Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-venligt Microsoft blog-system søges

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger et blog-system, der kan køre på en Microsoft-platform - og som samtidig er SEO-venligt (evt. med en plugin).

Inden I skriver, at jeg hellere skal vælge Wordpress, så er det ikke en mulighed, da bloggen skal kunne køre på en Microsoft server (helst med asp.net).

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Min blog kører på Wordpress på en MS IIS server - det fungerer nu fint nok :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay! Det er muligt, at jeg ikke har helt styr på det så.

På mit webhotel (Surftown) kan man vælge mellem Windows (med asp, asp.net, MySQL, MSSQL) og Linux (php, Sun-asp, MySQL, PGSQL).

Det er Microsoft-versionen, jeg bruger (med multi-domæner). Er det mon muligt at installere Wordpress der?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Umbraco er et open source system udviklet i .Net med mulighed for blog addon. Der findes dog ikke de samme extentions som allerede er lavet, som der gør til Wordpress, så man skal selv kunne lidt programmering hvis man vil lave nogle af de fede ting. Mener af Søren Sprogø's blog afdeling18.dk kører på Umbraco.
Umbraco kører dog, til mit kendskab, ikke optimalt på Surftowns serveropsætning, men du kan jo prøve dig frem...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, min blog om nethandel kører 100% på Umbraco. Uden jeg selv har skrevet en eneste linie kode (ud over HTML og XSLT).

Jeg kan varmt anbefale Umbraco, hvis du har MS platformen som krav. Der findes oven i købet en rimeligt færdig Blog-package til den, og ellers kan systemet mere eller mindre alt, hvis du ikke er bange for at lave lidt XSLT makroer.

Lige pt. har Umbraco den begrænsning at det kun kører på en MS SQL database, hvilket sætter lidt krav til dit webhotel (læs: hosting koster lidt mere). Men den næste udgave, v4 som lige er kommet i en release candidate, understøtter MySQL plus flere. Hvilket gør Umbraco mere spændende som blogging platform.

Men det er fuldkommen rigtigt: Er du ude efter et plug'n'play system, så er Wordpress vejen frem. Tag evt. et kig på Anders Saugstrups knald-tilbud, som han kører med for tiden.

 

Og ellers, sig endelig til, hvis du har specifikke spørgsmål til hvad Umbraco kan/ikke kan.

Mvh.
Søren Sprogø

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Loco:

På mit webhotel (Surftown) kan man vælge mellem Windows (med asp, asp.net, MySQL, MSSQL) og Linux (php, Sun-asp, MySQL, PGSQL).

 

Og dermed kan du ikke køre Wordpress på Surftowns Windows server, da Wordpress kræver Php og MySQL.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det er allerede er nævnt i denne tråd kan WP sagtens køre på IIS. Det er bare overhovedet ikke optimalt, da man bl.a. misser de dejlige permalinks-features (venlige URL'er). Så selvom jeg også er .NET mand har jeg altid foretrukket WP på Linux.

Hvis det absolut skal være .NET er der dasBlog (har muligvis skiftet navn - har ikke tjekket i meget lang tid), og danske BlogEngine.NET.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hehe, der var jeg lige 3 minutter for langsom :)

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar.

Jeg har besluttet mig for at bruge blogEngine. Efter at have kigget lidt i koden (som er meget nem at rette i), har jeg fået tilpasset titel-tagget, som det bliver, som jeg gerne vil have det.

I øvrigt ser det ud til, at man kan få en SEO-extension, hvor man delvist kan tilpasse titel-tagget.

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)