Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

adsense - højest betalende placeres først i html

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet ud af at de adwordsannoncører som vil betale højest pris, de ender i de reklameblokke som står "først" på mit site.

Mit problem er nu at det faktisk er de reklameblokke som står under brødteksten i midten af min side som giver bedst. Men i toppen sidder også en adsense-blok, som er den der giver næstbedst.

Er der nogen der tidligere har arbejdte med at rykke rundt på blokkene i html-koden?.. så de viser sig samme sted, men bliver loadet i omvendt rækkefølge.

 


 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal sørge for at den Adsense blog der giver flest klik bliver loadet først i din kode.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

deepundercover:

Jeg har fundet ud af at de adwordsannoncører som vil betale højest pris, de ender i de reklameblokke som står "først" på mit site.

Mit problem er nu at det faktisk er de reklameblokke som står under brødteksten i midten af min side som giver bedst. Men i toppen sidder også en adsense-blok, som er den der giver næstbedst.

Er der nogen der tidligere har arbejdte med at rykke rundt på blokkene i html-koden?.. så de viser sig samme sted, men bliver loadet i omvendt rækkefølge.

Jeg har haft samme problem på min sms-side og der gjorde jeg det at den vigtigste adsense blok blev lavet først og derefter i javascript flyttede jeg den ned hvor der var flest klik.

 

 

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Bachmann:

Du skal sørge for at den Adsense blog der giver flest klik bliver loadet først i din kode.

 

 

ja, spørgsmålet går mest på hvordan... Dre nævnes javascript.. kan jeg få nogle flere keywords eller evt. gode links?
Jeg er ok bevendt med at pille i sitets kildekode. Bliver bare skeløjet af at alt det der dukker op på google når jeg forsøger søge mig til løsningen.


 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

deepundercover:

ja, spørgsmålet går mest på hvordan... Dre nævnes javascript.. kan jeg få nogle flere keywords eller evt. gode links?

Jeg er ok bevendt med at pille i sitets kildekode. Bliver bare skeløjet af at alt det der dukker op på google når jeg forsøger søge mig til løsningen.

Det kommer an på rimelig mange ting især hvordan din side er bygget op. Men din adsense skal ligge i div-tags og dem kan du så flytte rundt på som du vil.

Det gøres med document.getElementbyId("id på div").style.left = "100"; osv.

 

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

siden er ren html.. så jeg tror ik det kunne være simplere.. jeg mangler kun at få det til at virke Smile (hvis man kan sige det sådan)

i min CCS skal jeg lave en div til ads.. hvordan kunne den f.eks se ud? copypaste noget kode plz

Så har jeg fået opfattelse af at jeg øverst i efter <body> kan placere adsense koden omsluttet af div id
således fx
<div id="ad1">
INSERT YOUR ADSENSE CODE HERE
</div>

Jeg får indtryk fra en kilde på nettet at jeg så i min css template kan definere den absolutte eller relative placering af "ad1"... men det virker ik, og min adsense havner topleft svarende til, at det er det første der bliver læst efter <body>





 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter din div kan du have følgende kode

<script language="javascript">

document.getElementbyId("ad1").style.left = "100px";

document.getElementbyId("ad1").style.top = "200px";

</script>

Det burde gøre det.

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Det kommer an på rimelig mange ting især hvordan din side er bygget op. Men din adsense skal ligge i div-tags og dem kan du så flytte rundt på som du vil.

Helt enig. Div tags er vejen frem. Hvis man ser en stor forskel i CTR på annonceenhederne på en side, er det vigtigt altid at sørge for at placere annonceenhederne med højest CTR først i kildekoden. Det kan betyde en stor forskel i indtjening.

Husk dog at AdSense også leverer de mest relevante annoncer i den første annonceenhed. Det kan derfor ofte være vanskeligt at lave en 100% præcis vurdering af, hvilke annonceenheder, der bør placeres først i kildekoden (da CTR'en på annonceenhederne allerede er påvirket af deres placering). Der skal derfor typisk forholdsvis store forskelle i CTR til, før det kan betale sig. Nogle eksempler er dog meget oplagte: Hvis du eksempelvis har en topbanner helt øverst på siden (fx 728x90) og en annonceenhed lige under en blogpost/artikel (fx en 336x280), så vil det stort set altid kunne betale sig at placere den nederste annonceenhed øverst i kildekoden (da AdSense typisk performer markant bedre lige efter en artikel eller blogpost, end helt øverst på en side).

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Efter din div kan du have følgende kode

<script language="javascript">

document.getElementbyId("ad1").style.left = "100px";

document.getElementbyId("ad1").style.top = "200px";

</script>

Det burde gøre det.

Snakker vi nu ikke om javascript kode som ændrer CSS style? Det skal man passe lidt på med Smile Godt nok er det ikke meget bevendt når vi taler om Google-adwords som benytter javascript, men man skal prøve at tage højde for hvis ens bruger af en eller anden grund ikke benytter javascript. Eller ikke tillader javascript på din site, men tillader javascript fra google.

Dette kaldes non-intrusive javascript. Tjek lidt på Google, så man kan læse om hvordan du opnår det.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Grubbe:
Snakker vi nu ikke om javascript kode som ændrer CSS style? Det skal man passe lidt på med Smile Godt nok er det ikke meget bevendt når vi taler om Google-adwords som benytter javascript, men man skal prøve at tage højde for hvis ens bruger af en eller anden grund ikke benytter javascript. Eller ikke tillader javascript på din site, men tillader javascript fra google.

Dette kaldes non-intrusive javascript. Tjek lidt på Google, så man kan læse om hvordan du opnår det.

Det vil jeg kigge nærmere på. Men du skal også tænke på at hvis man har slået javascript fra i sin browser, så er der efterhånden ikke ret meget du kan mere, idet mange sider bruger Web2.0 løsninger (her tænker jeg på Web2.0 ikke som bruger interaktivitet men med AJAX og andre finurlige detaljer).

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)