Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af af vare fra Tyskland.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg er ved at købe en hobby graver maskine i Tyskland og er nu kommet i tvivl om noget med momsen.

Hvordan skal jeg som privatmand, betale differencen, fra de 19% tysk moms til dansk moms.

Det skal lige siges at firmaet jeg handler med ligger i tyskland og det er dem der sørger for fragten til min addresse i DK.

Mvh

Tomas. 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 03:57
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal betale dansk moms vel?

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 04:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay skal jeg så betaler vare med dansk moms til det tyske firma eller kun den tysk moms og så resten her hjemme eller  hvordan ?

Mvh

Tomas

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du importerer som privatperson, skal du bare betale varen til leverandøren, dvs. leverandøren betaler den rigtige moms. Hvis din leverandør har en stor omsætning til DK, skal han opkræve og betale dansk moms, men ellers er det kun den tyske.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E-opkrævning af dansk moms

Gælder vel kun postordreforretninger!

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, gælder det uanset om det er postordre eller ej, det er levereingsstedet, der afgør det. Men jeg vil helst ikke gøre mig alt for klog på det - mit budskab var, at når man som privatperson handler hos en leverandør i et andet EU-land, skal man ikke bekymre sig om ekstraopkrævninger af moms.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Så vidt jeg ved, gælder det uanset om det er postordre eller ej, det er levereingsstedet, der afgør det. Men jeg vil helst ikke gøre mig alt for klog på det - mit budskab var, at når man som privatperson handler hos en leverandør i et andet EU-land, skal man ikke bekymre sig om ekstraopkrævninger af moms.

Præcis. Det er leveringsstedet der er det afgørende. Det er derfor det med fordel er en selv der arrangerer hjemtransporten fra udlandet til til Danmark. Køber du et komfur i Tyskland og det tyske firma leverer det på din adresse i Danmark, kan du risikere at der opkræves tysk moms (hvis forhandleren har omsat for mere end 280.000 DKK på det danske marked). Hvis du selv henter det samme komfur så kan du nøjes med den tyske moms.

Kirsten E har ret derhem, at som privatperson skal man ikke bekymre sig om ekstraopkrævninger for moms. Men derimod skal man være opmærksom på om forhandleren er forpligtiget til at pålægge dansk moms (er registreret for dansk moms).

Henrik

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:
Køber du et komfur i Tyskland og det tyske firma leverer det på din adresse i Danmark, kan du risikere at der opkræves tysk moms dansk moms (hvis forhandleren har omsat for mere end 280.000 DKK på det danske marked).

Og lige for at undgå misforståelser... skal der ikke stå dansk moms i ovenstående?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Dream:

Klovn:
Køber du et komfur i Tyskland og det tyske firma leverer det på din adresse i Danmark, kan du risikere at der opkræves tysk moms dansk moms (hvis forhandleren har omsat for mere end 280.000 DKK på det danske marked).

Og lige for at undgå misforståelser... skal der ikke stå dansk moms i ovenstående?

NEJ !!!

Der skal lægges vægt på "KAN DU RISIKERE". Hvis et firma hjemhørende i andet EU-land leverer varer til danske kunder  i DANMARK for mere end 280.000 kr, skal de momsregistreres i Danmark. Det er derfor der i mange setip er lagt op på at man selv henter varen i eksempelvis Tyskland. Eller at man selv sørger fro hjemtransporten fra Tyskland med fragtmand f.eks. Du skal her kunne dokumentere (i princippet) at  det er dig og ikke det tyske firma der har arrangeret transporten.

Henrik

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, vi er helt enige Henrik - det er vist bare et spørgsmål om formuleringerne... Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)