Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg starte et firma selvom jeg er under 18 år?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Sabro
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

 

Jeg er kommet i tvivl. Og det er kedeligt. Men problemet er, at jeg ikke ved om jeg kan få et CVR nummer grundet min alder. (Er sytten, fylder atten til sommer.)

Så mit spørgsmål, er selvfølgelig hvordan og hvorledes med dette.

Og hvis jeg ikke kan få det, hvor mange penge må jeg så evt, tjene før jeg skal have et firma. (CVR nummer.)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skal have din værge til at stå for firmaet.

50 tkr.løbende over en vilkårlig 12 måneders periode, så skal du momsregistreres.

Fra Sabro
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Du skal have din værge til at stå for firmaet.

50 tkr.løbende over en vilkårlig 12 måneders periode, så skal du momsregistreres.

 

Så det vil sige jeg kan sagtens tjene de 50 tusind, uden at skulle registrere mig på nogen måde?

Og så evt, bare køre det over min b-indkomst.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Tja..men må du overhovedet indgå aftaler, når du er under 18?

 

Fra Sabro
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kommer jeg også i tvivl. Med andre ord, jeg tror jeg er mere eller mindre inhabil i sådan en situation. Og må derfor vente.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja....ellers må din værge hjælpe........!

Fra Sabro
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Ja....ellers må din værge hjælpe........!

Det måske lettere sagt en gjordt af personlige årsager.

Men tusind tak for hjælpen Peter. Smile

Tror lige jeg skal bogmærke din hjemmeside til en anden god gang det kunne blive nødvendigt. Wink

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

  Daniel, det letteste er nok at vente indtil du fylder 18 - hvis det altså kan vente.

Men benyt da ventetiden på at få alle detaljerne på plads. Jeg har oplevet mange som enten på grund af alder, andet arbejde eller lignende, som af forskellige årsager har haft en periode på x-antal måneder før de har "rigtigt" har kunne starte deres virksomhed op - dvs. at få et CVR-nummer og omsætning i virksomheden. Men mange af dem ladet det hele mentalt set stå i venteposition og intet foretaget sig omkring virksomheden før tidspunktet hvor virksomheden kan starte officielt set op. Og det er oftest en dårlig idé - der er tusindvis af ting som du kan bruge ventetiden på at få på plads. Det kan være alt fra at få klargjort det rent regnskabsmæssige som at få fundet et økonomiprogram, oprettet kontoplan, sætte dig ind i diverse ting omkring regnskabet. Rent markedsføringsmæssigt er der også mange ting som vil være smart at få køreklar inden - f.eks. en hjemmeside.

I det hele taget kan bruges fornuftigt på at få "fin-tunet" din kommende virksomhed. Så se det ikke som om at din virksomhed først starter til sommer når du fylder 18 - men se det som om en butik som allerede nu er ved at blive bygget op, fyldt med vare m.m. og blot først åbner dørene for kunderne til sommer.

/Jesper

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Tja..men må du overhovedet indgå aftaler, når du er under 18?

Peter,

Nedenstående er fra Værgeloven. Hvad er der til hindrer for at Daniel stifter et selskab og køber sit varelager kontant? Eller hvis det er dropshipping som jeg så han har spurgt på tidligere i dag?

Henrik

Værgeloven:

Så længe du er under 18 år, må du ikke stifte gæld - dvs. indgå aftaler, hvor du kommer til at skylde penge væk. Du kan først købe en ting, når du er i stand til at betale den fulde købesum kontant - enten med gavepenge, du har fået til fri rådighed, eller med de lønindtægter, du har tjent efter dit fyldte 15. år.

Hvis du foretager en disposition - og/eller på anden vis stifter gæld - er aftalen juridisk set 'ugyldig'. Blander dine forældre sig i købet, kan de forlange, at aftalen skal forblive ugyldig, dvs. at parterne skal stilles, som om den aldrig var indgået. Dermed tvinger dine forældre den person, du har handlet med, til at tilbagelevere de penge, du har betalt, og til gengæld skal dine forældre tilbagelevere det, du har købt, hvis det er muligt.

Fra Sabro
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

  Daniel, det letteste er nok at vente indtil du fylder 18 - hvis det altså kan vente.

Men benyt da ventetiden på at få alle detaljerne på plads. Jeg har oplevet mange som enten på grund af alder, andet arbejde eller lignende, som af forskellige årsager har haft en periode på x-antal måneder før de har "rigtigt" har kunne starte deres virksomhed op - dvs. at få et CVR-nummer og omsætning i virksomheden. Men mange af dem ladet det hele mentalt set stå i venteposition og intet foretaget sig omkring virksomheden før tidspunktet hvor virksomheden kan starte officielt set op. Og det er oftest en dårlig idé - der er tusindvis af ting som du kan bruge ventetiden på at få på plads. Det kan være alt fra at få klargjort det rent regnskabsmæssige som at få fundet et økonomiprogram, oprettet kontoplan, sætte dig ind i diverse ting omkring regnskabet. Rent markedsføringsmæssigt er der også mange ting som vil være smart at få køreklar inden - f.eks. en hjemmeside.

I det hele taget kan bruges fornuftigt på at få "fin-tunet" din kommende virksomhed. Så se det ikke som om at din virksomhed først starter til sommer når du fylder 18 - men se det som om en butik som allerede nu er ved at blive bygget op, fyldt med vare m.m. og blot først åbner dørene for kunderne til sommer.

/Jesper

Hej Jesper

Jeg må indrømme at midt i min lille tale/debat gav jeg lidt op. Min din ellers fine meddelse fik på andre tanke. Tak skal du have. Det vil jeg så se på at få fin-tunet. Smile

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)