Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab...... C5 light eller e-conomic.?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej aminoer

Står for at skulle vælge et regnskabssystem, C5 light eller e-conomic.?

C5 light :  som jeg ser det er det er engangs udgift

e-conomics: netbaseret regnskab med månedsvis betaling

Ved bare ikke lige hvad jeg skal vælge, nogen der har erfaring med disse programmer eller kan give mig et godt råd..?

www.soratek.dk -Et freelance smede & Montage firma inden for slagteribranchen.
Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

 

C5.. mere end 60.000 danske virksomheder kan vel ikke tage fejl ;-)

Du skal nok analysere dine behov og derefter se hvor de dækkes bedst ind.

/Bo

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke, hvad C5 koster, men jeg husker det som dyrt.

Da jeg stod og skulle vælge regnskabssoftware, overvejede jeg e-conomic og Stones SummaSummarum. Jeg valgte SummaSummarum af den simple grund, at jeg har flere virksomheder, og i e-conomic betaler du jo pr. virksomhed, det vil sige, at det hurtigt ville løbe op.

Jeg har været meget glad for SummaSummarum, som er billigt, og som er et godt, omend ikke perfekt, stykke software. Til den mindre virksomhed er det helt fint!

Fra Sønderborg
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

C5 light er set på www.edbpriser.dk til 1800 kr incl moms....... og det syndes jeg ikke er dyrt - e-conomic tager 149 ex moms pr mdr...

www.soratek.dk -Et freelance smede & Montage firma inden for slagteribranchen.
Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

sora:
C5 light er set på www.edbpriser.dk til 1800 kr incl moms

Virkelig?! Ok, det er billigt! Spørgsmålet er så, hvor mange moduler du får med.

www.stoneware.dk kan du se features i SummaSummarum. Så kan du jo altid sammenligne med C5 Light.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja er også derfor jeg har skrevet dette indlæg.........så jeg ikke overser noget

******************************************************************************************************************

Microsoft Dynamics C5 2008 Light

Nem økonomistyring til dig og din virksomhed

Microsoft Dynamics C5 Light er en specialudgave af Microsoft Dynamics C5 udviklet til dig og din virksomhed med et begrænset behov for styring af virksomhedens økonomi og processor.

Med C5 Light får du et økonomisystem, der giver overblik over din forretning og som sørger for nem økonomistyring og fakturering samt moms til tiden, overblik over indtjening og udeståender hos kunder og leverandører og med mulighed for at vokse i takt med at din virksomhed vokser.

Microsoft Dynamics C5 Light Versionen inndeholder:

• Adgang for én bruger

• Finans med op til 300 konti

Debitor inkl. Salgsfakturering med op til 100 debitorer

Kreditor inkl. Købsfakturering med op til 100 kreditorer

• Lager med op til 300 varenumre

• Tilpasning af op til 5 rapporter

• 20 MB database

• Letforståelig dansk brugervejledning

• 2 gratis supportkald hos din valgte Microsoft Dynamics C5 servicepartner

Lad Microsoft Dynamics C5 økonomiløsningen holde styr på regnskabet, momsen, din indtjening og udeståender hos kunder og leverandører, mens du holder gang i forretningen.

Denne specielle Light udgave kan løbende blive opgraderet med flere brugere eller ønsket funktionalitet. Læs mere om alle mulighederne med Microsoft Dynamics C5.

Skal du bruge hjælp med din Microsoft C5 Light så kontakt en af vores partnere eller en af vores 6 C5 servicepartnere.
*************************************************************************************************************************************************************

Er ovenstående hvad der skal bruges i et mindre firma? -

 

www.soratek.dk -Et freelance smede & Montage firma inden for slagteribranchen.
Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Begge systemer er udemærket til små virksomheder, men der er nogle overvejelser du bør gøre dig inden du vælger.

Hvordan vil du sikre dine data, hvis du vælger C5 ? Programmet bliver installeret lokalt på din maskine og du skal derfor selv sørge for en back-up løsning. Det kan lyde banalt, men jeg har før set at flere måneders arbejde er gået tabt pga. manglende back-up og computeren går ned. Sørg derfor for en eller anden server eller back-up løsning hvis du vælger C5.

E-conomic klarer back-up'en for dig, men koster jo så også den månedelige afgift.

C5 har nogle standardopsætninger, men det er svært at ændre eller tilføje nye rapporter og opsætninger, hvis man ikke kender til programmering.  Det kan derfor blive dyrt i konsulenttimer at få tilrettet programmet i takt med at din virksomhed vokser. Desuden koster det licenskroner, hver gang du skal udbygge systemet.

Det er meget nemt at tilrette rapporter m.m i E-conomic og der bliver hele tiden udviklet på det og man har med det samme adgang til opdateringer når de bliver frigivet.

Jeg har arbejdet mange år i C5 som lønmodtager og har været rigtig glad for det, men har som selvstændig alligevel valgt at bruge E.conomic som primære økonomisystem, selv om jeg har mange kunder koblet på og ikke alle ønsker en online adgang og den månedlige udgift. Det medfører selvfølgelig en udgift for mig, hver gang jeg kobler en ny kunde på, men selv med mange kunder vurderer jeg at løsningen er billigere end en C5 løsning med licenser, serverløsning og konsulenttimer.

Håber du kan bruge svaret til noget

Lone

Netaccounting.dk

 

 

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

sora:
• Finans med op til 300 konti

• Debitor inkl. Salgsfakturering med op til 100 debitorer

• Kreditor inkl. Købsfakturering med op til 100 kreditorer

• Lager med op til 300 varenumre

• Tilpasning af op til 5 rapporter

Ok, allerede her står jeg af! Hvad er det for nogle tåbelige begrænsninger?! Angry - Op til 100 debitorer.... 300 varenumre... Vorherre bevares!!

De begrænsninger er totalt ulogiske og unødvendige. Det svarer til, når ScanNet tager 200 kr. om måneden for, at man kan rette et meta-tag i HTML-koden.

Sagen er klar herfra - vælg SummaSummarum! Wink

Fra Sønderborg
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Tak for svaret, er nok lidt det samme jeg er kommet frem til, er ikke selv den store regnskabs "Haj" derfor spør jeg her, det med Back up har jeg ingen forstand på hvad det koster og hvad man har brug for,  men noget skal der jo til så alle ens data ikke går tabt ved pc nedbrud.

Min revisor anbefalede også E-conomic, så kunne han også kigge med over "skulderen"

- min tvivl kom dog da jeg læste en anden tråd. E-conomic er kun "åben" så længe man betaler dvs vælger man senere at skifte til et større system/anden udbyder og ikke betaler så kan man ikke se sine regnskaber mere. men det skal så gøres ved årsafslutning og de må da kunne skrives ud.? da de jo skal gemmes i 5 år.

 

Søren

www.soratek.dk -Et freelance smede & Montage firma inden for slagteribranchen.
Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

20 MB Database er heller ikke ret meget og bliver hurtigt fyldt op og så er man nødt til at købe ekstra MB

Prøv i øvrigt at kigge på mitregnskab.dk der kan du finde en rigtig god sammenligning af de mest anvendte systemer i små virksomheder og du kan se Inlocos vurdering af systemerne med fordele og ulemper.

 

Lone

Netaccounting.dk

 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)