Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må firmaet betale for ombygningen af mit hjemmekontor?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et lille enmands firma som jeg driver hjemme fra min private bopæl.

Jeg er nu ved at få bygget lidt om med nye vinduer en lydisoleret væg og filtning/maling af det der bliver mit kontor.

Må mit firma betale håndværkerregningerne, eller vil det være et problem at forbedringerne også får mit hus til at stige i værdi?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm. Mit umiddelbare svar er nej, når vi bortser fra malingen, idet alt andet vil være en ikke afskrivningsberettiget forbedringsudgift (beboelsesejendom) . Også selvom ejendommen måske ikke direkte stiger i værdi. Men nu siger du lydisolering. Hvis det forholder sig sådan at vi taler om et lydsstudie kan man jo sige at lydisoleringen ikke indeholder nogen egentlig forbedring i forhold til en alm. brug som beboelsesejendom.

Det er under alle omstændigheder ikke noget jeg ville søge bindende svar på. Det kunne lande ud i at de slet ikke ville godkende fradrag overhovedet. Hvis det er nogle udgifter du påtænker at afholde uanset hvad, og der hvad jeg formoder er tale om relativt små udgifter ville jeg ikke selv være bange for at prøve at foretage fradrag, for det er ikke noget som er sort eller hvidt. Dvs. det kan diskuteres afhængig af omstændighederne

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)