Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ide?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Det er sådan at jeg kan få en rigtig billig lokale på ca 50kvm. Jeg vil kun overtage den hvis jeg kan finde en rigtig god ide til hvad jeg kan sælge i lokalet. Lokalet er godkendt til kold mad og kaffe osv. Men der er rigtig mange madsteder meget tæt på. Så jeg vil helst ikke sælge mad i det, medmindre det er noget helt spcielt. Lokalet har kørt som kun is og er rigtig god om sommeren, men om vinteren kører den mindre godt.

Butikslokalet ligger meget cenralt på vesterbrogade i KBH, hvor der dagligt er masser af mennesker og liv på gaden. I må meget gerne komme med alle slags forslag på, hvad jeg kan sælge i lokalet. Min egen ide er at jeg kan åbne den som en slikbutik, hvor jeg fokuserer på is om sommeren, og slik om vinteren. Er der god avance på slik? Tror i at det kan sælges med god omsætning? Der er ingen slikbutikker i nærheden, dog en kiosk.

Disse brancher er helt udlukket, da der er for hård konkurrece:

Sandwich, pizza, fransk mad, tyrkisk mad, indisk mad, thai, kinesisk, bageri, frisør, kiosk, sko, café, grønthandler, kebab.

Min egen ide er at jeg kan åbne den som en slikbutik, hvor jeg fokusere på is om sommeren, og mest slik om vinteren. Er der god avance på slik? Tror i at det kan sælges med god omsætning? Der er ingen slikbutikker i nærheden, dog en kiosk.

I må meget gerne tage højden for finanskrisen :)

Håber på lidt hjælp tak :)

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 23:11

Hvad med en Juicebar? Det synes jeg virkelig der er behøv for i dk. En juice og smoothie bar. Fokuser på vitaminer, frugter, helse, de sunde - friskt og frækt. Vesterbro er også lige stedet til den slags :-)

Mvh

Lars Ettrup

UrbanEmbassy

Tilmeldt 30. Jan 08
Skrevet kl. 23:12

hmm... ikke en tosset idé.. Tak:)

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:22

Hvis jeg køber slik er det bare i SuperBest når jeg alligevel handler mad..

Kan ikke rigtig se en grund til at skulle gå ind i en decideret slik forretning, kun hvis du også udlejede film...

Tilmeldt 30. Jan 08
Skrevet kl. 23:36

Hmm.. Ja, det gør jeg også selv :). Ligger der en slikbutik i nærheden af hvor du bor?

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 01:38

Hvis der ligger en masse madsteder i nærheden, tror jeg også en juice og smoothie bar er vejen frem.

Fra København
Tilmeldt 31. Dec 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 01:53

Helt klart at en juice/smoothiebar ville være fedt (tror jeg ved hvor stedet ligger, er desværre netop flyttet) .. :) ... Bare det bliver gjort ordentligt - fokus på helse som skrevet længere oppe.

Måske også lidt forskellige sunde og lækre snacks to-go, gerne med sundt dip, evt. lidt lækker økologisk hommus og grøntsagssticks etc., det er ikke alle der kan nøjes med en juice når det er.

Fra København
Tilmeldt 31. Dec 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 02:08

Kan ikke lade være:

En super sund take-away (også lidt kernesund mad uden sukker, hvedemel etc.?) er noget jeg altid savnede i mit travle single-byliv - meget gerne med mulighed for levering - det meste man kunne få i området for ½ års tid siden, var noget der enten svømmer i fedt, eller skal (selv-) hentes inden for normal åbningstid. Jeg er garanteret ikke den eneste der har savnet det. Kunne måske forenes med lækre friske juice og super sunde smoothies?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:09

Hejsa,

Tror umiddelbart at en slik/is butik er det forkerte område at satse på. Hvis jeg var i dine sko, ville mine overvejelser gå på, hvorvidt jeg bedst muligt kunne formå at udnytte det stigende øko/grønt boom til et forretningsgrundlag.

Her ville jeg overveje at starte en niche-virksomhed inden for netop dette område =)

Ligger ikke pt. inde med god idé til dette, men som nævnt tidligere kunne det være et godt alternativ med juicebar, med fokus på vitaminer, helse og generel en sund kost =) Velvære kommer inde fra.

Håber dette hjalp lidt

dbh

Rasmus

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:26

Jeg stemmer også for sund fast-food som ikke hedder sandwich.

// Jesper Skov

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)