Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lagerhotel udland (EU) - erfaringer/anbefalinger

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

hey er der nogen som kender til firmaer indenfor EU som kører lagerhotel og kan anbefales?

jeg har behov for et lagerhotel indenfor EU som kan modtage varer fra Asien inkl. fortoldning (hvis det ik er muligt kan jeg dog få det klaret via et UK firma men så koster fragten jo bare det mere).

Prisen spiller selvfølgelig en rolle men det er naturligvis vigtigst med professionalisme og service.

Lande med lav moms og/eller lav selskabsskat er klart at foretrække - jo lavere moms, des bedre priser for slutbrugeren.

vh.

Taxmuncher

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

taxmuncher:

Lande med lav moms og/eller lav selskabsskat er klart at foretrække - jo lavere moms, des bedre priser for slutbrugeren.

Hej

Så simplet er det nu desværre ikke!

EU har nogle omsætningsgræser for hvor meget du må sælge til andre EU uden at skulle betale det påglædendes lands momssats.

Sælger du f.eks til private i Danmark fra et andet EU land må du højest omsætte for ca. 35.000 Euro årligt før du skal lade dig moms registrere i Danmark. 

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - nyttig information.

Har du et par links som direkte omhandler det? Eller er jeg tvunget til at søge hele skats hjemmesiden igennem :)

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Taxmuncher

Er det et krav at det lagerhotel skal ligge i udlandet, eller dækker "indenfor EU" også et professionelt lager i Danmark? ;-)

I så fald, kontakt gerne undertegnede for en dialog omkring Jeres behov. VI kan håndtere lige fra modtagelse, indfortoldning, lagerføring, ompakning, pak & forsendelse til både detailledet og pakkevis til slutkunde via f.eks. webshop.

Såfremt det er interessant, klik her for yderligere info om vores lagerhotel løsning.

 

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Planen var udenfor DK pga. billigere skat/moms men hvis det holder vand med max salg til DK på omkring 35kEUR før man skal betale dansk moms, så vil jeg klart overveje at fyre op for noget lager her i DK.

Jeg er naturlig selv fra DK, men bor her ikke mere så for mit vedkommende er det lige besværligt at starte firma i DK som i andre EU lande og jeg ønsker naturligvis heller ikke at smide uendelige mængder af skattekroner efter den danske stat når min målgruppe ligger indenfor hele EU.

Jeg har set lidt på din side og læst et par af dine kommentarer hist og her og du ser ud til at være en af de få professionelle på markedet - så jeg lader nok høre fra mig på et eller andet tidspunkt.

/Taxmuncher

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det er korrekt, at du skal momsregistreres i Danmark hvis du omsætter for mere end 280.000 DKK.

Men det er ikke det samme som at du skal starte virksomhed  i Danmark. Det er nok at dit udenlandske firma lader sig registrere for moms i Danmark.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=137519&vId=200865

Henrik

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hver gang man når lad os sige 250.000 DKK i omsætning så opretter man blot et nyt firma i udlandet og sælger via det istedet indtil det når 250.000 DKK og sådan fortsætter man og er stadig konkurrencedygtig...

Javel ja - det kan der vel ikke være noget ulovligt i.... og merudgiften for at oprette flere firmaer er jo til at overse i forhold til konkurrencefordelen og så kan de jo genbruges år efter år så længe de ikke overstiger DKK 280.000 i salg til dk.

Og de kan jo let dele samme hjemmeside osv. så det er transparant for kunden.

Hva' mener i om den løsning?

/TM

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Der findes også en anden løsning, I kan lade kunden afhente varerne hos jeg og lade kunden selv betale for fragten ved at booke et eksternt firma til at udføre transporten...

 

Det betyder at I kan sælge jeres varer til den tyske moms, som kun er 19 % kontraf 25 % i Danmark...

 

Prøv at læs følgende link (dokument) 

http://www.langesvogne.dk/images/bindende-svar-skat.pdf

 

Her står at det er lovligt, såfremt man ikke selv besørger fragten til kunden...

Jeg kan i den forstand tilbyde lagerhotel, bogholderiservice i tyskland, og fragtforhandling - dvs. at du kun skal bruge din tid på at sælge varen...

Med venlig hilsen

jnc

info@scandieuro.com

 

 

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)