Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloaking så det badsker

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Definitionen på Cloaking er, at man præsenterer fejlagtige / misvisende information

 

At man viser en ting til en søgemaskine og noget andet til mennesker.
Dvs, at man leder søgemaskinen til at se noget som almindelige dødelige ikke kan få at se.

Det er jo ikke tilfældet her.

Vi kunne se indholdet ved at slå javascript fra. Indholdet er det samme.
Dette kan jeg derfor ikke opfatte som cloaking men som søgemaskine optimering:

En side, der hjælper søgemaskiner og brugere med javascript slået fra til at finde relevant indhold.

 

At vi så normalt har javascript slået til er jo så en anden sag... ;o)


Mvh,

Christian

 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/23/2006 2:26:23 PM Forfatter: WebAssistance

Definitionen på Cloaking er, at man præsenterer fejlagtige / misvisende information


 



Ikke i følge Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Cloaking

Deler ikke din tydelige entusiasme omkring cloacking! I min verden skal det brugeren ser også være lig med det søgemaskinen ser, og alt andet er snyderi.

Fakta er også at man risikerer udelukkelse og dårlig PR som følge af det.
Er det ok at lave skjulte links? Er hvid tekst på hvis baggrund ok? For det er jo nøgatigt det samme!
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Det hjalt at fjerne JS-fluebenet:-)

Dato: 6/23/2006 2:26:23 PM Forfatter: WebAssistance

Vi kunne se indholdet ved at slå javascript fra. Indholdet er det samme.
Dette kan jeg derfor ikke opfatte som cloaking men som søgemaskine optimering:
En side, der hjælper søgemaskiner og brugere med javascript slået fra til at finde relevant indhold.


At vi så normalt har javascript slået til er jo så en anden sag... ;o)

Hvis vi går fra, at vi viser 90% af brugerne noget andet, end vi viser søgemaskinerne, så synes jeg, at der er tale om en form for snyd - uanset hvad det i øvrigt kaldes.

Et eller andet sted, så synes jeg, at vi er ude på et skråplan, når sådan noget her finder sted. Jeg kan sagtens finde argumenterne for at gøre det - men jeg kan også godt mærke, at jeg som bruger føler, at det er for langt ude. Hvorfor kan man ikke bare servere siden, som den er - og så lade det være op til søgemaskiner og brugere at vurdere, om den er relevant for dem?!

En tankefuld hilsen
Claus


Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke for at forsvare. Det er for at forklare.

Hvis du selv læser resten af din udmærkede henvisning

This is done by delivering content based on the IP addresses or the User-Agent HTTP header of whatever is requesting the page.

Det sker jo netop IKKE i dette tilfælde. Søgemaskine og bruger får præsenteret samme side med javascript slået fra.

Synes lige at dette klip også skal med:


In more recent times several well known and well respected sites have taken up cloaking to deliver personalised content to their regular customers. In fact, many of the top 1000 sites - including household names like Amazon (amazon.com) - actively cloak. None of these have been banned from search engines purely because of cloaking.


Increasingly, for a page without natural popularity due to compelling or rewarding content to rank well in the search engines, Webmasters must design pages solely for the search engines. This results in pages with too many keywords and other factors that might be search engine "friendly", but make the pages difficult for actual endusers to consume. As such, cloaking is an important technique to allow Webmasters to split their efforts and separately target the search engine spiders and endusers. As with anything, this technique can be used responsibly, or less so.


Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det blevet fjernet nu ?
Jeg kan ikke se noget. Heller ikke med JS slået fra.

Hvem gider skære det ud i pap :)

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Snyd og snyd... Hvis Google har defineret nogle spilleregler, hvor en overtrædelse betragtes som snyd burde de nok ikke selv cloake...

