Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig distribution til PRIVATE - WEBSHOPEJERE SE HER

Side 5 ud af 12 (114 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror at Post Danmark lukker ned for den trafik, hvis den overskrider visse mængder.

Jeg tror ikke det var deres intention med disse interne regler.

Den underminere direkte deres egen fortjeneste!!

Tænk, hvis samtlige kunder hos Post Danmark benyttede denne trafik!!

Vi nærmer os snart 1. april, så mon ikke det kan ligne en lille spøg!!

mvh

 

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ja efter nattens sidste kommentarer kan jeg godt forstå at man bliver lidt forvirret, men der sker INGEN ÆNDRINGER i forhold til en nuværende aftale, hvilket betyder:

  • I kan stadig beholde en Webpack aftale, men måske bliver der en anden adgangskode / kundenummer som skal indtastes
  • Returadressen bestemmer I selv

Altså der sker ingen ændringer i dagligdagen, udover man sparer penge og regningen kommer fra Scandi Parcel i stedet for som per nuværende PostDanmark.

Så ALLE WEBSHOPEJERE  har mulighed for at spare penge gennem vores koncept, men naturligvis kan ANDRE VIRKSOMHEDER også tilmelde sig en aftale gennem Scandi Parcel, men der bliveer med tiden også mulighed for andre indkøb: Webshop med forskellige integrationer, emballage, kontorartikler, måske kan man tilknytte en revisor, lagerhotel, altså grundlæggende lave stordriftfordele for hinanden...

Der kommer en blog på www.scandi-parcel.eu som folk kan komme med gode ideer til når ideerne kommer frem og de vil blive bearbejdet undervejs.

ALTSÅ konceptet Scandi Parcel & Logistic er til for at spare penge og udnytte resourcer, så man kan fokusere på det vigtigste i en webshopejers hverdag, sælge varer og vedligeholde sin shop og give kunderne den bedste kundeservice !  Så man kan beholde fokus på det vigtigste.

 

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det ved jeg ikke - men så må man jo løse opgaven på en anden måde... - Det er ikke en and.. - Det er et koncept med muligheder..

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SCANDIEEURO,

Er de priser du oplyser ex. moms, og hvad er det med at man skal oprette et datterselskab, kan man ikke slippe for dette!

 

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej de priser er fordi at vi begge har en virksomhed ex. moms, men du skal jo ikke regne momsen, da den nuværende porto du har til private også uden moms, - så de er direkte sammenlignende - men da min virksomhed ligger i Tyskland vil du modtage en faktura uden moms på, såfremt jeg får dit virksomhedsnummer (CVR - nr.) -

Omkring datterselskab - det har ikke noget med fragtløsningen at gøre, det har kun noget at gøre med - hvis din virksomhed med fordel vil sælge med tysk moms til dine kunder i Danmark. Men til at starte med er det ikke noget man skal blande ind i dette emne med fragten, for det har ikke noget med hinanden at gøre.

Høre gerne fra dig igen.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Jeg er ked af at blande mig i din tråd igen, men det du skriver er direkte forkert.

I følge den danske postlov er kun salg af porto til privat, og ikke registrede virksomheder, som er moms frie (jeg har dobbelt tjekket dette med en statsautoriseret revisor, og det kan samtidig læses i moms manualen 2006/07 side 93 + 120).

Uddrag: "Momsfritagelsen gælder kun Post Danmark. Hvis breve og pakker mv. leveres af andre virksomheder, skal der afregnes moms af forsendelsen mv." (dette var et uddrag, resten må I selv læse)

Vh. Jan
PS: Jeg kender dog ikke de præcise regler for fakturering af porto mellem EU lande, så her må der en revisor på banen.

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan, selvfølgelig skal jeg beregne moms på min faktura når jeg sender en regning til en dansk kunde, det er vi i principppet enig om, MEN  da min virksomhed er registreret i udlandet SKAL JEG IKKE FAKTURERE MOMS JVF. reglerne om at fakturaen går fra et EU land til et andet EU land..

Se venligst på jeres fakturaer fra jeres partnere i udlandet som I modtager i jeres virksomhed, men jeg er grundlæggende irritereret over at du sender et signal om det jeg laver er ulovlig det er de ikke - det lugter lidt af lidt misundelse...

I følge den danske postlov er kun salg af porto til privat, og ikke registrede virksomheder, som er moms frie (jeg har dobbelt tjekket dette med en statsautoriseret revisor, og det kan samtidig læses i moms manualen 2006/07 side 93 + 120). - Det er fuldstændig rigtigt det du siger!!! men da jeg sender en regning fra udlandet til en kunde i Danmark, skal man ikke beregne moms på den...

Du må gerne blive ved med at sende dine signaler, men hvad er de til for, du misvejleder de folk som læser dette, ved at du sender disse signaler, Så venligst send et sagligt svar.

