Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blog - hvordan med søgeordsoptimering?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg oprettede i går bloggen http://milledille.blogspot.com/, men jeg ved ikke helt, hvordan læserne skal opdage min blog. Skal jeg have bloggen søgeordsoptimeret?

Jeg kan godt læse at Wordpress er det bedste medie til bloggere, men ville bare lige prøve denne af, for at se, om det overhovedet var noget, jeg syntes var sjovt - og som jeg kunne få tid til.

 

Venlig hilsen

 

Louise Berg

www.milledille.dk

 

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke super stiv i blogspot, men jeg mener bestemt at dine indlæg kan blive vist direkte på forsiden når du skriver nyt? Altså på blogspot.com. Det alene burde generere noget trafik, men det er ikke ret meget fra Danmark.

Du kunne også downloade den seneste wordpress og installere den i et subdomæne på milledille.dk (blog.milledille.dk). Hvis du selv installerer løsningen har du en masse fordele ifht. de hostede løsninger, der ligger på wordpress.com.

For eksempel er der en række SEO-moduler du kan installere.

Mange venlige hilsener
Peter Holmstrand

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Jun 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Louise

Læs de her artikler så er du godt på vej :-)

http://www.saugstrup.org/ping-blog/
http://www.semoblog.com/tilf%C3%B8j-link-71.html

Hvis du har yderlige spørgsmål omkring søgemaskineoptimering af din blog så kan du fange mig på bjarke [at] bekhoj.dk

Med venlig hilsen
Bjarke

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar. Jeg vil give mig i kast med at læse linkene.

Vh. Louise Berg

www.milledille.dk

 

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

Dørst og fremmest held og lykke med din blog. At supplere en webshop med en blog syntes jeg er et rigtig gdt tiltag, såfremt man har noget fornuftigt at skrive om :-)

Milledille:
Skal jeg have bloggen søgeordsoptimeret?

Ja naturligivs...

Milledille:
hvordan læserne skal opdage min blog

Du kan selv være aktiv i blog'o'sfæren. Der er helt sikker en masse blogs og diskutionsfora hvor der skrives på livet løs om børnetøj. Deltag i debatten, og sørg for at efterlade et link til din egen blog hver gang. Dette kan både være godt i forhold til søgemaskinerne, men det vil også give en masse god og relevant trafik.

Milledille:
Jeg kan godt læse at Wordpress er det bedste medie til bloggere, men ville bare lige prøve denne af, for at se, om det overhovedet var noget

Kan varmt anbefale WordPress! Og inden du kommer for godt i gang med din prøve-blog så syntes jeg at du skal beslutte dig for den rigtige version. WordPress er som sagt et rigtig godt valg. Du kan enten oprete en gratis WP blog på www.wordpress.com eller, du kan overveje at få din ejen (wordpress) blog på dit eget domain, f.eks. www.blog.milledille.dk eller www.milledille/blog. Men så skal du lige snakke med din internetudbyder først. I forhold til søgemaskineoptimering vil sidstnævnte helt klart være et plus, da du vil opnå synergi mellem din blog og din webshop.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen tvivl om at hvis man vil have en lækker blog, så er blogspot.com ikke vejen frem. Men min erfaring med blogspot er faktisk at søgemaskineoptimeringen næsten kører af sig selv. Mit indtryk er at Google gerne vil have deres eget produkt (blogger.com som er domænet til blogspot.com ejes nu af Google) frem i verden.

Så hvis du vil i gang, så er det da helt sikkert fint at prøve med blogspot først. Du bør implementere Google Analytics for på den måde kan du holde øje med hvor mange besøg du får, og hvilke søgeord de besøgende har fundet dit site med. Med en blogspot blog skal du blot ligge grundkoden ind i koden på "Rediger html"-fanen i "Layout". Blot lige inden body i bunden.

Hvis du har behov for at vide mere om Google Analytics og Webstatistik, så kan du få inspiration på mit informationssite www.Webanalytiker.dk

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)