Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring tilbydes - billigt

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Med fare for at få en på snotten, så naive er Aminoer vel ikke?*S*

Nej Peter, men alle er vel interesseret i en attraktiv pris.  Det er jo lige som supermarkederne. Der skal en slagtilbud til at fange interessen, men jeg er ikke i tvivl om at  Amino-folket GODT kan vurdere kvaliteten af  tilbudet.Smile

Henrik

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Peter - Revisor:
Med fare for at få en på snotten, så naive er Aminoer vel ikke?*S*

Nej Peter, men alle er vel interesseret i en attraktiv pris.  Det er jo lige som supermarkederne. Der skal en slagtilbud til at fange interessen, men jeg er ikke i tvivl om at  Amino-folket GODT kan vurdere kvaliteten af  tilbudet.Smile

Henrik

Umiddelbart vil jeg IKKE tro at man har særlig nemt ved at vurdere kvaliteten af tilbudet - det er faktisk uladesiggørligt. Vi der er lidt dyrere lever på denne usikkerheds nåde og barmhjertighed.

Jeg kan dog høre at du er i stand til at vurdere tilbudet - du må være hævet over masserne :-)

Hvis amino-folket rent faktisk var i stand til på forhånd at vurdere denne type tilbuds kvalitet ville de leveringsdygtige billige bogholdere snuppe alle nye kundeemner.

Det tager pisse lang tid at bygge et navn op og gør du ikke det hjælper det ikke at presse prisen - for så vil de mere etablerede spille på kundernes usikkerhed. Det er lidt misvisende for nogle af de mere etablerede falder jo af på den efterhånden og leverer en ringe kundeservice fordi de har opbygget et navn så kunderne bliver serveret på et sølvfad uanset arbejdsindsats.

 

Selvom en billig bogholder (vi taler om billig timepris) rent faktisk er leveringsdygtig og laver et flot stykke arbejde er det ikke nødvendigvis en god handel for kunden - for hvad nu hvis bogholderen er langsom som en skildpadde og bruger flere timer end hvad godt er :)?

Der burde være en duelighedsprøve på bogføring man kunne få diplom på som viste lidt om effektivitet og fejlratio. Jeg kan ikke forstå at der ikke findes sådan noget prøvemateriale så man kan "benchmarke" bogholdere.

Det er bare at lave en masse fiktive regnskaber som er klar til bogføring - og så kan der være forskellige problemstillinger undervejs bogholderen skal tage stilling til.

Var der nogen der fik lanceret nogle prøver som gik hen og blev anerkendte kunne man så forsvare sine timepriser (høje som lave) med kr. pr. "point" :-)

VH Jørgen Olsen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Synes, at det er utroligt den respons på denne tråd.

En anonym person uden hjemmeside uden referencer mv.

Tør i det? Er det virkelig prisen, der så afgørende?

Med fare for at få en på snotten, så naive er Aminoer vel ikke?*S*

 

Jeg tror nu ikke at du får en på snotten, men det er da besynderligt, at du altid advarer.....når folk er billigere end dig selv ;o) Folk siger ja til at blive kontaktet. De siger ikke ja og skriver under, blot fordi de tager en snak med vedkommende, så mon ikke det går altsammen?

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Vil blot sige, at jeg nu bruger ham. I første omgang gennemgik han mit regnskab for 2008 og udpegede nogle efterpostering der skulle laves. Efterfølgende har jeg stillet masser af spørgsmål omkring den daglige regnskab, som fx kørselsregnskab m.m.

Senere bliver det nok årlig gennemgang og hjælp efter behov.

Så herfra kan jeg kun anbefale ham.....havde han kostet 500 havde jeg også betalt det, men han var der lige da jeg havde brug for ham og besvarer hurtigt mine spørgsmål. Så thumps up herfra.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Jeg kan dog høre at du er i stand til at vurdere tilbudet - du må være hævet over masserne :-)

Hvis amino-folket rent faktisk var i stand til på forhånd at vurdere denne type tilbuds kvalitet ville de leveringsdygtige billige bogholdere snuppe alle nye kundeemner

Ak Jørgen - der er ved at gå lidt Ejler i dag med hensyn til at tage tingene ud af sammenhæng. Min bemærkning gik alene på at de Aminoer som rent faktisk fik et tilbud ville være i stand til at vurdere om det er attraktivt for den enkelte.  Da vi indgik aftale med en ekstern regnskabsmand - var jeg 5 - 6 stykker igennem før vi traf aftalen med ham. Det var med udgangspunkt i referencer, uddannelse, erfaring mv. Det endte så ud med at jeg for relativt billige penge fik en timelønnet regnskabschef i forhold til hvis jeg havde valgt en som kun kunne forestå bogføringen.

Henrik

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Business, læs lige et par af Peters indlæg herinde, han er altid saglig og jeg er fuldstændigt enig. Mange mennesker, herinde som udenfor, tænker alene på at spare 2 kroner, frem for offeromkostningerne ved at vælge den ene løsning frem for den anden.

