.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forstår jeg så ikke. Jeg kan godt se det smarte i at udskrive fakturaer fra programmet (er det så ikke for mig da det er integret med timesagsstyringen som jeg laver i excel), men jeg har svært ved at se hvordan det kan spare bogføringstimer. Bogføringen vil vel være den samme uanset om du udskriver via programmet eller gør det manuelt. Det sidste koster bare lidt mere administratin.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Han vil købe varer i DK og i østen. Ved at bruge programmet til købs- og salgsfaktura, kan han bogføre alle sine varer direkte i systemet, og se hvilken varer der er på lager osv. Han har hele tiden et opdateret overblik over, hvad hans varelager har af værdi, hvor meget han skylder sine kreditorer og hvor meget debitorerne skylder ham.

Han kan selvfølgelig godt lave det samme i Excel og så overføre dataerne til programmet, men det er da mega spil af tid og upraktisk.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - Det sparer administration og giver bedre overblik. Jeg kunne/kan bare ikke se at det giver mindre bogføring.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)