Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til Post Danmark og GLS, dag til dag levering ?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle.

Jeg vil lige høre om der ville være tilslutning fra nogle af jer hvis vi startede en dag til dag leverings service op:

Konceptet skulle kort fortalt gå ud på at kunden kunne indlevere pakker til vores terminaler som  ligger centralt i flere store danske byer.

Herefter vil pakken blive leveret til den terminal tættest på modtager hvor denne så kan afhente pakken mellem 8-16 på hverdage.

Prisen kunne med sådan en løsning holdes på ca. samme niveau som gls og postdanmark

Der vil selvfølgelig være flere muligheder som :

Afhentning af pakker ved kunder / levering af pakker fra de forskellige terminaler til modtager ( mod gebyr )
Rabatter til stor kunder
Track and trace
Efterkravs service
volumen forsendelser
Palle gods m.m


Ca. priser: ( ved indlevering )

0.5  - 2 kg | 49 ,-

2 - 5 | 59

5-10 | 69

10-20 | 79

Er der muligheder i konceptet ? og kom gerne med ønsker m.m, så vi kan få det op at stå.

Ideen var at kunden både havde mulighed for at købe "frimærker" til deres pakker, f.eks. i hæfter af 100, hvor man så har til 100 pakker i samme pris katagori, og selvfølglig via fragt breve , og betaling til den lokale terminal som både ville håndtere dankort, kontanter osv.

Giv lige dit besyv her på forumet

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du ikke tilbyder noget ekstra og ikke har en lavere pris, vil jeg tro at du kan få meget svært ved at få fx webshops til at tilslutte sit dit projekt.

Derudover vil jeg tro at du får et stort problem med jeres terminaler, da kunder bestemt ikke ønsker at køre til den nærmeste største by for at hente en pakke - og det kræver godt nok meget at landsdække Danmark nogenlunde med terminaler. Derudover er en åbningstid som hedder fra 8-16 nok ikke ret god, hvis vi taler om private.

Et alternativ til dig var evt. at satse på København eller Århus, og få en aftale med nogle store webshops om at håndtere alle forsendelser lige netop hertil - men dette er nok heller ikke helt holdbart i længden, og kan også blive svært at administrere.

Fokuser evt. på jeres nuværende high speed kurer i Århus og få dette projekt banket rigtigt op - jeg tror at der bestemt vil være et stort marked for dette (b2b).

// Jesper Skov

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Umiddelbart så nej.

Jeg synes ikke kunderne får en god nok service som jeg ser det, og så er prisen jo ikke voldsomt meget bedre end Post Danmark.

Det kommer naturligvis an på rabatterne til storkunderne?

Men jeg synes du skal arbejde lidt på konceptet, for vi er efterhånden mange webshops der leder efter bedre alternativer end de nuværende.

Du kunne også vælge at starte ud med at være mere nichepræget. Jeg sender f.eks. mange skrøbelige varer, så jeg ville da være glad hvis der var en service der tiltalte mig, og ikke bare et dumt mærkat fra Post Danmark, der koster spidsen af en jetjager.

Se f.eks. VinGaloppen. De går direkte efter kunder der sender vin. De tilbyder at dem der leverer ved noget om varerne de transporterer, og en sikker forsendelse hvor alt kommer frem i ét stykke.

Så kan man starte med en branche, og langsomt bevæge sig ud til at overtage Post Danmarks rolle helt.

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

At starte alternativer til PD og GLS er ligefrem tåbeligt, uden at have en masse penge med sig og det er millioner vi taler og.

Iøvrigt, tryk her og se den samme debat tidligere på året

mvh

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Jeg kan ikke umiddelbart se, hvor du er bedre end Post Danmark, GLS, DPD, Danske Fragtmænd mfl.?
Samtidig vil det for mange web-shops (min erfaring) ikke være interessant, da de med din løsning tilbyder deres kunden en "dårligere" service.
GLS som umiddelbart er det eneste alternativ til Post Danmark (på privat pakker), tilbyder levering til folks lokale Blockbuster, Statoil mfl. helt ude i de "små" lokalsamfund (yderområder). Her skal dine kunder til at køre efter deres pakker, det holder simpelthen ikke.....

Summa summarum: Alle kan transportere mellem Danmark største byer, men kunsten ligger i at komme ud til de små lokalsamfund.

Glædelig jul allesammen!

Vh. Jan

 

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Lige kort før jeg skal på arbejde:

Vi har ikke planlagt at lave et 100 % landsdækkende system i første omgang, vores terminaler kommer til at ligge i 16 store byer i dk, hvor vores forretnings områder så vil ligge. Vi har p.t adgang til 12 terminaler gennem selvstændige vognmænd som vi samarbejder med, og har så selv resten.

