Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hej Aminoer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Altid så vender man tilbage til jer, da man her kan få et hurtigt og gratis hjælp  og det er alle tiders jo.

Spørgsmålet er hvad skal en kontrakt egentlig bruges til som begrænser sig til en bestemt område eks. i dette tilfælde "smykker" når man overtager en butik hvor man samtidig har betalt en afståelse for at overtage denne butik som i sin tid var en slikbutik?

Hvad er årsagen til at man skriver noget konkret eks. frisør, eller slagter...i en kontrakt?

Grunden til at jeg spørger er at jeg har en nabo butik i samme ejendom som har kørt med en kontrakt der hedder "brugskunst". Da vi overtog slikbutikken ved siden af så vidste vi godt at nabo butikken solgte smykker men kun fabriksfremstillet. Da vi åbnede vores butik med kontrakten "smykker" var det for at lave alle vores smykker i hånden selv. Nu er nabo butikken begyndt at fylde sin lokale med de nøjagtige samme smykker som vi laver dvs. håndlavede smykker.

Spørgsmålet er hvor går grænsen og hvordan kan vi beskytte os med vores kontrakt?

Hvordan kan man i dette tilfælde bruge sin kontrakt?

Vores omsætning er faldet den seneste tid, siden de fik samme slags smykker ikke nok med det så tror jeg vi alle er berørt af krisen på en eller en anden måde som ikke gør det nemmere.

Jeg håber at nogen herinde har fanget pointen og enten kan hjælpe eller vil henvise til nogen som har forstand på disse ting.

 

På forhånd tak til jer

 

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er ikke helt klar i dit spørgsmål. Du må meget gerne klarificere, hvem du og din nabo har kontrakten med. Er det en lejeaftale med et butikskompleks?

Derudover kan jeg dog, uden at kende de konkrete omstændigheder, ikke se noget problem i, at smykker falder under "brugskunst".

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)