Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskud

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nauche!

Normalt ja!

Bent..synes du selvmodsiger dig selv lidt...mindes at du i en anden tråd skriver, at du aldrig har tabt en sag angående

hobby. Hvorfor så overhovedet bringe det på bane?i

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Såvidt jeg kan se skriver jeg da heller ikke nu at jeg har tabt en sag. Derimod har jeg da været præsenteret for sager vedr. hobbyvirksomhed hvor jeg har sagt at der ikke var nogen ide i at føre dem, fordi der åbenlyst var tale om vedvarende underskud, uden udsigt til at kunne overskud, og samtidig var tale om et område som var meget tæt beslægtet med privaten. Eks. udlejning af en lystbåd. Dvs. jeg siger ikke hermed at Skat ikke har vundet nogen sager.

Underskud er underskud. Også selvom  underskuddet er fremkommet på grund af markedsføringsomkostninger, men det er jo så her man kan sige at du ikke privat har opnået nogen fordele ved at afholde merudgifter til markedsføring. Dvs. hvor er motivet hvis det ikke er for at skabe overskud. Men giver virksomheden vedvarende underskud kan Skat nægte fradrag for underskuddet også i denne situation.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige et andet spørgsmål under samme kategori..

Usolgte varer beregnes ikke som et underskud vel?
Det er udelukkende adm. og markedsførings udgifter som kan lave dette underskud ikke?

Tak

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart ikke, i og med at usolgte varer skal indgå som varelager ved årets udgang. Dvs. resultatet  bliver kun påvirket af det faktiske forbrug. Men er man i en situation hvor varelageret er gået fysisk tabt eller nedskrives på grund af teknisk/økonomisk forældelse så vil de jo indgå som en udgift i driften og derved påvirke underskuddet. Det samme med tab på debitorer.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

OK :) Tak.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken rubrik er det man oplyser et fradragsberettiget underskud fra ens virksomhed?
Der er tale om en virksomhed jeg kører ved siden af studie. Er det bare under: rubrik 250 og så sætte et -X0.000 kr f.eks?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. Du skal længere frem i selangivelsen, hvor der er felter til virksomheden. Jeg mener feltet vedr. underskud hedder felt 435  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

okay fint nok.. Det som man får tilbage i skat, skal det på firmakontoen eller ens egen privat konto? Det er et enkeltmandsfirma/personligt ejet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ryger nok automatisk ind på NEM-kontoen!

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

okay.. har to forskellige, en til firma og en til mig selv.. Jeg venter bare og ser :-)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)