Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig distribution til PRIVATE - WEBSHOPEJERE SE HER

Side 4 ud af 12 (114 indlæg)
Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper (Scandi-Euro) mfl.,

Husk at du ikke kan tilbyde denne løsning til virksomheder, som allerede ER registrede hos Post Danmark.
Dette betyder at virksomheder der HAR en erhversaftale med Posten, vil blive afvist til din løsning (dette vil ske når de skal oprettes i Postens system).

Vh. Jan

PS: Jeg taler af erfaring, da jeg også tilbyder denne løsning.

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan, det forstår jeg ikke, for det har jeg nævnt allerede for posten... så det forstår jeg ikke - hvad skal grundlaget være for det ikke kan lade sig gøre..

Jesper

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Synes du skulle prøve at spørge igen Posten, for problemet opstår ved 3. parts logistik, og altså ikke ved afsendelse fra dit lager i Flensburg. 
Spørge dem evt. direkte "kan jeg sælge denne løsning til nuværende Post Danmark kunder" - for hvorfor skulle de dog give deres nuværende kunder til dig, for du så kan sælge dem det samme produkt blot til en lavere pris? (umiddelbart en dårlig forretning for Posten)

Vh. Jan

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan, jeg kan godt følge dig, men det emne har jeg ligesom diskuteret med Posten... - det kan være de ikke finder det så sjovt, men nu må jeg se hvad der sker... men indtil det modsatte er bevist - må vi tro på at det posten siger er rigtigt - men ellers har jeg et alternativ til de priser.. - så må jeg jo bare lege lidt vognmand... - jeg skal nok løse den opgave til de penge...

Hilsen

Jesper

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Håber du får held med dit projekt.

Men til virksomheder med 1000+ pakker, kan jeg f.eks. tilbyde aftaler via Posten og/eller GLS hvor priserne er 5-10 kr. lavere pr. pakke.
(dette gælder alle kg internaller)

Vh. Jan

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan, det er fair nok at lave konkurrence, skal vi spille kortene ud.....

Kan du tilbyde en integreret løsning, med webshop med integreret webpack løsning, til den pris, kan du tilbyde pakker til Tyskland med billige priser, kan du tilbyde lagerhotel hvor kunder kan hvis de registrere et datterselskab hos os, at de kan sælge deres varer til 19 % moms eller der hvor der er 7 % moms til den pris, kan du...

Der er også en sekundær ydelse i vores koncept, som et ALPI produkt hvor vi taler om prisen, alt ære og respekt for Alpi, men det er jo ikke webshops som er jeres kerneområde og udvikling af deres løsninger som er jeres kerneområder, det er spedition fra og til udlandet, så bliv venligst ved din læst og rådgiv virksomheder der har med ind og udland, og tilbyd dem de rigtige løsninger, for i vores koncept er der mere som sådan, men også hvordan folk med webshops kan rationalisere og  med vores koncept er det også at når vi får flere mængder så falder priserne automatisk, vil jeres priser gøre det..

Ikke for at du ikke må sælge løsninger til alle kunder - men jeg synes nu bare ikke at du behøver at - tage fokus væk fra at det er webshop og der er nogle tillægsydelser som man i vores koncept kan til og fravælge.

Men det er fint - hvis man altid kan gøre det billigere, men så bliver jeres firma jo til et discountfirma uden sekundære ydelser.. og så er I jo tilbage til den gang Alpi startede i Herning i begyndelsen af halvfemserne dengang der var et par gutter startede firmaet efter at være rejst fra Samson, men det er nu flot at firmaet Alpi er blevet så stort, alt ære og respekt for det, men det er jo også siden at man flyttede fra et kerneområde til en større bredde, eller.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Pas nu på blodtrykket!

Hvis jeg kort skal besvare dit indlæg, så er den eneste løsning jeg ikke kan tilbyde, et datterselskab og dertilhørende lagerhotel i Tyskland.
Som du selv skriver så laver vi international transport, men der er altså sket meget siden 90'erne. Vi laver stadig transport, men tilbyder også pick/pack lagerhotel for webshops - og sender dagligt flere hundrede pakker fra både Herning og Greve.

Resten af dit indlæg vedr. ikke tråden, så den vil jeg ikke besvare, men blot henvise til vores hjemmeside www.alpi.dk.

Vh. Jan

PS: Det er ikke pænt at tage konkurrence personligt.

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan, det har ikke noget at gøre med blodtryk eller ej, men jeg kan principelt bare ikke lide den med at man altid kan gøre noget billigere uanset, for der ligger også et andet produkt bagved som det I kan tilbyde... det svarer til at du går hen til VW i Herning og siger jeg skal have en Passat - ja så gerne den får du til den og den pris incl. en tillægspakke eller 2 - når du så kommer hen til SMC i Århus siger de også du kan få en men 10000 kr. billigere med nævner ikke noget om hvad de får oveni - har du så et sammenligningsgrundlag - får du samme varer eller ej, men på grund af at ham i Århus gerne vil sælge bilen, så siger han den får du 10000 kr billigere, men ved ham i Århus hvad du fik i bilen i Herning - nej vel - og så kan du ikke sammenligne varen - kun på prisen og så er det jo ikke samme varer..

Derfor finder jeg det ikke anstændigt altid at komme med en kommentar, jeg kan gøre det 5-10 kr. billigere - det er ikke fair over for mit produkt ej heller for kunden, men det er i orden med konkurrence, det er jo også det jeg laver over for posten, gls, Dpd eller Pannordic... - men du ved jo heller ikke hvad der ligger bag min aftale med Posten, hvilke ting de har afklaret internt ved Posten før jeg fik min aftale, og er det det samme produkt som du er tilbudt fra Posten..

SÅ min pointe er ikke at man altid kan gøre det billigere eller dyrere, men hvorfor man kan gøre det billigere og dyrere - det svarer igen til int. trafik - er det med en dansk chauffør, tysk chauffør eller er det en fra et østland som har svært ved at kommunikere på dansk, og hvad er det kunden vil have.. Det argument bruger du forhåbentlig også når du sælger hos ALpi eller tidligere i din karriere ved TDC, der havde du vel også nogle produkter som du havde som kerneprodukt og tillægsprodukter ovenpå... har jeg ikke bare lidt ret..

Men en billigere indkøbpris er ikke altid en billigere pris efter at man har afsluttet en handel, for der kommer også en efterhandel.

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilbage til spørgsmålene.

Disse priser, er det dem vi skal betale dig/jer eller kommer der noget oveni?

Hvem står som afsender på pakken - og hvor ryger den hen, hvis den skal retur?

Har i forvejen en webpack aftale, er det så muligt at lave ny aftale med jer? Synes det var lidt uklart.

Vil jo også gerne spare penge, men vil gerne vide bare lidt mere, inden jeg skifter.

Venlig hilsen Lone

Side 4 ud af 12 (114 indlæg)