Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverer din revisor værdi til din virksomhed?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 11. Apr 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har været tilknyttet til revisionsbranchen gennem et stykke tid, hvor min funktion primært har været optimering af forretningsprocesser af selve branchen. Jeg er ikke revisor uddannet og udtaler mig således helt som lægmand.

Til dagligt driver jeg mine egne virksomheder og har således gennem en årrække selv stiftet bekendtskab med revisorer.

Ud fra min tilknytning til branchen og mine egene erfaringer, har jeg oplevet at der generelt betragtet, er et misforhold mellem revisors ydelser og modtagerens forventninger eller at kunden (altså os) ikke helt er klar over hvad de skal anvende en revisor til, samtidigt med at revisoren ikke proaktivt yder rådgivning.

Taler mange kun med deres revisor to gange om året, når de skal have udført deres regnskab/årsrapport og når de skal have svar på hvorfor regningen for årsrapporten er så høj?

Jeg har anlagt det betragtning at såfremt revisor ikke proaktivt yder en rådgivning, så er de en nødvendighed, pålagt af lovgivningens karakter. Det er nu sagt med et ’glimt i øjet’ da jeg ved at der er mange der også yder en masse gode ydelser.
 
Men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres synspunkter på nogle af følgende spørgsmål:

Overholder revisoren sine aftaler?
Leverer revisoren produktet til tiden og til aftalt pris?
Får du automatisk specificeret regningen så du kan se hvad tiden er anvendt til?
Hvis du har skiftet revisor eller overvejer du dette; hvad er dine argumenter herfor?
Anvender du en statsautoriseret, registeretrevisor eller en bogholder/revisor og hvorfor lige netop den type?
Er det en stor eller lille revisionsvirksomhed du anvender og hvorfor?
Betyder det noget at revisoren er i nabolaget og hvorfor?