Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tysk virksomhed med hestevognskørsel i Danmark?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Flensborg
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn: Tak for dit svar- det regnede jeg heller ikke med, da jeg har søgt lidt rundt på nettet for at finde svar, og der fandt jeg frem til samme tolkning:)

Skattekonsulenterne: Det lyder indviklet når der både skal blandes tysk og dansk skat ind i billedet? Ville det være nemmere f.eks. at få firmaadresse på min mors bopæl i Dk eller er dette ikke muligt?
Kan en hestevogn trækkes fra, når jeg køber den, da den udelukkende vil blive brugt kommercielt?

Kaysen 1977: Kan du hjælpe mig med, hvordan jeg tilføjer TAGS (jeg er helt ny her, så har prøvet forgæves)?
Jeg tror også selv på ideen, og det vil give mig et fint lille tilskud til SUén:) JEG fandt selv ud af det med tagsBig Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan næppe opnå fradrag for noget, fordi man næppe vil anerkende virksomheden som erhvervsvirksomhed henset til at indtægten er så lille... Man vil nok betragte det som hobbyvirksomhed.

Et godt råd, tal med din lokale skatteforvaltning i DK, forvaltningen skal råde og vejlede dig gratis.-

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Jacob hvad angår hestevognen. Det vil angiveligt blive betragtet som hobbyvirksomhed. Hvor du har bolig er uden betydning. Dog kan der muligvis være noget med nogle tyske socialsikringsafgifter sm er ret høje.    Henset til hvad du forventer at tjene lyder det som en dårlig forretning i forhold til den administration og bøvl du må påregne at det kan give. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)