Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura rækkefølge

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved normal fakturaring skal numrene være i rækkefølge, altså 1,2,3 etc.

Nu står jeg i den situation at jeg normalt bruger summasumarum til bogføring men skal starte 2 projekter op.

Hver projekt skal have en hjemmeside og derfor også hvert deres betalingssystem, men hvordan kører man det sammen?

jeg tænker man kan bruge en mindre formue på at få nogen til at skrive noget speciel kode og gøre det klar til sammenkøring de 2 sider imellem.

Men er det ikke muligt at kører hver side med sin egen faktura rækkefølge?
altså i stedet for "faktura #1" så kalde den "Faktura #A1" for projekt A og så "Faktura #B1" for projekt B så de kører hver deres rækkefølge med enten A eller B som start og derved holde en rækkefølge?
Og så hver måned lave et bilag i summarum med alle informationerne fra de 2 systemer vedlagt og på den måde kører det sammen?

Håber der er nogen der kan komme med nogle guldkorn, ellers må jeg jo til at finde en ny løsning :D

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 262
Fra  RegnskabsSpecialisten RegnskabsSpecialisten ApS Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Selbach,

Når du skriver projekter går jeg udfra, at du mener 2 forskellige forretningsområder under samme CVR, som du gerne vil have overblik over hver for sig i forhold til økonomi.

Du må gerne bruge 2 forskellige nummerserier, til dine salgsbilag stammende fra henholdsvis forretningsområde/projekt 1 og 2.

Et eksempel på andre som gør det samme kunne være en detailbutik, som sælger fra både en fysisk butik og en webshop. Til det samlede regnskab anvendes der fra den fysiske butik en type salgsbilag, disse er normalt kasserapporter, håndskrevne salgskvitteringer eller lignende. Samtidig anvendes der en anden type salgsbilag, som dokumentation i regnskabet for salg via webshoppen, disse er normalt en kopi af de fakturaer, som er blevet sendt til webkunderne i forbindelse med at de har handlet på shoppen.

/

Mvh Jens

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens.

Det er under samme CVR nummer ja, forretningsområdet er næsten det samme men tiltænkt 2 forskellige målgrupper. og ja, det er for at skabe overblik over økonomien i forhold til de 2 målgrupper og derved kunne holde øje med hvor tingene evt. halter.

Så min ide med at udskrive faktura der hedder "AXXX" og "BXXX" (XXX værende talrækkefølgen) er holdbar i forhold til regnskabet?

Og så til sidst samle lad os sige en måneds faktura´er i et bilag per projekt i summasummarum med alt vedlagt?

Hvis man kan det så er det jo lidt nemmere at få sat tingene i gang end at skulle få lavet en speciel gang kode.

mvh Selbach

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Selbach

Mon ikke det letteste er, at du fakturerer den kundegruppe, som genererer flest fakturaer, i "dit originale Summa-regnskab". Og så opretter et nyt Summa-regnskab alene til fakturering af den anden gruppe kunder. Så kan du på  ugentlige eller månedlig basis overføre fra det nye regnskab til det originale. Endnu lettere ville det være, hvis du også fik en separat bankkonto til det nye Summa, for så ville du kunne udligne fakturerne og dermed have styr på, om debitorerne betaler, uden at skulle taste noget ind to gange.

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette.

det lyder lidt som den samme løsning som den anden, bare inde i summa.

hvordan overfører man så det hele? bare som et bilag?

Jeg synes det lyder til at man godt kan have 2 faktura-rækkefølger kørende side om side og det passer mig rigtigt godt :D

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - du skal lave et bilag og overføre til hovedregnskabet f.eks. månedligt. Og lav nogle separate konti til det i "din originale summa", så du er helt sikker på, hvad der kommer hvor fra.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)