Ideen var at tilbyde et koncept der var lige så billigt eller en lille smule dyrere end post dk.

Problemet med pakker der forsvinder , går i stykker osv, ville vi løse ved at håndsortere alle pakker i systemet, p.t håndtere vi over 4000 pakker om ugen i vores eget netværk cityconnect, som kører i østjylland, og der er vores succes rate på pakker altid 100% da vi mener at gods skal hånderes som vores eget, lige meget hvor travlt vi har.

Kunden skulle så ikke køre særligt langt for at hente deres pakker, da deres afdeling altid ligger meget tæt på selve byen, gerne i et industri kvarter i nærheden. Og i langt de fleste tilfælde ville betaler vælge at få kørt pakken helt ud til modtager, viser vores erfaringer.

Skulle prisen på terminal til terminal evt. ligge på samme niveau som f.eks., gls, hvor prisen ligger i omkring 42 kroner, og prisen på levering til slutkunden så plus 10 kroner?

Hvad kan man tillade sig at tage for sådan en service ?

De eneste omkostninger som pakken reelt bliver udsat for er selve transporten fra terminal til terminal og et handling fee

I stedet for at hakke det ned på stedet, kunne det være rart med noget konstruktivt kritik, i stedet for som lanther siger, at det er fuldstændigt åndsvagt at begynde på hvis man ikke har millioner at arbejde med. Vi har et setup hvor vi dagligt kommer rundt i hele dk, og derfor er vores udgifter til kørsel minimeret, da alle vores ture i forvejen er betalt for,

giv mig noget feedback der ude.

Hvad kræver det for at få de store webshops med ( ser tit her inde at der er folk der køber transport for 150.000 pr mdr osv, hvordan får vi fat i dem )

 

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Jeg synes det er en skide god ide, jeg er på :-) Tænk på alle de Internet forretninger der findes, det må være muligt at lave aftaler med dem. Ofte levere de vare på mellem 2-3 dage, hvilket jo giver god økonomi for os...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Vi bruger Post Danmark selvom de er de dyreste. De henter pakkerne hos os hver dag og de leverer direkte hjem til kunden. Det fåes ikke bedre.... endnu...

Problemet med GLS er at kunden skal ud at hente pakken. Som folk er i dag, vil de have den leveret hjemme - det skal være nemt.

En service som eks ville gøre et alternativ attraktiv, ville være at kunden havde mulighed for at få pakken leveret hjemme. Ikke i hånden - men i skuret, carporten etc. Når kunden så bestilte levering, skulle der være et felt hvor de kunne skrive hvor pakken skulle stilles. Det skulle være et krav at man havde et sted - så i aldrig kørte derfra med en pakke og det besvær og den omkostning det giver.

Det tror jeg vil kunne konkurrere med GLS på service og med Post Danmark på priserne.

Vi springer ikke på GLS eller andre nye tiltag så længe kunden ikke får pakken hjem til. Hvis jeg selv shopper online og kan vælge mellem eks. GLS og Post Danmark - så tager jeg Post Danmark og betaler gerne ekstra.

Men det ville være fantastisk med et alternativ - til gode priser - og med levering hos kunden - dag til dag... :·)

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som kunde ville det også være rart at kunne bestemme en dag pakken bliver leveret på og få et tidsrum. Det irriterende ved postdanmark er at man kan have svært ved at gennemskue, hvilken dag og hvornår på dagen de lige pludselig dukker op med pakken. Jeg ville gerne vente 1 dag mere og så vide at de kom indenfor et tidsrum af 2 timer så jeg kan være sikker på at være hjemme.

Track&Trace holder bare ikke, for så er der en mystisk forsinkelse alligevel.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber ikke at du opfattede mit indlæg som negativt, men jeg holder stadig fast i det jeg skrev og kan gentage flere ting.

Men hvordan er det at du helt konkret vil servicere de store webshop-kunder, skal de så både benytte dig og postdanmark/gls? De vil jo også sende mange pakker som ikke havner i jeres 16 største byer?

Det lyder også meget fint at i håndsorterer, men der er jo en grund til at post danmark ikke gør dette mere - og ærlig talt ved jeg ikke om kunderne tror på at det bliver bedre at at det bliver gjort manuelt? Jeg har på fornemmelsen at post danmark faktisk gør arbejdet rigtig godt, og ligeledes er meget fleksible overfor de store webshop-kunder og virksomheder.

De har selvfølgelig ting som går galt, men jeg er næsten sikker på at dette tal er minimalt ud fra antallet af forsendelser de har.

// Jesper Skov

 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)