Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

at lukke et ApS

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Kastrup, København
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 Jeg er en nystartet iværksætter, og har fra december sidste år (2008) startet et nyt selskab i ApS form samt et holdingselskab. Vi kan allerede vurdere at der er en vis form for diskurs i virksomheden, og at det nok ikke vil ændre sig.

 Er der nogen her der kan fortælle hvordan det står til med et ApS selskab. Jeg må blankt erkende at som iværksætter har jeg ikke læst ordentligt nok på lektien.

 Mister man det indskudte kapital i virksomheden? altså de 125.000 kroner ryger de med, selvom der ikke har været nogen for drift indtjening/omsætning etc. Altså fra stiftelses dato bare har stået passivt?

 

 Jeg takker mange gange!

 

 MVH/

 

 anonym. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Såfremt I er enige om at oplsøe anpartsselskabet kan det gøres forholdsvist enkelt, der er for nogen tid siden komet  nye regler i anpartsselskabsloven. Den nemme måde forudsætter, at anpartshaverne påtager sig perosnlig hæftelse overfor selskabets kreditorer.

mvh advojhjælperen

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Den nemmeste måde er vel ret risikobetonet, eller?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Den nemmeste måde er vel ret risikobetonet, eller?

Jo, det forestiller jeg mig også, hvis man har mange aktiviteter i selskabet - men her lyder det som om, at der stort set ikke har været nogen aktiviteter, så det er vel primært teleselskab og ganske få andre kreditorer, der måtte være. Og hvis man lukker disse ting, inden man lukker ApS'et, så er der ikke rigtig nogen ko på isen, set med mine øjne.

Mvh Flemming

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man læser og forstår denne bestemmelse i aps-loven, så tror jeg man tænker sig om inden man skriver under på § 59 erklæringen:

 

§ 59. I selskaber, der har betalt alle kreditorer, kan anpartshaverne over for Erhvervs- og Selskabsstyrelsen afgive en erklæring om, at al gæld, forfalden som uforfalden, er betalt, og at selskabet er opløst. Anpartshavernes navne og adresser skal være angivet i erklæringen.
Stk. 2. Erhvervs- og Selskabsstyrelsen kan kun registrere opløsningen, hvis erklæringen er modtaget i styrelsen senest 2 uger efter underskrivelsen. Erklæringen skal vedlægges en erklæring fra told- og skatteforvaltningen om, at der ikke foreligger skatte- og afgiftskrav vedrørende selskabet.

Stk. 3. Anpartshaverne hæfter personligt, solidarisk og ubegrænset for gæld, forfalden som uforfalden eller omtvistet, som bestod på tidspunktet for erklæringens afgivelse. I det omfang der er overskydende midler, fordeles disse til anpartshaverne.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu siger du "diskurs". Jeg formoder du dermed mener at I er uenige. Hvis der nu er aktivitet i selskabet og måske endda også er oparbejdet nogle værdier kunne man jo overveje en spaltning o.l. så I fik hvert jeres selskab og kunne køre videre hver for sig. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

På mig lyder det som om at der ikke har været nogle aktiviteter i firmaet. Så er det vel bare at lave et likvideringsregnskab, indsætte det til skat, og sende en restanceerklæring til selskabsstyrelsen.. så skulle den vel være klaret? ifl. de nye regler?

Fra Kastrup, København
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar alle sammen!

 Men nu når vi er igang skal jeg også lge have med ang. med holdingselskab hvordan fungere det?? Altså vi har et holdingselskab som ejer ApS'et.... samme vilkår, og ligeså enkelt eller lidt mere kompliceret?

 

 MVH/

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)