Lige en ting, PostDK sætter nu priserne op kun for at forretningen skal kunne blive rentabel for det Deutsche Post i et forhåbentlig køb. Derefter vil priserne formentlig falde igen, da Deutsche Post er billigere end PostDK og meget større. Kan ikke sige det med garanti, for Deutsche Post har haft store underskud, men vil formode at de vil gøre alt for at udkonkurrere alle andre i Danmark. |
Lige for at besvare de sidste indlæg herinde:-)
Der kommer selvfølgelig mulighed for afhentning ved store kunder, som houseofkids forespurgte, her kan man forestille sig en løsning hvor kunden betaler et fast afhentnings gebyr her dag for at få hentet, lige meget hvor mange pakker der så skulle stå der ude, hvordan ville dette blive modtaget ved de forskellige kunder ?
Det er klart at folk tænker i postdanmark tanker når det firma som mit kommer frem med at ville levere og afhente i 16 byer, hvad med alle de andre byer? Jeg mener der er et grundlag for at starte sådan en service op, og mener desuden også at langt over halvdelen af danmarks befolkning bor i eller i nærheden af nogle af de steder v i ville komme dagligt i dette system.
I selve booking funktionen, vil der blive lagt vægt på at kunden kan skrive flere informationer end nødvendigt, f.eks. kunne man ved at skrive " må stilles i carport" minimere mange af de udgifter andre transport virksomheder har, når man skal køre forgæves ture osv.
Man kunne måske forestille sig at kunden får en eller anden form for gulerod ved at sende deres pakker til deres arbejde eller til deres skur eller carport, så man altid kan få fat i kunden lige meget hvordan det vender.
Pakker der skal sendes til andre steder end til vores terminaler, ( mindre byer m.m ), kan med fordel sendes med os alligevel, da vi via vores samkørings ordning med andre store aktøre kan sende disse pakker til langt under hvad i betaler ved postdanmark, så lige meget hvordan man vender eller drejer det, kommer kundes pakke frem dagen efter.
Når pakken lander i en terminal sender systemet automatisk både en email og en sms til kunden, men et forsendelses nummer ( helt lige som f.eks. gls osv), herefter kan kunden afhente pakken direkte på terminalen.
Hvad mangler vi ?