Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor har Amino's indholdssider ingen PageRank?

Side 3 ud af 8 (77 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til Christian: Det er måske en lige lovlig drastisk holdning at have til siden her. Selvom der er meget reklamepotentiale på Amino (fordi der er så mange ligesindede), så er det forhåbentlig ikke for reklamens skyld, men for kontaktens at du er her.

Når det så er sagt, så kan jeg et eller andet sted godt følge dig -- en lille smule i hvert fald. Amino burde værne mere om sine brugere og levere en mere stabil løsning, der lever op til dagens standarder. Det inkluderer i høj grad SEO. Med så mange SEO-eksperter herinde burde Amino da være førende på søgeordet iværksætteriGoogle. Selv verdens førende ekspert inden for feltet, Mr. deMib, er herinde. Nu er der ikke mange reelle alternativer til Amino, når det kommer til online iværksætterdebat, så Thorborg & Co. mister nok ikke brugere på manglen af SEO lige nu -- men hvem ved i det lange løb?

Amino er fedt community, og det er vildt, at det har vokset sig så stort på så kort tid. Det har et stort potentiale, og det er fedt at se, at noget af det er blevet indfriet gennem virksomheds- og bestyrelsesbørserne. Men det er bygget på en meget dårlig platform i mine øjne. Det er klart den langsommeste hjemmeside, jeg har været inde på, siden jeg smed mit 56K-modem på porten. I et podcast fra Martin T. hørte jeg, at Amino havde kostet mellem 1,5 og 2 millioner kroner. Det er mig helt uforståeligt, at det kan koste så meget. Jeg er klar over, at en gratis, almindelig phpBB-opsætning nok ikke ville kunne klare presset, men der må da kunne findes en mellemting. Men nok om det.

Min pointe er, at Amino burde satse lidt mere på Retention Management (for at bruge et fint begreb) over for brugerne, hvis det skal fastholde sin position som Danmarks førende iværksætterforum.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

(Edit: Så fik du lige posted igen medens jeg skrev, Sebastian - det vidner om en vis aktivitet - og du har helt ret)

Hej alle sammen.

Ja, jeg havde nok forventet sådan en reaktion - og jo, lidt provokerende er den også Wink

Men der er også noget sandt i den.

Allerførst: I burde alle være klar over, at jeg slet ikke kan lade være med at hjælpe hvor jeg kan.

På den konto har jeg det nøjagtigt som alle jer andre, der gør en stor indsats for at hjælpe.

Hvis der ikke var andre hensyn at tage, så ville jeg sidde og skrive på Amino hele tiden.

Men der er også andet, der skal passes.

Forestil jer, at ved hvert indlæg vi hver især læser, er der en "vippe":  Skal -skal ikke bruge 10 minutter på at skrive - og afsætte x gange 10 minutter mere på at svare - lige som dette svar. Når alle de mange 10 minutters indlæg bliver lagt sammen, så bliver det altså til mange timer i løbet af en uge.

Jeg har, som så mange debattører ikke "misbrugt" muligheden for at linke til forskellige sider; men at have muligheden i ny og næ har været noget, der har fået vippen til netop at vippe så meget ned, at jeg har valgt at bruge tiden på et indlæg. Ikke for at linke; men bare fordi jeg havde noget at sige.

De fleste ville bare stille og roligt trække sig ud i al ubemærkethed, når de føler, at "vippen" er trukket i retning af "skal ikke".

Det kunne jeg også have gjort.

Så med risiko for at "få tæv" vælger jeg at melde ud; når vippen for mit vedkommende fremover i flere valg går til "nej" siden.
(Jeg skriver jo ikke, at jeg på nogen måde melder mig ud - bare at der vil komme færre indlæg)

Herved giver jeg mulighed for dialog og for at "nogen" måske vil gøre noget ved problemet.

Og hvis jeg er den eneste her på Amino, der har det sådan, ja men så er det jo bare mig, der er et fjols.