Cloaking er som tidligere nævnt en strategi til søgemaskiner... Men ikke kun søgemaskiner... Cloaking kaldes også IP-delivery og benyttes som sagt af Google selv. Hvor mange kender ikke godt det, at vi fra en dansk computer går ind på et internationalt firma på adressen www.stortfirma.com men ender på siden med dansk sprog? Havde I gjort det fra en computer i det tyske land havde I fået sidens tyske side, såfremt denne findes... Hvis I går ind på www.google.com ryger I videre til www.google.dk

ERGO: Google bruger det selv, og kan derfor ikke som sådan betragtes som snyd. Naturligvis kan det udnyttes, men hvad kan ikke det? :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Snyd eller ikke snyd har intet med sagen at gøre. "Snyd" har iøvrigt ikke meget med markedsføring at gøre. Er det "snyd" at Martin Thorborg altid kommer i avisen? Ville det ikke være mere rætfærdigt hvis det blev ligelig delt mellem alle de spændende mennesker der findes. Måske, men sådan hænger verden bare ikke sammen - i særdeleshed ikke marketing-verden. Dem der er smartere end sine konkurrenter bliver mere synlige - i søgemaskiner, aviser, TV osv. Det handler ikke om snyd, men om god og effektiv markedsføring. Og i mange former for markedsføring er der en risikoevaluering indblandet. Meget markedsføring befinder sig på kantet af loven og i den sammenhæng er selv en nok så aggressiv optimering i søgemaskinerne vand ved siden af - det er nemlig ikke ulovligt. Det bryder måske med nogle guidelines fra nogle søgemaskiner, men so what?

Det er dog klart, at hvis søgemaskinerne ikke kan ldie det website du har lavet, så står det dem frit for at droppe det. Den er en risiko man må forholde sig til, ligesom hvis man går til grænsen med så meget andet.

Men at kalde det "snyd" er en følselsesladet og ligegyldig defination som jeg ikke mener hører hjemme i en professionel debat om markedsføring. Den høre hjemme på et socialpædagoisk grundkursus, eller i en jantelovs-debat eller helt andre steder. Men ikke i en debat om effektiv markedsføring  :)

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man ikke kan li lugten i bageriet, ja så... :-)



Snyd? Sådan som jeg ser det, er trafik groft sagt lig indtjening, og
hvis du arbejder i et marked med høj konkurrence kan cloaking være en
af de midler der skal til for, at opnå den ønskede omsætning. Jeg kan
virkelig ikke noget galt i konkurrence eller cloaking, især ikke hvis
du som søgende finder hvad du leder efter, cloaking eller ej.



Selvom du cloaker er målet jo stadig relevante besøgende der kunne
tænkes at købe dit produkt/service mv. Cloaking kan som så meget andet
bruges fornuftigt eller "uetisk" :) men cloaking som begreb har jeg
ikke det fjerneste imod.


Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis dette er udbredt SEO, så må jeg sige, at jeg ikke bryder mig om det - uagtet, at er er flere herinde, som lever af det.

Det hænger sammen med min opfattelse af, hvordan internet og søgemaskiner virker. Google og andre søgemaskiner har lavet et værktøj, som skal hjælpe mig som bruger til at finde de bedste websites baseret på mit input. Der suppleres med kommercielle reklamer - specielt tekstreklamer.

Tager vi udgangspunkt i mine, og mange andres, forventninger, så vil jeg typisk forvente, at der øverst i de organiske søgeresultater er placeret de websites, som bedst matcher mine søgekriterier - dvs. de beste informationer om det emne, jeg leder efter.

Når virksomhed bruger, var det cloacking i kaldte det(?), så serverer de noget andet for mig, end det jeg forventer - siden behøver jo overhovedet ikke at indeholde de bedste informationer om et givet emne, ja, de behøver vel slet ikke omhandle emnet overhovedet.

Om siden teoretisk set viser søgemaskinen og brugere det samme, snyd eller ikke snyd, jantelov eller ej, og om det er socialpædagoger eller ej... så er det en form for manipulation, som jeg godt kunne være foruden.

Jeg sidestiller det helt klart også med baggrundsfarvede links, redirects o.lign. metoder, som man normalt ville tage afstand fra.

Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Claus, jeg tror der er noget du overfortolker... Bare fordi man har muligheden for at levere et andet resultat end det du ledte efter, betyder det ikke, at det er sådan det gøres. Hvis folk søger efter hvidevarer, og kommer ind på en side via cloaking er det typisk det du får. En side om hvidevarer... Selvom du har muligheden for at køre folk ned med din bil betyder det ikke, at de fleste kører folk ned... De SEO''er der arbejder med cloaking herinde er jeg sikker på, arbejder "etisk og korrekt", som efter min mening betyder, at det handler om at give brugerne de søgeresultater de leder efter, og ejeren af websitet en masse relevante besøgende...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)