Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Facebook annoncer betale sig?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

500 om dagen er egentlig ikke så meget, hvis du holder det op imod hvad en annonce i feks Ekstra Bladet koster.

Det er svært at måle eftekten, da målet var at gøre opmærksom på konkurrencen, og få børnefamilier til at bestille en tid til fotografering af deres baby i butikkerne landet over.

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har selv en del bannere på facebook, og mig bekendt kører de gennem netværket Advertising.com. De er vist ved at skifte navn til Platform-A!

Det er en CPA-aftale, hvorfor vi kun betaler per salg...

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kører derinde og har vel annonceret i et halvt års tid fast.

Deres annoncesystem er ret primitivt i forhold til AdWords, men til gengæld er det besværligt at bruge :-)

Men performance er der ikke noget galt med. Klikkene er relativt billige og du kan jo målrette på køn og alder, hvilket man som bekendt ikke kan (i nogen mærktbar grad) via Google.

Klikkene konverterer generelt pænt (nok fordi de er segmenterede) - så vi er ret tilfredse og køber alt hvad vi kan få derinde.

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig citere en person, som vi alle kender:

"Man kan da ikke få billigere kontaktpriser end på Facebook. Du kan ligge og købe kliks for 20 øre stykket i en sindssyg målrettethed. Du kan IKKE købe billigere annoncering, som giver mere respons noget sted i Verden, end på Facebook. Det vil jeg godt lægge hovedet på bloggen på.", Martin Thorborg, Thorborg.tv."

Jeg anbefaler alle Amino´er til at kaste sig over mediet. Det kræver noget øvelse, men hvis det ikke lykkedes i første omgang, så find en dygtig iværksætter, som har erfaring med det. Der er heldigvis flere og flere, der har succes med mediet.

Ha´ en god dag!

Med venlig hilsen
Robin Roy Hansen 

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

selvom facebook er et godt medie at reklamere på, så synes jeg det er vigtigt at man tænker over hvem og hvad man vil ramme.

Mine erfaringer er, at jo "tungere" et produkt er, jo sværre er det at sælge på facebook.
Personligt tror jeg det handler om det mindset folk har på facebook:
Det er en tidsrøver, et hygge medie hvor man lige tjekker exkæresten, flirter spiller og lign.

Derfor tror jeg at en del produkter har det mere svært på Facebook da de kræver for meget af brugeren, som er i hyggemode og måske derfor ikke vil tage en større beslutning.

Men - når det er sagt, så tror jeg det meste kan sælges via facebook. Spørgsmålet er om det er det bedste medie for nogen typer kampagner

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Officekonsulenterne:

Hej Mette

Vi er en af de virksomheder, der bruger annoncer på facebook. Det vi med stor held har reklameret for er ansøgning efter freelance undervisere. Det har givet os en høj konvertering. Når vi har forsøgt at anonncere med vores produkter som er IT kurser så har der ingen konvertering været.

/Christian

Hej

Jeg har forsøgt som revisor, men det er ikke det rette forum for denne ydelse, formentlig ligesom kurser og andre serviceydelser.

Jeg tror derimod, at salg af fysiske produkter kan være en god idé, hvilket også fremgår af flere af indlæggene.

For mit eget vedkommende kan det også være, at jeg skal angribe markedet på en anden måde i min annoncering, men må på et senere tidspunkt høre eksperterne herinde på Amino.

Hilsen

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger facebook på dagligt basis til WOM (Word Of Mouth) og virale kampagner og jeg kan love dig for at der kan drives traffik.


I løbet af de sidste 4 dage, med en times arbejde har jeg modtaget 15.000 unikke besøgende og cirka 3000 leads om dagen.

Det hele ligger bare i hvordan du promovere dit produkt.

Smid gerne en besked i min retning hvis nogen skal bruge hjælp til dette.

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 02:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny,

Vi har faktisk både revisorer samt udbydere af kurser og serviceydelser blandt vores kunder. Sådanne produkter kan sagtens markedsføres med succes, hvis det sættes korrekt op.

Med venlig hilsen

Robin Roy Hansen

GoSocial.dk

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 142
Fra  ennovation Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine kollegaer har haft en kampagne for noget ferie i Thailand kørende - han har haft en meget lille målgruppe som har en eller anden relation til thailand på deres profil. Han var yderst tilfreds med de klik han modtog og mente helt sikkert at det havde været pengene værd.

På den anden side har jeg også selv benyttet det og fået minimalt ud af det - men Facebook er jo nok heller ikke stedet folk leder efter webydelser :) Min klikpris har dog ligget på omkring 2.50kr / klik - og det er en del højere end hvad jeg plejer at betale.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Facebook er et kraftigt værktøj til at få en stor mængde trafik igennem til din hjemmeside. Det relativt nemt at opsætte, det nemt at segmentere, der mange der klikker løs og det har været rigtig billigt at bruge.

Men hvad med kunderne?

Man skal glemme alt om hvor meget og hvor billigt man har fået trafikken, det der relevant og altid i højsædet for en erhvervsdrivende er, om investeringen er givet godt ud. Har du tjent penge på at markedsfører dig? Det kan ikke siges nok gange, tracking test tracking test tracking …..

Når du opsætter dine Facebook reklamer er det vigtigt du holder øje med om det skaber omsætning i din forretning. Brug aktiv Google Analytics og hold øje med hvordan tallene udvikler sig. Du skal ikke være bange for at redigere i dine annoncer. Det gælder om at finde den rigtige kombination af ord samt billede som kan trække de rigtige mennesker ind på din hjemmeside.

Brug derfor en del tid på at få skrevet nogle gode tekster, samt få lavet et i øjenfaldende billede der fanger og repræsentere skarpt hvad du sælger. Der skal arbejdes kraftig med de øverste overskrifter og selv valget af destinationsside er vigtigt.

Desværre er markedsføringen ikke altid nok og blikket skal også rettes mod dit produkt og hjemmeside. Er det produkt du markedsfører attraktiv nok? Er prisen den rigtige? Er tilbuddet det rigtige? Er din hjemmeside godt nok bygget op? Er troværdigheden god nok? etc.

Spørgsmålet vedrørende, om Facebook annoncer kan betale sig?

Det er meget svært at sige. Det afhænger af rigtige mange ting som er nævnt ovenfor. Dem som har fundet den rigtige kombination af markedsføring, produkt og hjemmeside laver kassen vha. Facebook annoncering. Andre virksomheder kan ikke skabe resultater pga. de (som regel) halter på en af de tre ovenstående faktorer.

Få derfor lavet et budget på markedsføringen samt en lille plan. Split fx pengene ud på en måned og 4 gange om måneden sætter du dig ned og skriver resultaterne ned. Rediger din annonce, noter dig hvad du laver og tjek resultatet efter en uge. Efter en måned står du med et godt beslutningsgrundlag for, om du skal fortsætter og bedre, hvordan din kampagne skal se ud (hvis du skal fortsætte). Med tiden får du indhentet en masser erfaringer der gør, at næste gang du sætter kampagner op, har du lært fra de foregående – og dermed skabe bedre resultater allerede fra start.

Dette indlæg skal endelig ikke tage pusten fra dig, men jeg vil blot give dig nogle tanker til hvad der skal til for at en annonce kan betale sig. Jeg har givet dig lidt indspark til hvordan du kan håndtere processen for at finde den annonce der kan betale sig, så det bare med at gå til stålet.

Håber i hvert fald indlægget kunne bruges Smile

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)