Men hellere risikere at være det eneste fjols herinde og melde klart ud, så det er muligt for andre at tage stilling en bare at drosle ned uden at fortælle hvorfor.

Det er et valg jeg tager - og det har INTET at gøre med om jeg har lyst til at hjælpe andre iværksættere for det HAR jeg og jeg gør det hele tiden hver dag.

Jeg vil så bare i højere grad vælge at hjælpe på andre måder.

Håber, at dette har gjort min udmelding mere nuanceret.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, Christian.

Det synes jeg er forståeligt, men på samme tid meget synd. Når man bruger så meget tid på Amino, som du gør, så må man selvfølgelig gøre sig nogle forholdsregler -- det gælder alle ting i livet.

Men nu drejer diskussionen vist lidt i den forkerte retning, så lad os køre den ind på Amino og SEO igen.

Selvom Community Server har problemer med SEO, burde det enkelte problem med meta-tagget, så ikke være nemt at løse? Er det ikke lige til at fjerne?

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sebastian Brandes:

Til Christian: Det er måske en lige lovlig drastisk holdning at have til siden her. Selvom der er meget reklamepotentiale på Amino (fordi der er så mange ligesindede), så er det forhåbentlig ikke for reklamens skyld, men for kontaktens at du er her.

Når det så er sagt, så kan jeg et eller andet sted godt følge dig -- en lille smule i hvert fald. Amino burde værne mere om sine brugere og levere en mere stabil løsning, der lever op til dagens standarder. Det inkluderer i høj grad SEO. Med så mange SEO-eksperter herinde burde Amino da være førende på søgeordet iværksætteri på Google. Selv verdens førende ekspert inden for feltet, Mr. deMib, er herinde. Nu er der ikke mange reelle alternativer til Amino, når det kommer til online iværksætterdebat, så Thorborg & Co. mister nok ikke brugere på manglen af SEO lige nu -- men hvem ved i det lange løb?

Amino er fedt community, og det er vildt, at det har vokset sig så stort på så kort tid. Det har et stort potentiale, og det er fedt at se, at noget af det er blevet indfriet gennem virksomheds- og bestyrelsesbørserne. Men det er bygget på en meget dårlig platform i mine øjne. Det er klart den langsommeste hjemmeside, jeg har været inde på, siden jeg smed mit 56K-modem på porten. I et podcast fra Martin T. hørte jeg, at Amino havde kostet mellem 1,5 og 2 millioner kroner. Det er mig helt uforståeligt, at det kan koste så meget. Jeg er klar over, at en gratis, almindelig phpBB-opsætning nok ikke ville kunne klare presset, men der må da kunne findes en mellemting. Men nok om det.

Min pointe er, at Amino burde satse lidt mere på Retention Management (for at bruge et fint begreb) over for brugerne, hvis det skal fastholde sin position som Danmarks førende iværksætterforum.

 


Hej Sebastian

Er du ikke rar at fortælle mig hvad "Rentention management" er, jeg kender ikke det ord.

Og kan du ikke forklare mig hvad du mener med at vi ikke værner om brugerne? Jeg syntes nu at alle får en god behandling og det er sjældent at jeg oplever at folk ikke får svar på det de spørger om og det er vel derfor de fleste er her..

Mht. til SEO, så kører vi på en platform der desværre har udviklet sig i den forkerte retning. Derfor har vi også ført nogle heftige diskussioner med leverandøren, der har lovet at rette op på tingene. Det er super at Mikkel og de andre kloge SEO'er kan fortælle hvad der er galt, men det hjælper bare ikke så meget hvis systemet fra bunden er råddent.

Mht. hvad Amino har kostet, så er de 1,5 - 2 millioner meget lavt sat, det er f.eks. uden min løn. Men jeg kan da godt brække tallene lidt ned for dig.