Det er ikke kun et spm. om økonomi, lige så lidt som en tømrer til 300 kr nødvendigvis er en bedre deal end en til 375 - selv om han kan være det.

Så pas på med kun at fokusere på prisen (og jeg er ikke bogholder, revisor eller tømrer)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Jørgen Olsen:

Jeg kan dog høre at du er i stand til at vurdere tilbudet - du må være hævet over masserne :-)

Hvis amino-folket rent faktisk var i stand til på forhånd at vurdere denne type tilbuds kvalitet ville de leveringsdygtige billige bogholdere snuppe alle nye kundeemner

 

Ak Jørgen - der er ved at gå lidt Ejler i dag med hensyn til at tage tingene ud af sammenhæng. Min bemærkning gik alene på at de Aminoer som rent faktisk fik et tilbud ville være i stand til at vurdere om det er attraktivt for den enkelte.  Da vi indgik aftale med en ekstern regnskabsmand - var jeg 5 - 6 stykker igennem før vi traf aftalen med ham. Det var med udgangspunkt i referencer, uddannelse, erfaring mv. Det endte så ud med at jeg for relativt billige penge fik en timelønnet regnskabschef i forhold til hvis jeg havde valgt en som kun kunne forestå bogføringen.

Henrik

Det er fint nok med din regnskabsmand - den historie kender vi jo. Tillykke med det. Jeg bryder mig generelt bare ikke om at debattere på baggrund af eksempler i den ene eller anden grøft. Jeg synes med andre ord ikke at hverken han eller eksempler på dårlige billige bogholdere hører hjemme i en fornuftig debat.

Kan vi gøre debatten lidt mere generel og objektiv slipper vi for at folk ved uheld drager den konklusion at en billig regnskabsmand ikke kan fungere som "regnskabschef", og i øvrigt ikke ved en bøtte om hvad han laver - det er bare udenadslaere fra et eller andet endags-kursus :) Det ville jeg som doven laeser hurtigt konkludere udfra bl.a. dine indlaeg (det skulle da vaere maerkeligt hvis jeg er ene og alene om den fortolkning) hvis jeg ellers som laeser havde tillid til din dømmekraft.

Men jeg synes nu ikke jeg har taget noget ud af sammenhaeng. Jeg har kigget på dit indlaeg endnu engang og jeg kan ikke se det skulle kunne tolkes anderledes - du prøver nok at sige at du bare taler i generelle vendinger - men udfra ordlyden i dit indlaeg vil jeg nu mene at du OGSÅ taler i generelle vendinger - ikke KUN.

Jeg klipper og klistrer altså ikke som Ejler - jeg sidder og håndskriver hvert eneste indlaeg. Og altid i godt humør.

VH Jørgen Olsen

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 Tænker det samme som Peter.

Men skyldes nok vi har lidt erfaring i den slags.

Jimmy

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Synes, at det er utroligt den respons på denne tråd.

En anonym person uden hjemmeside uden referencer mv.

Tør i det? Er det virkelig prisen, der så afgørende?

Med fare for at få en på snotten, så naive er Aminoer vel ikke?*S*

 

Tænker det samme som Peter.

Men det er nok fordi vi har erfaring i den slags.

 

Jimmy

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes også lige jeg vil komme med en kommentar til det med at vælge en bogholder ud fra timeprisen.

Når i falder for slagtilbud som dette, så sørg for at tage en personlig snak med vedkommende. Det kan selvfølgelig være svært at vurdere en persons faglighed på et område som man ikke selv ved noget om og derfor søger hjælp til, men der er nogle få pejlemærker som altid er gode at spørge ind til.

  • Find ud af hvilken uddannelse personen har, for at få en ide om det faglige niveau, der er forskel på kvaliteten af den varer man køber fra en der har en uddannelse bag sig og en der ikke har. 
  • Spørg ind til vor mange års erfaring personen har og fra hvilke virksomheder og stillinger. ´
  • Sørg for at vælge en der har en ansvarsforsikring, der dækker i tilfælde at fejl udført i forbindelse med arbejdet. . Det er kun lovpligtigt for registrerede og statsautoriserede revisorer at have denne forsikring, så mange bogholder er ikke forsikrede, men det kan blive dyrt hvis bogholderen laver en fejl som påfører din virksomhed et tab.
  • Spørg ind til hvor mange timer bogholderen regner med, at den samlede opgave vil tage.ud fra dennes erfaring. Det er fint nok at tilbyde en billig timepris, men bliver man så faktureret for dobbelt så mange timer er man jo lige vidt og havde måske været bedre stillet ved at vælge en lidt dyrere bogholder.
  • Spørg om bogholderen har et samarbejde med en registret eller statsautoriseret revisor, som kan konsulteres ved tvivlsspørgsmål

 Hermed ikke sagt, at man ikke skal benytte sig af slagtilbud, er også selv en af dem der kan finde på at kører kampagner med billige timepriser, men sørg bare for at være lidt kritiske når i ser tilbudene for det er trods alt jeres regnskab det handler om

Hilsen

Lone

www.netaccounting.dk

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)