Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til Post Danmark og GLS, dag til dag levering ?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en ting, PostDK sætter nu priserne op kun for at forretningen skal kunne blive rentabel for det Deutsche Post i et forhåbentlig køb. Derefter vil priserne formentlig falde igen, da Deutsche Post er billigere end PostDK og meget større. Kan ikke sige det med garanti, for Deutsche Post har haft store underskud, men vil formode at de vil gøre alt for at udkonkurrere alle andre i Danmark.

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige for at besvare de sidste indlæg herinde:-)

Der kommer selvfølgelig mulighed for afhentning ved store kunder, som houseofkids forespurgte, her kan man forestille sig en løsning hvor kunden betaler et fast afhentnings gebyr her dag for at få hentet, lige meget hvor mange pakker der så skulle stå der ude, hvordan ville dette blive modtaget ved de forskellige kunder ?

Det er klart at folk tænker i postdanmark tanker når det firma som mit kommer frem med at ville levere og afhente i 16 byer, hvad med alle de andre byer? Jeg mener der er et grundlag for at starte sådan en service op, og mener desuden også at langt over halvdelen af danmarks befolkning bor i eller i nærheden af nogle af de steder v i ville komme dagligt i dette system.

I selve booking funktionen, vil der blive lagt vægt på at kunden kan skrive flere informationer end nødvendigt, f.eks. kunne man ved at skrive " må stilles i carport" minimere mange af de udgifter andre transport virksomheder har, når man skal køre forgæves ture osv.

Man kunne måske forestille sig at kunden får en eller anden form for gulerod ved at sende deres pakker til deres arbejde eller til deres skur eller carport, så man altid kan få fat i kunden lige meget hvordan det vender.

Pakker der skal sendes til andre steder end til vores terminaler, ( mindre byer m.m ), kan med fordel sendes med os alligevel, da vi via vores samkørings ordning med andre store aktøre kan sende disse pakker til langt under hvad i betaler ved postdanmark, så lige meget hvordan man vender eller drejer det, kommer kundes pakke frem dagen efter.

Når pakken lander i en terminal sender systemet automatisk både en email og en sms til kunden, men et forsendelses nummer ( helt lige som f.eks. gls osv), herefter kan kunden afhente pakken direkte på terminalen.

Hvad mangler vi ?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

For at kunne konkurrere med Post Danmark skal I kunne afhente pakkerne gratis hver dag. Vi er begyndt at sende mange af vores forsendelser som maxi brev pga priserne på pakker. De sidste 4-5 måneder har vi kun mistet 2 stk hvor vi måtte sende igen til kunden. Tabet er minimalt i forhold til det vi sparer. Så hvis i skal gøre det rigtig godt, skal i kunne levere pakker 0-1 kg både med og uden forsikring - og en pris som modsvarer dette. Hvis vi skulle droppe Post Danmark snakker vi eks. 0-1 kg: forsikret 49 kr., uforsikret 35 kr. og så naturligvis dag til dag.

Hvad med udlandsforsendelserne?

Mange hilsener Helle

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej helle

>DU må da have en rimelig god aftale ved post dk, hvor meget sender du pr år.

Der skal selvfølgelig være en grænse for hvornår vi vil hente gratis ved kunden, f.eks. kan det ikke betale sig hvis man kun sender 300 pakker pr år, men nemt hvis man sender 2000. Hvor skal grænsen gå?

Hvor meget forsikre post danmark for ved en pakke til 49 ex moms?

Jeg mener at det skal koste omkring 40-42 kroner at sende en pakke fra teminal til teminal, så er det alligevel lidt at arbejde med op til de 49, som du omtaler. Herefter 8 - 10 kroner til levering ved slut kunde. er det helt urealistisk? SÅ en samlet pris på ca 51 kroner for 2,5 - 3  kg ?

 

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige udland.

Vi har stadigvæk super gode aftaler på udland, jeg sendte f.eks. 3 kg til usa i sidste uge for 210 kroner ex moms, leveret dagen efter. SÅ det skal der selvfølgelig laves en pris liste på også.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

51 kr. for en forsikret pakke op til 2,5-3 kg er en fin pris - hvis i kan få det til at hænge sammen.

