Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp med google

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.man har aldrig kunnet se mit websted på google. nu er jeg ved at  finde ud hvorfor, jeg har ikke den sporing man burde ave på sin hjemmeside,så google kan finde mig, hvordan får jeg den kopieret ind på min side,der står den skal ind på hver side, jeg har ikke selv lavet min hjemmeside , den er i oscommers. nogen der hurtig kan hjælpe, da det er for dyrt kun at blive fundet på google via adwords, når man har rigtig mange besøgende på hjemmesiden hver dag.

håber i hurtig kan give mig noget respons.

mvh mette

Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Det er ikke korrekt du skal havde en sporingskode på din side for at blive indekseret.
Google indeksere de sider den finder når dens bot crawler rundt på nettet, det er dog muligt at tilføje ens link via. deres tilføjelses side(dette tager dog også tit 3-6 måneder).

Allerhurtigste måde at blive indekseret på er at du skriver hjemmeside adressen i den her tråd f.eks.? Her kommer googles bot tit forbi Wink

Ang. den kode du taler om kan det både være koden fra Webmasterværktøjer eller fra Analytics.

Dette er ikke påkrevede koder, da det er valgfri programmer, men programmer der bestemt kan anbefalelses.

koden til webmasterværktøjer er nem at tilføje, der kan du vælge blot at oprette en fil i med det navn du får tildelt, og derved godkende det er dig.

Analytics kræver en godkendelses og sporing kode på din side, ved oscommerce kan den indsættes i dine template filer. smartes i den der hedder noget med "head" da den normalt bliver hentet på samtlige sider.

Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

mit problem er at jeg ikke aner hvordan det bliver lagt på min side, jeg kan redigere tekster og billeder, that´s it , derfor vill ejeg høre om der var en herinde der kunne guide mig igennem. jeg ville læse mig igennem det hele ien, og se om ikke jeg kan få det lagt ind.

har fundet koden på analytics ,som jeg skal ahve over på min side.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Nu gætter jeg helt vildt. Men hedder din butik Pabst Interiør?

For så er den allerede at finde i Google.

Der er allerede nogle få links til siden, og ud fra dem har Google fundet din side og lagt den i indekset.

Hvis du for alvor vil findes på relevante søgeord i Google er der mindst to ting, du skal gøre.

1) Finde ud af, hvilke søgeord du gerne vil findes på. Gerne meget produktrelevante ord og sætninger. Herefter bør du inkludere dem på en naturlig måde i teksten på din side. Ikke som en lang opremsning af ord derudaf, men inkluderet i passende sætninger.

2) Sørge for at få nogle flere links til din side, og links med en passende ankertekst.

Inspiration til boligindretning

Se, dér var et link med relevant ankertekst. Sådan nogle skal du have en stak af, når du har fundet ud af, hvilke ord der er de relevante. Du kan f.eks. lægge ud med at tilføje din side til en stribe af de såkaldte linkkataloger. Sørg for at variere både ankertekst og beskrivelsestekst, når du gør det.

God fornøjelse med arbejdet.

Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

jo det er mig, men jeg findes kun på mit firmanavn ,men via andre hjemmesiden end min egen, har nu fået terpet mig igennem det meste af google, og tror jeg har fået kopiet den ind på min forside, men kan først se resultatet om ca 24 timer, om den er gået igennem.

jeg har så mange hits på min side hver dag,så jeg burde kommer hurtig til tops på google, uden at jeg skal betale.Smile

jeg takker for dine ideer, og prøver dem af.

mvh mette

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Analytics-koden gør absolut ingen forskel på, hvor du ligger på Googles søgninger. Ej heller spiller antallet af hits på din side en rolle.

Det er relevans som bestemt af indholdet på siden, sidens opbygning og links til siden, der afgører, hvor den bliver placeret i Googles søgeresultater. Hvis et ord ikke optræder på din side og ingen relevante sider linker til dig med det ord, så ender du ikke højt i søgeresultaterne.

Hvis du vil vide mere om søgemaskineoptimering, som det hedder, så skrev jeg engang et blogindlæg med nogle gratis amerikanske e-bøger, der er gode som introduktion til området. Ellers kan du købe en af de der begynder-guider på dansk.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Jeg giver Frank ret, selvom du har fx 5000 besøgende om dagen, betyder det slet slet ikke du kommer hurtig til tops på google. Det kræver en hel del at komme der op, hvis det skal være i de organiske søgeresultater. Nu skal du heller ikke kun tænke på besøgende, men betalende kunder. Jeg vil hellere have en shop hvor 30 ud af 100 besøgende pr. dag der køber, end en shop der har 10 ud af 10000000 besøgende pr. dag der køber. Håber du forstår pointen.

Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

jeg suger til mig af jeres viden, men den kode skal være installeret ,for at google kan finde mig, det kan jeg se med mine kollega -veninder ,med samme webshop system som jeg , de har det på deres og ligger højt på google og vi ligger med links de samme steder, samme produkter mev, vi udveksler løbende links me dhinanden vor vi kan komm ind på..

jeg kan heller ikke bruge analytics , fordi koden ikke er på min side, den viser bare der er en fejl ,som gør at den ikke kan komme i kontant med siden, og beskriver problemet med at der mangler den kode, og nu da jeg læste alle siderne igennem ,og gjorde hvad de skrev, håber jeg det er korrekt installeret , men det kan først vises imorgen.

og rs giver dig fuldstændig ret, vil også helst have 100 besøgende med 30 kunder , end 1 mill og kun 10 kunder.

Fra København
Tilmeldt 28. May 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Kan det være et "sitemap" plugin til OsCommerce, der laver en side med søgemaskinevenlige links til siderne med alle dine produkter?.

Det vil i hvert tilfælde give god mening, da det ser ud som om at Google har dele af dit site med, men ikke alt.

 

 

 

Spar penge i outlets og lagersalg i Danmark

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mette,

Du kan roligt tage Frank Hellerup Madsens ord for gode varer.

Analytic koden har absolut ingenting med at gøre om google kan finde dig, der har du misforstået noget. Smile

Analytic koden sørger KUN for at du kan spore din trafik på siden.

Mvh

Lars H.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)