Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når andre bruger ens firmanavn i deres AdWords annoncer

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 98
Fra  Porcani Hundeartikler & Foder Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har været ude for noget lignende og tog kontakt til den pågældende konkurrent, som rettede det omgående. De fleste er til at tale med.

Virker det ikke, så skriv til Google.

Virker det ikke, så overvej om du ikke kan bruge dine kræfter bedre andre steder. Alternativt overvej en adviokat, men det er dyrt.

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

I det her tilfælde bruger de sikkert det der hedder keyword insertion, som gør at det nøgleord der er blevet brugt til at søge med indsættes som en del af annoncen.

Og selve annoncen kan være triggered af ordet "kids" enten på broad- eller phrasematch.


Mht. det til med at bruge andres navne som søgeord, har jeg da også gjort det selv, og ved at der er mange der gør det. Men er det reelt ulovligt, hvis det ikke er en del af selve annoncen?

Fik nemlig lige en lidt sur mail fra en om at han kunne se at vi brugte deres navn som søgeord, og truede med sagsanlæggelser og div. da "..det jo, som jeg sikkert var bekendt med, er ulovligt ifølge Loven om markedsføring, og imod google's retningslinjer".

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej house of kids.

Jeg tænker sådan lidt at jeres navn ikke er et "direkte" firmanavn men istedet bare siger: huset for børn eller i den stil. Deres forretning er jo også børnetøj og derfor House of kids, siger ikke det er god skik, men bare en tanke herfra.

Mikkel

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Jeg er helt med på at eks Smart Kids ville kunne fremkomme når folk søgte på House of Kids - netop pga. ordet Kids som er ens. Men jeg går ikke ud fra at google så også laver en automatisk overskrift i adwords annoncen - dvs. vores shopnavn?

Mange hilsener Helle

 

Det kan faktisk nemt være netop derfor.

Hvis du indsætter {KeyWord} i titlen på din annonce, så bliver det ord brugeren har søgt på automatisk vist i titlen. Google retter endda stavefejl. Hvis en bruger søger på Sony Erikson, så vil det blive lavet om til Sony Ericsson i titlen.

Du kan endda indsætte {KeyWord} i alle linjer.

F.eks.

Istedet for ord laver du denne annonce:

{KeyWord}

{KeyWord}

{KeyWord}

www.hjemmeside.dk

Hvis du så har budt på ordet "billig mobil", så vil din annonce på denne søgning se således ud:

billig mobil

billig mobil

billig mobil

www.hjemmeside.dk

 

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:

Helle - houseofkids.dk:

Jeg er helt med på at eks Smart Kids ville kunne fremkomme når folk søgte på House of Kids - netop pga. ordet Kids som er ens. Men jeg går ikke ud fra at google så også laver en automatisk overskrift i adwords annoncen - dvs. vores shopnavn?

Mange hilsener Helle

 

 

Det kan faktisk nemt være netop derfor.

Hvis du indsætter {KeyWord} i titlen på din annonce, så bliver det ord brugeren har søgt på automatisk vist i titlen. Google retter endda stavefejl. Hvis en bruger søger på Sony Erikson, så vil det blive lavet om til Sony Ericsson i titlen.

Du kan endda indsætte {KeyWord} i alle linjer.

F.eks.

Istedet for ord laver du denne annonce:

{KeyWord}

{KeyWord}

{KeyWord}

www.hjemmeside.dk

Hvis du så har budt på ordet "billig mobil", så vil din annonce på denne søgning se således ud:

billig mobil

billig mobil

billig mobil

www.hjemmeside.dk

 

Hej Nicolaj,

Du er desværre en smule galt på den.

Rent teknisk vil Google kun indsætte søgeordet i stedet for {Keyword}, hvis det søgte søgeord matcher 100 % med et søgeord, som du har tilføjet. 

Dvs. hvis du har kids som bredt søgeord, og der er nogle, som søger på house of kids, så vil der ikke stå house of kids i stedet for {Keyword}. 

Så kan vi også konkludere, at hvis nogle af konkurrenterne har house of kids stående i overskriften, så har de immervæk svært ved at benægte det efterfølgende :) 

Mvh.

Andreas..  

 

 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Lolk:

Nicolaj:

Helle - houseofkids.dk:

Jeg er helt med på at eks Smart Kids ville kunne fremkomme når folk søgte på House of Kids - netop pga. ordet Kids som er ens. Men jeg går ikke ud fra at google så også laver en automatisk overskrift i adwords annoncen - dvs. vores shopnavn?

Mange hilsener Helle

 

 

Det kan faktisk nemt være netop derfor.

Hvis du indsætter {KeyWord} i titlen på din annonce, så bliver det ord brugeren har søgt på automatisk vist i titlen. Google retter endda stavefejl. Hvis en bruger søger på Sony Erikson, så vil det blive lavet om til Sony Ericsson i titlen.

Du kan endda indsætte {KeyWord} i alle linjer.

F.eks.

Istedet for ord laver du denne annonce:

{KeyWord}

{KeyWord}

{KeyWord}

www.hjemmeside.dk

Hvis du så har budt på ordet "billig mobil", så vil din annonce på denne søgning se således ud:

billig mobil

billig mobil

billig mobil

www.hjemmeside.dk

 

Hej Nicolaj,

Du er desværre en smule galt på den.

Rent teknisk vil Google kun indsætte søgeordet i stedet for {Keyword}, hvis det søgte søgeord matcher 100 % med et søgeord, som du har tilføjet. 

Dvs. hvis du har kids som bredt søgeord, og der er nogle, som søger på house of kids, så vil der ikke stå house of kids i stedet for {Keyword}. 

Så kan vi også konkludere, at hvis nogle af konkurrenterne har house of kids stående i overskriften, så har de immervæk svært ved at benægte det efterfølgende :) 

Mvh.

Andreas..  

 

 

Det har du helt ret i og mit svar gik også mere på at de højst sandsynligt ikke selv har indsat ordet i deres annonce, men bare budt på ordet eller en fejlstavning deraf og indsat {Keyword} i titlen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er mystisk at nogle køre adwords ,på andre domæne navn , end ens eget domæne navn

Nogle af mine konkurrenter gør det , jeg tror dog ikke på de vinder kunder på det , da det nok er min  hjemmeside de har søgt efter Smile

De flest kan nok se forskel på de 2 domæner og derved bruger de lidt ekstra kr. på deres adwords kontoCool

Det er min mening og i have en god søndag aftenSmile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Desværre er det ikke direkte ulovligt at bruge dit navn i de forskellige Adwords kampagner, men det er dog frygtelig irriterende for dem det går ud over.

Der kan selvfølgelig tages kontakt til det pågældende firma, for at se om det kan løse problemet. Men jeg vil tror at de fleste gange vil du aldrig høre fra firmaet, eller så vil de direkte benægte det. Ellers må du oprette jeres firmanavn som varemærke hos Google. Du kan gøre det igennem dette link. Så er det ikke nogle der misbruger jeres gode navn i deres kampagner fremover hos Google.

Ellers held og lykke med din e-butik Yes

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er jo en gammel tråd der er kommet frem igen. Jeg havde egentlig lagt det på hylden igen, fordi jeg ikke gad at bruge energi på det... men retfærdighedssansen slår alligevel igennem ind i mellem, så nu har jeg meldt vores shop navn som et trademark til google - og afventer besked på dette. Det er en principsag.

Jeg skal nok give besked her i tråden om det lykkes eller ej - der er jo nok mange der kan bruge den information som har samme problemer Wink

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal det ikke være et "registreret trademark", før at google vil acceptere det som et trademark?

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)