Hvis vi skulle tage en alternativ fragtmulighed i betragtning - ville det være at vi eks. kunne tilbyde kunden differentieret fragtpriser alt efter hvilket fragtfirma kunden så vælger.

Lige nu tager vi:

35 kr. til ervervsadresse

49 kr. til privatadresse

Ved begge gælder det at vi også sender som maxibrev på de mindre forsendelser. Dette for at vi ikke taber penge på fragten.

Så du skal jo kunne gøre, så vores kunder sparer i hvert fald 10 kr. på at vælge jeres fragtløsning. Hvis vi så ikke skal tabe penge er der også nødt til at være en form for uforsikret pakke - som kan udgøre det for maxibrevet. Jeg tror ikke på at kunderne vil vælge anden løsning end den de kender (post danmark) medmindre de virkelig kan spare noget. Og vi ville ikke turde at fjerne Post Danmark af samme årsag: det kender folk...

Og så skal det kunne leveres. Jeg tror ikke på at GLS modellen holder, så længe at de ikke vil køre ud til kunderne med pakkerne. Folk gider ikke at hente selv. Eller - mange er i hvert fald irriterede over når de skal det :·)

Nå - men - jeg aner intet om fragtbranchen.... men umiddelbart har jeg svært ved at se hvordan nye skal kunne komme ind på markedet....!!! Der må jo ikke være nogen slinger i valsen - jeg ved at mange har droppet GLS igen fordi det ikke fungerede optimalt. Jeg tror vi er meget forvente med Post Danmark. Lige så irriterende deres latterlige høje priser er - lige så god service får man altså også....

Så det er ikke nogen nem opgave :·)

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget er dine pakker forsikret for når du så sender dem ?

Gls er inde på noget som dur det er jeg sikker på, deres pakke shops bliver mere og mere populære her eneste dag, og deres priser er en direkte konkurrent til postdks priser.

Hvad man kan lave en mellemting mellem de 2 virksomheder er der noget at hente tror jeg.

35 kroner for en ehvervsadresse kommer vi desværre aldrig ned på, så jeg tror vi vil satse på at sende pakker der vejer over et kg.

Alle pakker skal som udgangspunkt være forsikret, men jeg skal gerne bruge lidt info på hvad i får forsikret jeres pakker for, specielt dig helle.

Men jeg vil gå lidt i tænkte boks med de priser, og så komme med et udspil senere i dag, på nogle ca. priser vi kan køre igennem før.

Hvis det er muligt helle, kan du så ikke sende mig en privat besked på hvad du betaler igennem post danmark så jeg har noget at gå efter.

Tilmeldt 30. Dec 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil gøre opmærksom på vores service, der giver storkunde rabatter hos Post Danmark på minimum 15 til 35 procent. Hvilket gør os til et atraktivt Post Danmark alternativ.

Post Foreningen

www.postforeningen.dk

Post Danmark alternativ. Billig fragt

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lidt svært ved at se hvorfor Post Danmark giver jer de rabatter - så mister de jo alle deres kunder til jer :·)

Er jeres aftale i hus - så Post Danmark kan bekræfte den hvis jeg spørger dem?

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 30. Dec 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Post Danmark er ikke en fast partner. Vi benytter det firma der kan give os det bedste tilbud. 

Post Danmark mister desuden ikke nogen kunder, da vi som regelt sender igennem dem. Vi tvinger dem blot til at give os en rabat, da vi sender meget store mængder. De har som sådan ikke noget  valg, efter som vores medlemmer afleverer posten til os, og ikke Post Danmark.

Vi fungerer som en slags fagforening der tvinger virksomheder til at give os rabatter på grund af mængden af medlemmer, på samme måde som en rigtig fagforening ville tvinge en virksomhed til at give bedre løn osv.

Post Foreningen

www.postforeningen.dk

Post Danmark alternativ. Billig fragt

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)