Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra drift til holding.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, så kan SKAT ikke gå efter dit nye selskab. Og der er jo ikke noget at komme efter i holdingsselskabet, da der ikke er nogen værdier der længere - dog vil det blive erklæret konkurs eller tvangsopløst sammen med dit driftsselskab, da det var der, at holdingselskabets kapital var investeret.

Du kan godt have et ApS og en enkeltmandsvirksomhed samtidig.

Nej, du kan ikke eje anparterne uden at nogen ved det. Du skal jo lave en anpartshaverfortegnelse som Erhvervs- og Selskabsstyrelsen skal have sammen med dine vedtægter, referater osv.

 

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville være lækkert hvis en kunnne svare på om Skat kan jagte mit nye selskab. For hvis de ikke kan det så kan jeg jo godt stå som direktør.

Vil bar være træls at smide 125000 i et nyt selskab og så bliver det lukket af E/S eller skat.. Jeg har lavet mange fejl i det selskab jeg har nu, men dt har jeg jo kun lært af.

Hvis jeg ikk skal stå som direktør og jeg får en jeg stoler på til det. Så kan jeg vel godt have en konti som alt kører over så det kun er mig der kan disponere over den..

Tråden på forrige side vil jeg gerne have svar påSmile

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Vil råde dig til at gå til en god advokat og vær ærlig omkring,

hvad der skete. Herefter lægger i en slagplan for fremtiden.

Det er jo småpenge, du skal bruge på god rådgivning i forhold

til det tabte.

Men pengene er givet godt ud, så du kan få den bedst mulig fremtid.

Du kan evt. tage din revisor med til møde hos advokaten.

 

Jimmy

NB. Ærlighed betaler sig bedst, hos advokat, revisor og lægerHuh? Det er derfor de har tavshedspligt Idea

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har snakket sammen med flere advokater og synes man hører mange forskellige meninger..

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den her tråd får mig til at gyse, og tankerne om de mange år med konkursboer og konkursryttere står i skarp erindring.

Nej, Skat kan ikke som sådan komme efter det nye selskab med krav, hvis ALT er foregået efter lovens regler, både med det gamle og det nye selskab. Men hvis du overdrager aktiver fra den synkende skude, uden at betale hvad de er værd, vil du helt sikkert blive mødt med omstødelseskrav fra konkursboet.

Du kan nok ikke undslå dig at blive indkaldt som vidne i skifteretten - det er helt normal procedure. Alt vil blive vendt og drejet. Og det med at "bilagene forsvinder" er en meget dårlig ide. Der vil være et flow i bankudtogene, der kan vise uoverensstemmelser ret hurtigt, og kurator er ikke sen til at omstøde uheldige og ulovlige dispositioner, og ej heller sen til at indgive politianmeldelse, hvis der er behov for det.

Mit bedste forslag til dig er - hvis selskabet ikke er til at redde - at indgive egenbegæring, eller vente til Skat gør det. Tøm ikke selskabet for aktiver, uanset hvad, men køb dem af konkursboet til vurderingsprisen. Lad boet få fuld råderet over selskabets bilag og regnskaber. Og deltag i det hele loyalt til bobehandlingen.

På den måde vil du ikke risikere, at du vil få et "dårligt ry" både blandt dine kunder, og Skattefar. Og du vil så i ro og mag kunne starte dit nye selskab op, og stå som direktør, uden at være bange for at blive pustet i nakken. Medmindre du naturligvis har kautioneret for selskabet i en eller anden form. 

Husk - det er ingen skam at gå ned med et firma - medmindre man har snydt og bedraget, og ladet kreditorerne illoyalt i stikken.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter pedal:
Det ville være lækkert hvis en kunnne svare på om Skat kan jagte mit nye selskab. For hvis de ikke kan det så kan jeg jo godt stå som direktør.

SKAT vil kunne gøre livet surt/besværligt for dit nye selskab. For nogle år siden indførte SKAT et indregister over personer, der via selskaber har påført SKAT et tab. Hvad dette register hedder husker jeg ikke lige - men det kan være nogle af vores revisorer eller advokater kan bidrage.  Konsekvensen ved at havne der kan være at du i forbindelse med  stiftelse af nyt selskab bliver mødt med krab om stille sikkerhed for eksempelvis momsregistrering, og andre afgifter/told - afhængigt af hvad du skal registreres for.

Mit bud er at du skal forvente et krav om sikkerhed alene for momsregistreringen på 125.000 Dkk som minimum. Dertil kommer så evt. told mv.

Et rigtig godt råd fra jimmy!!

Om KGN - vil jeg kun henvise dig til selv at søge lidt - men bemærker da at de af os der har været ved "væsenet" har røde lys der blinker når han kommer på tale.

Henrik

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Der bliver sagt meget om Klaus KGN. Men er der nogle der har gjort forretning med ham? For så vil jeg meget gerne høre om den..

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

SKAT vil kunne gøre livet surt/besværligt for dit nye selskab. For nogle år siden indførte SKAT et indregister over personer, der via selskaber har påført SKAT et tab. Hvad dette register hedder husker jeg ikke lige - men det kan være nogle af vores revisorer eller advokater kan bidrage.  Konsekvensen ved at havne der kan være at du i forbindelse med  stiftelse af nyt selskab bliver mødt med krab om stille sikkerhed for eksempelvis momsregistrering, og andre afgifter/told - afhængigt af hvad du skal registreres for.

Henrik - det er nok KINFO du tænker på. Link til Skat's forklaring om Kinfo findes her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1654243

Jeg er helt enig med dig i det omfang, at der rent faktisk er sket skatte/momsunddragelse med forsæt. Men hvis selskabet - som Pedal siger - er stødt på de økonomiske vanskeligheder pga en omfattende stor tabt retssag, og det er uomstrideligt, at det er uden forsæt, mener jeg bestemt ikke, at Skat går ind og straffer personkredsen bag selskabet. Der er jo netop lavet nye gældssaneringsregler, hvor man har udvidet adgang til at få en gældssanering ved stor personlig gæld efter konkurs - netop for at give de uheldige en ny chance.

Kender intet til KGN, og umiddelbart lyder KGN ikke som en jeg har lyst til at kende - udfra de få udtalelser der er kommet her i tråden.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Og selvfølgelig blinker skærmen når Klaus Garde Nielsen kommer frem. Hans speciale er jo at begrave virksomheder som r ved at gå konkurs. Men er der nogen der har lavet forretning med ham?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg mener jo at du har et problem uanset hvad du gør. Nu nævner Peter det med udbytte men en kurator kan også omstøde udbytteudlodninger eller overdragelse af aktivitet til andre selskaber, eller dig personligt, hvis der er handlet på ikke-forretningsmæssige vilkår. Det kan Jacob fortælle mere om er jeg sikker på.

Og nej jeg har ikke haft noget med Klaus Garde Nielsen at gøre. Han ringede for et par år siden for at tale samarbejde, og jeg sagde pænt nej tak med eftertrykkelig henvisning til hans navn Smile   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)