Uddrag: "Momsfritagelsen gælder kun Post Danmark. Hvis breve og pakker mv. leveres af andre virksomheder, skal der afregnes moms af forsendelsen mv." (dette var et uddrag, resten må I selv læse)  Her har du igen ret, og jeg har aldrig sagt det modsatte.


For at slutte dette, så synes jeg at du skal stoppe dine kommentarer, for du gøre folk usikre, ved at du skriver dine kommentarer - jeg har også kontrolleret dette og har også talt med både PostDanmark, revisor og advokat og så har jeg været i transportbranchen i 20 år, så det koncept jeg tilbyder er jvf. mine kontakter fuldstændig lovligt...

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej her er lige endnu en kommentar til Jan's input -

For lige at forstå konceptet så benytter Scandi-Parcel siger af Post Danmark som logistikpartner og nedenfor er nævnt uddrag fra Momsvejledningen af 2009:

Her står du: Juridiske vejledninger > Momsvejledningen 2009-1 > Afsnit D Momspligtige transaktioner > D.11 Fritagelser
D.11.13 Post Danmarks tjenesteydelser § 13, stk. 1, nr. 13
Version: Momsvejledningen 2009-1 (Gældende fra den 15. januar 2009)


Efter bestemmelsen er Post Danmarks indsamling og omdeling af adresserede brevforsendelser, adresserede pakker og dag-, uge- og månedsblade samt tidsskrifter fritaget fra momspligten.
 
Fritagelsen omfatter Post Danmarks befordring af adresserede breve og pakker, der sendes rekommanderet eller med angiven værdi.

 
Det er kun ydelser, der udføres af Post Danmark, der er omfattet af momsfritagelsen. Tilsvarende ydelser, der leveres af andre virksomheder, er momspligtige.
 
Ydelser, som Post Danmark leverer, men som ikke direkte er nævnt i bestemmelsen, er momspligtige. Vederlag for udbringning af breve og pakker med postopkrævning er således momspligtig.
 
Momspligtige er endvidere f.eks. de forskellige former for ekspeditionsarbejde, som privatbaner, brugsforeninger, boligselskaber m.fl., mod betaling udfører for postvæsenet, f.eks. postkassetømning, modtagelse, sortering og afsendelse af såvel brev- som pakkepost, funktioner vedrørende ind- og udbetalinger samt udlejning af postbokse.

Ved lov nr. 409 af 6. juni 2002 er der gennemført en ændring af momslovens § 13, stk. 1, nr. 13 således at Post Danmark er ændret til Post Danmark A/S.

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvis Scandi-Parcel f. eks benytter sig af eks. GLS, DPD eller anden virksomhed til at udf'øre distributionen, ville leveringsomkostningen være momspligtig, men i dette tilfælde benytter Scandi-Parcel sig af Post Danmark til at udføre distributionen, så er der ikke moms på forsendelsen overfor slutkunden, jvf. følgende uddrag af tidligere indsendte :

Efter bestemmelsen er Post Danmarks indsamling og omdeling af adresserede brevforsendelser, adresserede pakker og dag-, uge- og månedsblade samt tidsskrifter fritaget fra momspligten.
 
Fritagelsen omfatter Post Danmarks befordring af adresserede breve og pakker, der sendes rekommanderet eller med angiven værdi.

 
Det er kun ydelser, der udføres af Post Danmark, der er omfattet af momsfritagelsen.

Så følgende skal effektiveret i forbindelser med fakturering:

Fra Scandi-Parcel til webshopejer:       Moms skal beregnes mellem de to parter, men da fakturaen kommer fra udlandet, da Scandi-Parcel, er en tysk virksomhed, er fakturingen ikke momspligtig, men webshopejer, skal opgive fragtbeløbet til Skat i forbindelse med momsberegning for perioden.

Fra Webshopejer til kunden (den private)  Moms af porto skal ikke beregnes, da befordringen udføres af Post Danmark. Men det er vigtigt at porto fremgår som en særskilt linie på fakturaen fra webshopbutikken, så kunden kan hvad er indkøbsprisen for varen og hvad er indkøbsprisen for porto.

Så håber jeg enhver tvivl skulle være sat på plads, men hvis der er en revisor eller jurist, og I ser det anderledes er I velkommen til at knytte en kommentar.

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Der mangles lige:  Hvis nu Scandi-Parcel var en dansk virksomhed skulle der beregnes 25 % moms overfor webshopejer, men da webshopejer kan fradrage momsen i momsangivelsen, er det ikke en omkostning for virksomheden... og da portoen over for en kunde er momsfritaget, hvis ydelsen bliver udført med Post Danmark og det gør den, er den momsfritaget jvf tidligere skrevet indlæg.

Side 5 ud af 12 (114 indlæg)