Marketing: 400.000 kr.
Debatsystem: 170.000 kr.
Konsulenthjælp til småjusteringer, features og fejlretning: 600.000 kr.
Hosting: 100.000 kr.
Løn til medarbejdere: 1.5 milllioner kr.
Husleje: 170.000 kr.
Div. hardware, forsikring, revisor, advokat + det løse: 400.000 kr.
Og så har jeg sikkert glemt en masse.
Så er der selvfølgelig nogle indtægter, men dem har jeg ikke lige overblikket over.
Men hullet i min lomme er vel godt små 2 mille indtil dato. Men fuck det, det skal nok komme hjem igen med renter..

Jeg kan godt se at du udefra ser ud som om vi ikke har styr på en skid og det er også helt rigtigt. Men til gengæld så stiger omsætning og brugere rigtig flot, så et eller andet gør vi rigtigt. Pisse heldigt ;-)

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian iMARKETING:

Jeg tager til efterretning, at vi ikke fremover kan forvente, at Google indekserer Aminos sider og at der derfor ikke er nogen SEO værdi i at linke til andre sider.

Dette vil naturligt medføre, at jeg reducerer antallet af indlæg på Amino og vil i stedet bruge tiden andre steder.

Venlig hilsen,

Christian


Hej Christian

Har du drukket for meget snaps???

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

For en god ordens skyld skal jeg nævne, at de fejl i har bemærket er rettet. Så hvis der er en af jer kloge SEO'er der kan se om vi har gjort det rigtigt, så vil det være super :-)

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

For en god ordens skyld skal jeg nævne, at de fejl i har bemærket er rettet. Så hvis der er en af jer kloge SEO'er der kan se om vi har gjort det rigtigt, så vil det være super :-)

Dbh Martin

Det ser godt ud.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 562
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hegelund Møller:

Martin Thorborg:

For en god ordens skyld skal jeg nævne, at de fejl i har bemærket er rettet. Så hvis der er en af jer kloge SEO'er der kan se om vi har gjort det rigtigt, så vil det være super :-)

Dbh Martin

 

Det ser godt ud.

 

Hej Maritn Hegelund

Vil du uddybe lidt hvad det er du har tjekket, for os der ikke har forstand på SEO?

 

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for nogle ting I har fået rettet, Martin? Såvidt jeg kan se er de samme duplicate content problemer som jeg tidligere påpegede der fortsat ...

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
de fejl i har bemærket er rettet. Så hvis der er en af jer ... kan se om vi har gjort det rigtigt, så vil det være supe

Hej Martin

I første omgang ser det helt rigtig ud for siden, den har nu de rigtige robots meta tag på:

<meta name="robots" content="index,follow" />

Siden er også allerede cached i Google og Live, omend den ser lidt skrabet ud i skrivende stund:

Google:

http://74.125.77.132/search?hl=da&q=cache%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.amino.dk%2Fforums%2F14500.aspx&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq=

Live:

http://cc.msnscache.com/cache.aspx?q=%22http+www+amino+dk+forums+14500+aspx%22&d=75342646814432&mkt=en-GB&setlang=en-GB&w=8195eb11,d1089fe6

Der er noget helt galt med det HTML som brugerne ser og det HTML som en søgerobot kommer forbi med, og det er alvorligt

Det skyldes garanteret, at Microsoft Community Serveren ikke er sat op til at levere fuld HTML (det vil sige skabelon + data) til den user-agent type, som en søgerobot sender tilbage.

User-agent er typisk navnet på en brugers browser (eksempeIvis Internet Explorer eller FireFox), men en søgerobot har jo en helt anden user-agent også kan Microsoft Community Serveren sagtens være sat op til KUN at vise noget af HTML'en (typisk kun skabelon uden data).

Martin: Hvis det er et user-agent problem, så har jeg netop, med god hjælp fra Mikkel deMib, hjulpet en kunde med et lignende problem, som har en Microsoft SharePoint løsning. Du skal bede jeres teknikere om at læse denne Amino post herom. I bunden er der et par links til nogle tekniske sider, som måske kan lede jeres teknikere på rette vej. I tvivl så få dem til at ringe til mig på 2578 6784.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Side 3 ud af 8 (77 indlæg)